Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Hoe zal Lijst Dedecker het doen bij de verkiezingen? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=76535)

Antoon 19 januari 2007 17:22

Hoe zal Lijst Dedecker het doen bij de verkiezingen?

Volgens de huidige resultaten van de online poll van HLN denkt bijna de helft dat zijn lijst de kiesdrempel niet haalt. Ik denk dat ook.

Citaat:

.
Hoe zal Lijst Dedecker het doen bij de verkiezingen?

Niet boven kiesdrempel 48,9% (359)

Tussen 5 en 10 procent 32,7% (240)

Meer dan 10 procent 14,2% (104)

Geen mening 4,2% (31)

Totaal aantal stemmen: 734
.

largo_w 19 januari 2007 17:36

niet boven de kiesdrempel omdat hij niet belooft om geen kartel te gaan vormen met het vlaams belang!

Kay_ 19 januari 2007 17:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door largo_w (Bericht 2351840)
niet boven de kiesdrempel omdat hij niet belooft om geen kartel te gaan vormen met het vlaams belang!

Idd, voor veel rechtsen en rechts liberalen is en was hij een alternatief voor het extreme VB. Door geen kartel af te wijzen laat hij die kiezer in de steek.

Maar desalniettemin gok ik op een goeie 7%

ilfalco 19 januari 2007 17:38

voor mij mag die neo-liberale pro-migratie windhaan onder de kiesdrempel terug naar de judomat. Als hij de kiesdrempel haalt dan zal het zijn omdat HLn en co hem daartoe gebracht hebben. Dat zijn zijn sponsors/

hij pleit in zijn programma voor nieuwe arbeidsmigratie terwijl we nog kampen met de problemen van de vorige golven en de hudige tsoenami.

Bovendien is hij allesbehalve vlaams-nationalist en betrouwbaar. vraag het maar aan beysen.

lombas 19 januari 2007 17:43

Eigenlijk kan ik iemand als Verstrepen nog beter smaken dan een wazig beeld als Dedecker.

Bouckaert ja, die heeft hij. Super. Maar ook zijn programma ziet er, nou, schemerig uit. Meer kun je er niet over zeggen.

Gun 19 januari 2007 17:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco (Bericht 2351850)
voor mij mag die neo-liberale pro-migratie windhaan onder de kiesdrempel terug naar de judomat. Als hij de kiesdrempel haalt dan zal het zijn omdat HLn en co hem daartoe gebracht hebben. Dat zijn zijn sponsors/

hij pleit in zijn programma voor nieuwe arbeidsmigratie terwijl we nog kampen met de problemen van de vorige golven en de hudige tsoenami.

Bovendien is hij allesbehalve vlaams-nationalist en betrouwbaar. vraag het maar aan beysen.

Ik denk dat U de betekenis van neo-liberaal eens moet herbekijken;-)

Voodoo Child 19 januari 2007 18:08

Tenzij hij een paar Noel Slangen's en Patrick Janssens's vindt, blijft hij onder de kiesdrempel.

De schoofzak 19 januari 2007 18:16

Zoals indertijd van die rare gasten als Van Rossem en kompagnie verkozen raakten, zo is het mogelijk dat de breedsmoelkikker het ook haalt.

Ofwel net over de streep, ofwel eronder (de kiesdrempel bedoel ik).

Als hij erin slaagt om zich braaf te houden zolang, niet gepakt wordt aan 230 per uur op de autostrade, geen journalist aftroeft, niet al te luid zegt dat hij de Roi de Laeken wil buitenkieperen (enige punt waar ik hem kan volgen) enz. dan heeft hij een kans.
Zoniet: dan horen we er nog amper van.

Brugge Veilig en Leefbaar 19 januari 2007 18:25

Het niet afwijzen van een kartel zal hem de das aandoen. Hij maakt nu een zware misrekening en inschattingsfout. Bij mislukking zal hij in 2009 achter het net vissen. Ward Beysen kreeg bepaalde beloften van het VB, mislukte, en kijk waar hij eindigde...:roll:

Den Ardennees 19 januari 2007 19:23

Als éénmanspartij de kiesdrempel halen lijkt me moeilijk.

