Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   dedecker/verstrepen/vb (https://forum.politics.be/showthread.php?t=76657)

PieterP 20 januari 2007 14:44

dedecker/verstrepen/vb

Verstrepen en Dedecker hebben minstens één punt gemeen. Zij hebben brains zoals zovele andere mensen. Maar zij gebruiken die.

Vrije meningsuiting.

Ikben benieuw hoe dat Verstrepen zal reageren.
Ik hoorde Vanhecke van VB gisteravond zeggen: Ja, Jurgen, daar heb ik al mee gespoken, doch nadenken dat is voor de partijtop.

Ik heb de indruk dat verstrepen nu reeds het fluitsignaal van zijn baasje gehoord heeft en braafjes, alhoewel nog een beetje grommend, op het matje zal gaan liggen. Wie zal er anders die forse boete betalen die hij heeft opgelopen met zijn uitzendingen?

Nohtans is Jurgen de moeite waard.

Met die Troika moet het toch moeilijk werken zijn.

Marlboro 20 januari 2007 14:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PieterP (Bericht 2354473)
Verstrepen en Dedecker hebben misntens één punt gemeen. Zij hebben brains zoals zovele. Maar zij berguiken die.

Vrije meningsuiting.

Ik hoorde Vanhecke van VB gisteravond zeggen: Ja, Jurgen, daar heb ik al mee gespoken, doch nadenken dat is voor de partijtop.

Ik heb de indruk dat verstrepen nu reeds het fluitsignaal van zijn baasje gehoord heeft en braafjes, alhoewel nog een beetje grommend, op het matje zal gaan liggen. Wie zal er anderes die forse boete betalen die hij heeft opgelopen met zijn uitzendingen?

Verstrepen zit een beetje tussen 2 vuren;langs de ene kant mag de man z'n gedacht zeggen maar als je in de naam van vb gaat gaan spreken dan zit je met een probleem als je dingen zegt die het vb net niet wil?
Het vb is tegen het homohuwelijk maarja,als dan iemand opeens zegt,het vb is voor?Die persoon moet gewoonweg op het matje worden geroepen.
Deze mag dus wel z'n eigen gedacht zeggen en zeggen van kijk,ik vind dat dot moet kunnen maar als je begint te zeggen dat het vb er niet tegen is dan zoek je problemen.

Metternich 20 januari 2007 14:47

Citaat:

Verstrepen en Dedecker hebben misntens één punt gemeen. Zij hebben brains zoals zovele. Maar zij berguiken die.

En het zijn platte opportunisten.
Citaat:

Vrije meningsuiting.

Democratie is een staatsvorm, geen noodzakelijke bestuursvorm. Als het je niet aanstaat, ben je vrij om te vertrekken.
Citaat:

Als studie-object misschien.

PieterP 20 januari 2007 14:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 2354486)
Democratie is een staatsvorm, geen noodzakelijke bestuursvorm.

dus u pleit voor aan autoritaire staatsvorm?

Metternich 20 januari 2007 14:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PieterP (Bericht 2354509)
dus u pleit voor aan autoritaire staatsvorm?

Ik bedoelde als bestuursvorm voor een organisatie en/of partij. Democratie is één van de manieren om een staat te besturen, niet de enig zaligmakende manier om een organisatie te leiden.

Percept 20 januari 2007 17:39

Ik ken de poltieke standunten van Verstrepen onvoldoende maar hij staat wel voor een (beperkt) deel VB-ers. Als hij als non-extreme VB-er zo openlijk aangeeft dat hij Dedecker zijn standpunten steunt is dit ongetwijfeld goed voor Lijst Dedecker. Dank U Jurgen!

Jazeker 20 januari 2007 19:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Percept (Bericht 2355132)
Ik ken de poltieke standunten van Verstrepen onvoldoende

http://jurgenverstrepen.typepad.com/...eke_begin.html

Geen dank.

Percept 20 januari 2007 19:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 2355473)

Als dat geen liberaal lijstje is ...

toccata 20 januari 2007 21:09

...en een opportunist.
Die man heeft geen programma en is door het VB alleen op de lijsten gekatapulteerd omdat hij bekend is en 'dus' stemmen haalt of hoe het VB een partij is zoals een ander op dat gebied.

