![]() |
Zouden werklozen moeten worden verplicht gemeenschapsdiensten te verrichten ?
Een niet onaanzienlijk deel van de werklozen bezondigen zich op een schaamteloze wijze aan parasiterend sociaal profitariaat en doen geen of onvoldoende inspanningen om opnieuw aan het werk te geraken. Vaak combineren ze hun uitkering (met al de andere daaraan verbonden sociale en fiscale voordelen) met wat zwartwerk, waardoor zij soms aanzienlijk meer verdienen dan mensen met een gewone job. De brave werkende middenklasse moet daar dan maar voor opdraaien.
Bent u van oordeel dat (langdurige) werklozen zouden moeten worden verplicht gemeenschapsdiensten te verrichten in ruil en in verhouding tot hun uitkering, ten einde hen aan te moedigen meer inspanningen te leveren om een gewone job te zoeken ? |
Jaja, alle langdurig werklozen moeten gestraft worden omwille van enkelen die fulltime in het zwart werken.
Citaat:
|
Neen, dat ruikt naar collectivisme. Werklozen moeten gewoon werk aanvaarden. Ik merk dat er tientallen knelpuntberoepen bestaan en dat tienduizenden jobs niet ingevuld geraken.
Wie werk weigert, verliest zijn rechten (wat stilaan gebeurt in Vlaanderen, maar nauwelijks in Brussel en Wallonië). |
Ik vind dat er een kader moet worden gecreëerd waarin werklozen zoiets _vrijwillig_ kunnen doen.
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
gevonden: "Voor langdurig werkzoekenden daarentegen moeten we de zaken anders aanpakken. Eerder dan hun passief en onbeperkt een uitkering te garanderen, moeten we langdurig werkzoekenden een deeltijdse buurtjob geven."
LOL:D |
Citaat:
wist u dat de positie van de werkloze zeer erbarmelijk is in onze maatschappij ? dat ze van alle minderheidsgroepen in de ogen van de meeste mensen het minste respect verdienen, minder dan asielzoekers, homo s enz wist u dat er een heel groot deel van die werklozen autochtoon is ? en dat zij voor de discriminatie waarvan ze het slachtoffer zijn niet terecht kunnen bij het cgkr ? ik begrijp dan ook niet dat zelfs het VB het niet voor hen durft op te nemen de armen dat is intussen immers een minderheid van 16 percent en nog steeds blijven ze op wat flauwe kak van groen na volledig politiek dakloos |
Citaat:
|
Citaat:
daar die andere mogelijkheid er niet is kan er van keuze geen sprake zijn maar wel van impliciete verplichting ik wordt persoonlijk liever expliciet verplicht dan daar kan ik nog tegen protesteren en is op tal van manieren aanvechtbaar |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:49. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be