Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Turkse vader legt dochter letterlijk aan ketting (https://forum.politics.be/showthread.php?t=76534)

Antoon 19 januari 2007 17:15

Turkse vader legt dochter letterlijk aan ketting

Citaat:

.
Turkse vader legt dochter aan ketting

Een 17-jarige Turks meisje is door haar vader aan de ketting gelegd. De vader beweert dat het meisje niet goed wijs is en dat ze anders zou weglopen. Het meisje zelf beweert echter dat haar vader haar als een hond behandelt omdat ze wil trouwen, en haar vader het niet eens is met haar partnerkeuze.

De Turkse krant Radikal toonde een foto van het meisje dat door haar 60-jarige vader wordt 'uitgelaten'. De krant noemde het beeld weerzinwekkend. De plaatselijke autoriteiten zijn een onderzoek begonnen naar de daden van de man.
Ik hoop dat de Turkse overheid deze man serieus aanpakt. Hoe is zoiets anno 2007 toch mogelijk? :x

C2C 19 januari 2007 17:30

Ach, overal lopen gekken rond. Zo'n fait divers is altijd leuk voor bij de koffie. Is het al vier uur?

carlgustaaf 20 januari 2007 00:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 2351787)
Ik hoop dat de Turkse overheid deze man serieus aanpakt. Hoe is zoiets anno 2007 toch mogelijk? :x

Is dat ginder dan verboden?

DEMOKRATOS 22 januari 2007 02:57

Dat ze de mensenschendingen eerst is aan ketting leggen, Ik ben niet verwonderd van de beelden. Dit is nog het minst ergste wat er gebeurt!

Bert Bubber 22 januari 2007 03:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DEMOKRATOS (Bericht 2359719)
Dat ze de mensenschendingen eerst is aan ketting leggen, Ik ben niet verwonderd van de beelden. Dit is nog het minst ergste wat er gebeurt!

Is dat de gebruiksaanwijzing van de ketting die hij in de hand heeft ? Ik dacht dat die in de KORAN stond !!

Antoon 22 januari 2007 16:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DEMOKRATOS (Bericht 2359719)

Spijtig genoeg heb je waarschijnlijk gelijk. Zie maar naar de verslagen over hun gevangenissen, of nog erger, wat ze allemaal uitvoeren in bezet Koerdistan.

DEMOKRATOS 27 januari 2007 21:24

Ik ben zelf Koerdisch van afkomst, maar geboren en getogen in Vlaams-Limburg, Over de gevangenissen in Turkije, en Turks-Koerdistan hoef ik niet veel te vertellen. Iedereen zal wel op de hoogte zijn hoe het daar aan toe gaat in die streken, mensenrechten in Turkije? Laat me niet lachen....

Lincoln 27 januari 2007 22:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DEMOKRATOS (Bericht 2379872)
Ik ben zelf Koerdisch van afkomst, maar geboren en getogen in Vlaams-Limburg, Over de gevangenissen in Turkije, en Turks-Koerdistan hoef ik niet veel te vertellen. Iedereen zal wel op de hoogte zijn hoe het daar aan toe gaat in die streken, mensenrechten in Turkije? Laat me niet lachen....

Ni dramatiseren eh, denk je dat het beter zou zijn indien "de koerden" het schiereiland turkije regeren en in de plaats zijn van de regering ?? Ik denk van niet, en met die aanslagen de laatste keer in turkije hebben de koerden weer eens van hun ware gezicht laten zien !;-)

filosoof 28 januari 2007 00:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 2351787)

Je maakt zelf melding van de reactie van de Turkse krant...
Fait divers uit de ganse wereld verzamelen om hier een twijfelachtig gelijk te halen tegen Turkse of adere migranten (of kinderen van..)...:?

willem1940NLD 28 januari 2007 01:14

Ik kan mij geen goede mening vormen over dit voorval / die foto, omdat ik de achtergronden niet ken.

Gesteld dat het meisje werkelijk verstandelijk gehandicapt of mentaal gestoord zou zijn ....

Het plaatje ziet er natuurlijk weerzinwekkend uit, maar heel misschien is het beter/humaner dat het kind zo nog buitenlucht krijgt inplaats van binnenshuis opgesloten te blijven. In dat geval waardeer ik de moed en de practische instelling van de vader, om zo voor paal te durven lopen terwille van de gezondheid van zijn kind.