Jazeker 20 januari 2007 21:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nickmaes1604 (Bericht 2355790)
...en een opportunist.
Die man heeft geen programma en is door het VB alleen op de lijsten gekatapulteerd omdat hij bekend is en 'dus' stemmen haalt of hoe het VB een partij is zoals een ander op dat gebied.

Ik zet net de link naar zijn programma en er komt hier een beduimeld links exemplaar binnenwandelen die roept dat Verstrepen geen programma heeft.

Man man... domheid is blijkbaar gratis.

Percept 20 januari 2007 21:15

99% van de politiekers zijn opportunisten ... anders waren bijvoorbeeld die 40% VLD-ers die JMD tot VLD voorzitter wilden promoveren al lang weggegaan bij de VLD. Je kan niet vóór JMD stemmen en als hij het niet haalt dan akkoord gaan met wat Somers allemaal uitkraamt (progressieve, centrumpartij ... you got to be kidding me!!)

toccata 20 januari 2007 21:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 2355809)
Ik zet net de link naar zijn programma en er komt hier een beduimeld links exemplaar binnenwandelen die roept dat Verstrepen geen programma heeft.

Man man... domheid is blijkbaar gratis.

Dat is geen programma, dat is verzameling van holle slogans zonder betekenis.

maarte 20 januari 2007 21:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nickmaes1604 (Bericht 2355835)

Voor een groene moet het natuurlijk allemaal idealistisch zijn hé, liefst met zoveel en zo groot mogelijke overheidsinmenging. Ga nog ne joint roken zou ik zo zeggen en pas op voor de chocholade sigarettekes hé!

Metternich 20 januari 2007 21:53

Verstrepen's programma

Citaat:

Veiligheid is een basisrecht van iedere burger.
Allee tof, lekker vaag zijn. Onderdak, voedsel, onderwijs, etc.. zijn ook basisrechten van iedere burger. Geen enkele politicus zal deze stelling ontkrachten.
Citaat:

Het land moet een sociale politiek voeren voor mensen die het echt nodig hebben en het profitariaat hard aanpakken.
Weeral vaag. Ik zou op z'n minst willen weten waar hij de grens trekt tussen de echt behoeftigen en het "profitariaat" (wat een walgelijk woord trouwens).
Citaat:

De staat mag zich zo weinig mogelijk bemoeien met de persoonlijke levenssfeer van haar burgers.
Nogmaals vaag. Slaat dit op godsdienstvrijheid of op dingen zoals abortus, homohuwelijk en homo-adoptie?
Citaat:

KMO’s, zelfstandigen, middenstanders moet men koesteren en ondersteunen met ondernemersvriendelijke maatregelen.
Akkoord, al stelt hij het hier weer veel te vaag voor. Ik zou eens wat concrete maatregelen willen zien. Uiteraard moet men ondernemersvriendelijke maatregelen nemen en liefst nog voor de KMO's, zelfstandigen en middenstanders. Ik verkies nog altijd de eigen middenstand boven multinationals.
Citaat:

Vlaanderen moet een onafhankelijke staat worden binnen Europa.
Uiteraard akkoord. Al sta ik niet negatief over een Dietse (con)federatie.
Citaat:

Staatsinmenging in de economie moet tot het absolute minimum herleid worden.
Dat vind ik ook, al zal mijn minimum héél ver boven zijn maximum liggen.
Citaat:

Een overheid moet opkomen voor al haar burgers, ongeacht afkomst, levensbeschouwing, politieke visie.
Uiteraard. Daarom is de liberale parlementaire democratie met de partijen gewoonweg onwerkbaar. Door het spel coalitie/oppositie zullen nooit alle burgers worden vertegenwoordigd.
Citaat:

Vlaanderen moet depolitisering nastreven op alle niveau's die niet tot de corebusiness horen van een staat.
Akkoord, al zal ik veel meer kerntaken aan de staat toeschrijven dan Verstrepen. We hebben nood aan een sterkte staat die een evenwicht vindt tussen subsidiariteit en centralisatie.
Citaat:

