![]() |
Je eetgewoonten...
Wat zijn je eetgewoontes?
Meerdere keuzes zijn mogelijk. |
Ik ben vegetariër, moet op gezondheid letten, probeer een regelmatig eetpatroon aan te houden, ga vaak uit eten en neem bijkomende supplementen en vitamientjes.
|
Onregelmatig patroon, veel fastfood, eet wat ik wil.. alles wat ongezond is dus. :?
|
regelmatig eetpatroon aangevuld met de nodige snacks (chips, chocolade, een stuk fruit) maar met de keuze van mijn eten hoe ik weinig of geen rekening met de gezondheidswaarde van eten (t moet lekker zijn)
|
Ik ben flexitariër en wissel dierlijke en plantaardige maaltijden regelmatig af. -> Ik eet weinig vlees
Tijdens de keuze van mijn voeding houd ik rekening met mijn gezondheid -> veel fruit en groenten Ik gebruik zelden of nooit een ontbijt. -> Ik heb alleen 's avonds honger Ik eet minimum eenmaal per week vis. -> Alleen geen kabeljauw Ik vul mijn voeding aan met vitaminen en voedingssupplementen. -> Dr. Vogel \o/ |
Dagelijks middageten: kebab / mitrailette / Quick / soms is een smoske om gezond te doen <o/
|
ik eet wat de pot hier schaft. onder het schooljaar meestal wel een normaal voedingspatroon maar onder de vakantie kan het wel gebeuren dat ik om 4u namiddag nog besef dat ik moet ontbijten.
|
Ik heb de gewoonte moeten leren krijgen om 'gezond' te eten, ik mag geen suikers, geen vetten eten (diabeet en lever om zeep). Dus jah...
Ik kan toch niet vd gewoonte afstappen om op tijd en stond eens een goede pittabar of chinees restaurant binnen te stappen. Ontbijten doe ik praktisch nooit, al moet ik, maar heb 's ochtends nooit honger. Middageten : kben gelijk een koe, bijna altijd groenvoer. Avondeten : heeeel gevarieerd, zeker één keer per week vis, en vaak kip of ander gevogelte, ben niet zo gek van vlees. |
Ik eet veel te veel:-( , ik hou zoveel van eten en ik denk dat ik vier magen heb:cheer:
|
Ik Probeer
Nadat een teveel aan suiker werd vastgesteld (nog net geen suikerziekte), heb ik mijn slechtste gewoontes opzijgezet:
-geen 'pop' (ik ken het nederlands woord ernietvoor): cola, sprite, en diergelijken, ook geen zogenaamde 'lites'. -wel een ontbijt nemen (zoals op dit eigenste moment - voor ik ga werken) - 'maximum raisin bran flakes cereal' - de droge rozijntje erin zijn lekker , met melk Ik probeer: -genoeg te drinken (een must hier in het droge Alberta - 25% vochtigheid!, zeker in de winter - dan droogvriest alles) -regelmatig te eten. Ik maak mij niet te veel zorgen over wat ik eet. Zolang het maar varieert. En daar zorgt mijn echtgenote voor: onder ons gezegd en gezegen: ze is een top kok, wat dan weer niet goed is voor mijn lijn, maar ja... ;-) |
Ontbijt bijna ritueel en heel uitgebreid. Moet er wel een uur vroeger voor opstaan maar dat is het waard. Een mens komt zo vol energie de dag door. Soms is het ook de enige maaltijd die ik nuttig op een dag.
|
|
Ik Probeer
Nadat een teveel aan suiker werd vastgesteld (nog net geen suikerziekte), heb ik mijn slechtste gewoontes opzijgezet:
-geen 'pop' (ik ken het nederlands woord ernietvoor): cola, sprite, en diergelijken, ook geen zogenaamde 'lites'. -wel een ontbijt nemen (zoals op dit eigenste moment - voor ik ga werken) - 'maximum raisin bran flakes cereal' - de droge rozijntje erin zijn lekker , met melk Ik probeer: -genoeg te drinken (een must hier in het droge Alberta - 25% vochtigheid!, zeker in de winter - dan droogvriest alles) -regelmatig te eten. Ik maak mij niet te veel zorgen over wat ik eet. Zolang het maar varieert. En daar zorgt mijn echtgenote voor: onder ons gezegd en gezegen: ze is een top kok, wat dan weer niet goed is voor mijn lijn, maar ja... ;-) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:35. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be