Ambiorix 28 januari 2007 09:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lincoln (Bericht 2380043)
Ni dramatiseren eh, denk je dat het beter zou zijn indien "de koerden" het schiereiland turkije regeren en in de plaats zijn van de regering ?? Ik denk van niet, en met die aanslagen de laatste keer in turkije hebben de koerden weer eens van hun ware gezicht laten zien !;-)

hooow maar

@Demokratos: idd, gij zult het zeker weten, de Turkse overheid behandelt de Koerden soms echt als vuil. Lincoln en ge moet daar niet revisionistisch over doen, het IS zo. Vele internationale organisties hebben het Turkse optreden in Koerdistan veroordeeld en ook de EU stelt het Turks lidmaatschap onder andere daardoor (en terecht!) uit.

Online 28 januari 2007 10:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 2380424)
Je maakt zelf melding van de reactie van de Turkse krant...
Fait divers uit de ganse wereld verzamelen om hier een twijfelachtig gelijk te halen tegen Turkse of adere migranten (of kinderen van..)...:?

Een fait divers ... voor dat meisje alvast iet.
Laat jij je kinderen ook aan de ketting uit om ze eens te 'luchten' ?

Breda 28 januari 2007 15:02

deze man heeft dringend hulp nodig , echt gestoord :x

driewerf 28 januari 2007 15:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bert Bubber (Bericht 2359724)
Is dat de gebruiksaanwijzing van de ketting die hij in de hand heeft ? Ik dacht dat die in de KORAN stond !!

Is dat de gebruiksaanwijzing van de ketting die zij in de hand heeft ? Ik dacht dat die in de BIJBEL stond !!

Babeth 28 januari 2007 15:44

Is hij een macho die wilt laten zien hoe goed hij de vrouwtjes van zijn huishouden eronder weet te houden ? Of is het een zielige sukkel die ze duidelijk niet onder de sloef heeft ?

In beide gevallen blijft het een gestoorde gek. Dat ge een kleine aan de leiband houdt om het niet in de menigte te verliezen kan ik nog begrijpen, maar een volwassen vrouw ?

De tweede foto komt uit het martelprogramma van een leger, " 'nuff said" zou ik zo zeggen.;-)
Houdt gewoon geen verband met de eerste, tenzij ge wilt aantonen dat Turken vrouwen martelen.:shocked!:

willem1940NLD 28 januari 2007 16:02

Ik heb met enige moeite die foto wat weten te vergroten, om het gezicht van het meisje iets duidelijker te zien.

Ik beschik niet over medische expertise maar het zou mij niet verwonderen als de vader gelijk heeft over het denkvermogen van dat kind.

Zou de vader zelf wèl over een ordelijk marcherend denkwerk beschikken dan zou ik geneigd zijn tot bewondering voor zijn ongelofelijke moed tot deze vertoning als mogelijk alternatief voor duurzame opsluiting van het kind, binnenshuis.

Echt, het voorval is op deze zowel geografische als culturele afstand onmogelijk beoordeelbaar zonder achtergrond-info.

Raven 28 januari 2007 16:07

De visies van sommige culturen op huwelijk is anders.

Men heeft zich in het Westen daar niet mee te moeien. De plaatselijke autoriteiten zijn een onderzoek gestart, en dat moet genoeg zijn voor jullie zelf-uitgeroepen-cultuursuperioristen

willem1940NLD 28 januari 2007 16:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raven (Bericht 2381599)
De visies van sommige culturen op huwelijk is anders.

Men heeft zich in het Westen daar niet mee te moeien. De plaatselijke autoriteiten zijn een onderzoek gestart, en dat moet genoeg zijn voor jullie zelf-uitgeroepen-cultuursuperioristen

Ja, het beste blijven wij daar weg en als het kan: ook andersom.

Bhairav 28 januari 2007 16:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD (Bericht 2381669)
Ja, het beste blijven wij daar weg en als het kan: ook andersom.

Ik vind dat zij naar hier mogen komen, en wij niet naar ginder. Gewoon om de mensen te pesten hier.

willem1940NLD 28 januari 2007 16:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 2381743)
Ik vind dat zij naar hier mogen komen, en wij niet naar ginder. Gewoon om de mensen te pesten hier.

Je bevestigt mijn vermoeden.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be