De vrijheid van meningsuiting moet een fundament vormen van een land; de enige beperking is het verbod van oproepen tot geweld, moord en doodslag, laster en eerroof.
Contradictie. Wat is trouwens het verschil met de huidige wetten over de vrijheid van meningsuiting dan? Als het moet interpreteert men toch wetten en uitspraken zoals men wilt.
Citaat:

Een overheid mag haar burgers niet uitmelken met torenhoge fiscale inningen.
Uiteraard niet, maar iemand zal het openbaar vervoer, de postdiensten, etc... moeten betalen. Fiscaliteit blijft dus belangrijk.
Citaat:

Wetten uit oude tijden moeten aangepast worden aan het heden.
Nog vager. Welke wetten en waarom? Ik vind het trouwens maar destabiliserend om even wat oude wetten in één ruk te gaan aanpassen.
Citaat:

Vakbonden hebben teveel politiek macht in België; de overheid moet hen bijsturen dmv. transparantie, openheid en ontnemen van bepaalde financiële rechten zoals uitbetaling werklozensteun.
Het syndicalisme moet geïnstitutionaliseerd worden in een speciale Kamer van Vakvertegenwoordiging. De vakbonden moeten trouwens hervormd worden naar een eenheidsvakbond volgens corporatistische opbouw.
Citaat:

Het grootste deel van de rechten van de staat, waaronder bvb. stemrecht, kan je als burger pas ontvangen als je de nationaliteit van het ontvangende land aanneemt.
Allee bravo, Verstrepen heeft het principe burgerrechten ontdekt. Hij zou beter eens de Franse Revolutie bestuderen en de evolutie van het principe burger bekijken.
Citaat:

Nationaliteitsverwerving van een land kan je pas krijgen na aanvaarding van de normen, waarden en wetten van het land.
Akkoord.
Citaat:

Europa moet een greencard (cfr. VS) invoeren voor mensen die van buiten de EU hier willen komen werken.
Dat is pure slavenarbeid.
Citaat:

Een staat mag niet betuttelen.
Natuurlijk wel.
Citaat:

Een overheid is verantwoordelijk voor een gegarandeerd welzijn van de minderbedeelden, ouderen en zwakken in de maatschappij.
Dit staat lijnrecht tegenover het vorige standpunt.
Citaat:

Een overheid gedraagt zich politiek en levensbeschouwelijk neutraal uit respect voor haar burgers.
Iets wat dus niet mogelijk is in de liberale parlementaire democratie.
Citaat:

Over belangrijke toekomstbeslissingen voor Vlaanderen moet een overheid referenda organiseren.
Laat het uit. Plat populisme en demagogie kunnen we missen als de pest.
Citaat:

Misdaad moet hard aangepakt worden met strenge straffen.
Akkoord, maar er moet ook plaats zijn voor preventie.
Citaat:

Vlaanderen moet evolueren naar een technologische diensteneconomie in het centrum van Europa.
Ja en nee. Uiteraard is de diensteneconomie zeer belangrijk voor Vlaanderen, maar we mogen andere sectoren niet opofferen hiervoor.
Citaat:

Een overheid moet respect hebben voor het leven in alle facetten.
Hoe kun je dit rijmen met dat de overheid zich niet te moeien heeft in de persoonlijke levenssfeer van de burgers?
Citaat:

Vlaanderen moet het geloof in de democratie én politiek herstellen door een eerlijke politiek na te streven en deze zelfs te verwerken in een handleiding die bij de eedaflegging door de politici gezworen moet worden.
En veel politici gaan die handleiding lezen...
Citaat:

Wetten die de vrijheid van gedachte en mening beperken moeten afgeschaft worden.
Wetten tegen gedachten bestaan niet, wel tegen het uiten van bepaalde gedachten. Zelf is Verstrepen zelf voor beperkingen van de vrijheid van meningsuiting (cfr. supra)
Citaat:

Een staat moet geen godsdiensten financieel ondersteunen.
Ok, maar dan geef je de kerk alle geconfisceerde gronden van tijdens de Franse Revolutie terug zodat ze zichzelf terug kan ondersteunen.
Citaat:

Het parlement met haar volksvertegenwoordigers moet de ruggegraat en beslisser van een democratie zijn: niet de partijen, niet de fracties, niet de regering.
Blijven dromen, blijven dromen...

