Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Roze hemdjes = Homo (https://forum.politics.be/showthread.php?t=76416)

Vorenus 18 januari 2007 21:06

Roze hemdjes = Homo

In een artikel van het laatste nieuws stond er in dat er in België amper roze hemdjes voor mannnen worden verkocht. Volgens een aantal verkopers (verkoopsters) blijkt men in België roze te associëren met vrouwelijk en homo terwijl in het buitenland roze hemdjes wel goed verkopen.

Hoe zien jullie roze hemdjes bij mannen?

Chilles 18 januari 2007 21:09

De poll geeft niet echt veel vrijheid, vind ik.

Ik vind dat roze niet per sé homo is, maar ergens is het misschien wel een soort herkenningspunt voor homo's. Dat ze elkaar sneller 'herkennen'.

Waarom zouden homo's geen echte mannen zijn?

C uit W 18 januari 2007 21:34

Ik heb een roze hemd, en met m'n kostuum heb ik ook een hemd dat zweeft tussen paars en roze.
Niks te associëren dus.

Ozymandias 18 januari 2007 22:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chilles (Bericht 2349424)
Dat ze elkaar sneller 'herkennen'.

:lol: proestschaterproest 8O:roll:

Bazilfunk 18 januari 2007 22:55

Roze hemdjes zijn niet meer in de mode, je loopt 2 jaar achter.

neutraalzwitserland 19 januari 2007 02:17

Wtf? Tis een kleur... kan wel dat ik iets int roos heb liggen, weet het ni, nog nooit bij stilgestaan. Roos=homo...is dat ni vooral iets da je zegt als je 9jaar bent ofzo?

Bhairav 19 januari 2007 08:17

In Belgie hebben mensen misschien gewoon meer smaak?

Laya 19 januari 2007 08:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 2350296)
In Belgie hebben mensen misschien gewoon meer smaak?

Owww... aan je hondenfilmpje te zien ben jij dus geen Belg? :twisted:

Bhairav 19 januari 2007 08:34

Toch wel.
Het is toch niet omdat iemand een grijze saaie handtekening heeft, dat die daarom een echte Vlaming is?

Laya 19 januari 2007 08:39

Iedereen staat daar ook niet mee he, met een rose hemd... een donker type kan dat best wel aan vind ik en of ie eruit zal zien als een homo hangt een beetje van zijn uitstraling af he... kijk maar naar die belg in dat reclameclipje met Sharon Stone, die is zelf HOT met een rok aan.

Laya 19 januari 2007 08:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 2350313)
Toch wel.
Het is toch niet omdat iemand een grijze saaie handtekening heeft, dat die daarom een echte Vlaming is?

eddet tege mij?? :twisted:

Bhairav 19 januari 2007 08:41

Ja, farse tik persies... ;)

Anna List 19 januari 2007 08:59

ik dacht dat dat meer iets was voor verkopers van ... keukens

Karpax 19 januari 2007 10:31

Ik associeer roos toch eerder met 3-jarige meisjes of met venten met een midlifecrisis dan met homo's...

Een roos hemd kan knap zijn...
Zeker in combinatie met een appelblauwzeegroen kostuumvest en nen blauwe das... 8O :lol:
(Gene zever, ik heb ne collega die zo rondloopt...)

Heftruck 19 januari 2007 10:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chilles (Bericht 2349424)
De poll geeft niet echt veel vrijheid, vind ik.

Ik vind dat roze niet per sé homo is, maar ergens is het misschien wel een soort herkenningspunt voor homo's. Dat ze elkaar sneller 'herkennen'.

Waarom zouden homo's geen echte mannen zijn?

Dus niet. ;-)

Bovendien is roze een lelijke kleur die met niets samengaat. Dan toch maar zwart.

Bhairav 19 januari 2007 10:49

Ik hou ook van zwart, zo lekker negatief...

Eternity 19 januari 2007 12:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck (Bericht 2350511)
Dus niet. ;-)

Bovendien is roze een lelijke kleur die met niets samengaat. Dan toch maar zwart.

Aheum, roos gaat perfect samen met: grijs, zwart, bruin etc etc

Vraagje aan al de echte mannen hier: Als een homo sterker is dan jij, ben jij dan nog wel een echte vent?

driewerf 19 januari 2007 12:18

liever echt diep LSP-rood dan afgebleekt SP.A-roos.

lombas 19 januari 2007 12:40

1 Bijlage(n)
Een roze das staat bepaalde mensen wel, maar ik zou nooit iets roos aandoen - en ik associëer het losjes met homoseksualiteit omdat het zo'n cliché is geworden en er door media, holebibewegingen en dergelijke bijna ingedreund is.

Waarom homoseksuelen geen échte mannen zouden zijn, is me bijster.

Spinoza 19 januari 2007 13:29

Citaat:

Wij krijgen onverkoopbaar roze uit België

AMSTERDAM - Terwijl de Nederlandse man massaal de roze kleding heeft omarmd, laat de Belg die kleur massaal liggen. De uitverkoop in België wordt dan ook gedomineerd door roze. Zuinige Nederlanders kunnen daar hun slag slaan.

Vlaamse mannen vinden dat ze voor schut lopen in een roze trui, polo of overhemd. Zelfs kortingen van zeventig procent zijn niet genoeg om onze zuiderburen te verleiden een roze kledingsstuk aan te trekken.

Volgens een kledingverkoper in Antwerpen associeert het Vlaamse heerschap de kleur roze met 'homo's en babyspullen.' Maar ook homo's kopen de roze kleren niet. 'Je kan dan meteen een etiketje op je voorhoofd plakken', denkt de verkoper. Volgens de bekende Vlaamse stylist (en tevens homoseksueel) Jani Kazaltzis is de link aan homoseksualiteit niet de voornaamste reden voor het niet dragen van roze kleding. 'Vlaamse mannen durven gewoon geen felle kleren aan te trekken.'

De Vlamingen kunnen opgelucht ademhalen. Volgens Kazaltzis zijn de kleuren zwart en grijs de komende tijd in de mode. En goed nieuws voor ons: de overgebleven roze kleding ligt straks in Nederland en Duitsland alsnog in de winkel. Ook Duitsers zijn gek op roze.

Bron: De Telegraaf
:lol:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be