Het feit dat hij zorgt voor een versnippering van de rechtse krachten, vind ik wel bijzonder jammer.

largo_w 19 januari 2007 20:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 2352166)
Als éénmanspartij de kiesdrempel halen lijkt me moeilijk.

Volgens mij niet! Vooral niet voor iemand als DeDecker hij was een leuk alternatief geweest. Maar hij is het voor zichzelf aan het ontploffen door niet expliciet te zeggen dat hij nooit in kartel zal stappen met VB!
Weinig stemmen van de conservatieve partijen zullen zijn weg uitgaan (daar waar ze dat natuurlijk gingen doen normaal). VB stemmen misschien nog...Wie weet... Maar dat is nooit genoeg voor de kiesdrempel!

Den Ardennees 19 januari 2007 20:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door largo_w (Bericht 2352347)
Volgens mij niet! Vooral niet voor iemand als DeDecker hij was een leuk alternatief geweest. Maar hij is het voor zichzelf aan het ontploffen door niet expliciet te zeggen dat hij nooit in kartel zal stappen met VB!
Weinig stemmen van de conservatieve partijen zullen zijn weg uitgaan (daar waar ze dat natuurlijk gingen doen normaal). VB stemmen misschien nog...Wie weet... Maar dat is nooit genoeg voor de kiesdrempel!

meerdere mensen hebben = verschillende mensen aanspreken

HFV 19 januari 2007 20:34

Laat ons hopen dat ze het vrij goed doen, zodat er ruimte komt om liberalen uit het Vlaams Belang op te vissen.
Verstrepen staat klaar zodra zijn zetel klaar staat.

Bazilfunk 19 januari 2007 20:34

Dedecker haalt zeker de kiesdrempel. Als het vanrossem lukte zal het dedecker zeker lukken om verkozen te worden. Of zijn lijst lang zal bestaan is een andere zaak. Ik denk dat het bij 2 verkiezingen zal blijven en dan gedaan.

largo_w 19 januari 2007 20:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 2352353)
meerdere mensen hebben = verschillende mensen aanspreken

Niet voor een krachtstoot... Kort maar krachtig met één man en één idee...

btw: die blijft zeker niet alleen hoor...

largo_w 19 januari 2007 20:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk (Bericht 2352373)
Dedecker haalt zeker de kiesdrempel. Als het vanrossem lukte zal het dedecker zeker lukken om verkozen te worden. Of zijn lijst lang zal bestaan is een andere zaak. Ik denk dat het bij 2 verkiezingen zal blijven en dan gedaan.

Zou al goed zijn... Zal de VLD wat moed geven om terug een wat liberaler programma voor te schotelen (nu verwacht ik wel dat Guy dit één dezer dagen al zal doen hoor maar soit...)

solidarnosc 19 januari 2007 20:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door largo_w (Bericht 2352347)

Ik vermoed dat die misschien het plan B is in de carièreplanning van JDD voor de parlementsverkiezingen in 2009.

Praetorian 19 januari 2007 20:58

Meer dan 2% zal hij niet halen, hij is totaal geen Pimmetje. Het is een prototype arrogante middenstander met teveel "spel aan zijn gat". Pim was een dandy, had charisma en had ook een positief verhaal te vertellen+Pim had intelligentie.

Bazilfunk 19 januari 2007 21:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian (Bericht 2352437)
Meer dan 2% zal hij niet halen, hij is totaal geen Pimmetje. Het is een prototype arrogante middenstander met teveel "spel aan zijn gat". Pim was een dandy, had charisma en had ook een positief verhaal te vertellen+Pim had intelligentie.

Pim Fortuyn was een gore racist!

Praetorian 19 januari 2007 21:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk (Bericht 2352479)
Pim Fortuyn was een gore racist!

Hij was een populist met een discriminerend discours tegenover de islam. Het was niet een globaal racisme zoals bij het Belang.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be