PieterP 21 januari 2007 09:48

Jurgen Verstrepen kop van jut voor Vlaams Belangers
De website van Jurgen Verstrepen (Vlaams Belang) wordt overspoeld met vooral boze reacties van VB'ers om een open kieslijst op te stellen als brug tussen de Lijst Dedecker en het Vlaams Belang.
Het ideetje van Verstrepen werd vrijdag, na de voorstelling van zijn lijst door Jean-Marie Dedecker, onmiddellijk afgestraft door VB-voorzitter Frank Vanhecke. Sindsdien regent het reacties op de website van Verstrepen. Gisteravond vroeg stond de teller op zowat 170 soms vrij uitgebreide bedenkingen. In overgrote meerderheid afkeurend.

Verstrepen wordt verweten ,,te parasiteren op de kap van het Vlaams Belang'' en een ,,post-ideologische opportunist'' te zijn. Erger, door te flirten met de Lijst Dedecker wordt hem dezelfde rol van splijtzwam binnen het Vlaams Belang toegeschreven als indertijd Jean-Marie Dedecker binnen de VLD. Een boze VB'er: ,,Wij zijn gemotiveerde kiezers. De partij heeft sterke figuren nodig. Jurgen Verstrepen is helemaal niet onmisbaar voor het VB''. Een andere: ,,Verstrepen is het paard van Troje binnen het VB''. Nog een andere: ,,Eieren of jong. Exit Verstrepen.''

In meerderheid verwensen de VB'ers Verstrepen naar de politieke woestijn. Af en toe duikt de vrees op dat Verstrepen met zijn voorstel voor een ,,open lijst'' de weg openzette naar openlijke tweedracht binnen het Vlaams Belang zelf.

Het is duidelijk dat deze storm binnen eigen rangen Verstrepen niet onberoerd kan laten. Verstrepen op zijn website: ,,Als een leerling-tovenaar, een soort rechtse Harry Potter, zal ik al mijn toverkunsten aanwenden om in het belang van Vlaanderen een rechts front te realiseren. Vlaanderen heeft daar nood aan. (wordt vervolgd).'' (fds)

nadenken verboden.

PieterP 21 januari 2007 10:04

Strepen, wette nog da we aa van de draaitafel hebben gestampt in Berchem. Lot oewe smoel nog ene keer zien in de Beweging en ge hebt prijs.

Geplaatst door: combat 18

wat een rauwe onverdraagzame taal

deryz 21 januari 2007 10:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nickmaes1604 (Bericht 2355835)

een beetje zoals het programma van groen?

Brugge Veilig en Leefbaar 21 januari 2007 11:29

Citaat:

Verstrepen en Dedecker hebben minstens één punt gemeen. Zij hebben brains zoals zovele andere mensen. Maar zij gebruiken die.

Vrije meningsuiting.

Ik heb de indruk dat verstrepen nu reeds het fluitsignaal van zijn baasje gehoord heeft en braafjes, alhoewel nog een beetje grommend, op het matje zal gaan liggen. Wie zal er anders die forse boete betalen die hij heeft opgelopen met zijn uitzendingen?

Goed gezien, ge kunt er gewoon niet me werken ! Zoals het slachtvee: muil open en slikken tot ge rijp zijt voor consumatie...
Lees 'De Dierenboerderij' van Orwell... over de varkens, de schapen en de bloedhonden. :-P

zeef 21 januari 2007 11:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door deryz (Bericht 2356714)
een beetje zoals het programma van groen?

Over de punten van Verstrepen en Co ga ik geen uitspraken doen, maar wat je hier stelt is volledig fout. Groen! heeft wel degelijk een programma. Groen! is de eerste partij die klaarstaat voor de verkiezingen, de lijsten liggen klaar. Bovendien zijn wij de enige partij met een milieuplan, in tegenstelling tot andere, in tegenstelling tot de overheid.

illwill 21 januari 2007 12:00

Wat is er eigenlijk met Jurgen ooit gebeurt? Ik weet vroeger in zijn programma dat hij voor 100% tegen het VB was en je merkte dat ook vond ik. Hij zat altijd op de kap van het VB of gasten die van het VB waren. En nu is hij zelf bij de partij gegaan...hebben ze hem overvallen ofzo...?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be