Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phrea|K
(Bericht 2356146)
Ik denk dat de meer redelijke extreem-rechtsen & extreem-linksen wel kunnen samenwerken als een duidelijk gebied afgelijnd wordt zoals bv gezamelijke demo tegen globalisering, maar dat het moeilijk is voor links om antifa met samenwerking te combineren. Antifa opgeven zou geen verstandige zet zijn, vermits de strijd tegen een (min of meer ingebeeld) fascistisch gevaar veel positieve publiciteit en dus potentiële leden oplevert.
|
Racisme is dom. Alleen is antiracisme nóg dommer. (Matthias Storme)
Antifa is gewoon idioot, bekrompen en gebaseerd op massa's vooroordelen. Ik snap niet hoe je dergelijk gedachtengoed kunt promoten en zinloze haat en geweld verkies boven potentiële samenwerking met "extreem-rechts".
Citaat:
(Bericht 2356146)
ook al omdat men kan twijfelen aan de kwaliteit van de leden van sommige extreem-rechtse groeperingen
|
De kwaliteit van organisaties als NSV! en de Delta Stichting is behoorlijk hoog. De kwaliteit van organisaties als Blood & Honour en Combat18 is behoorlijk laag. De rest zit daar ergens tussenin. Ik zie bij links evengoed dergelijke kwaliteitsverschillen.
Weeral illustreer je je eigen vooroordelen tav "extreem-rechts" :roll:
Citaat:
(Bericht 2356146)
links trekt meer intellectuelen aan dan rechts
|
Dat durf ik zo met zekerheid niet zeggen. Tijdens de eerste helft van de 20ste eeuw waren de grootste denkers trouwens "extreem-rechts". Denk maar aan mensen als Heidegger, Spengler, Schmitt en Evola.
Vandaag zijn er heel wat rechtse intellectuelen die niet echt openlijk uitkomen voor hun gedachtengoed omwille van de stigma's die er rond rechts gedachtengoed zitten. In mijn persoonlijk omgeving ken ik alvast weinig echt linkse intellectuelen en is de meerderheid eerder gematigd tot extreem rechts.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich
(Bericht 2356277)
Waar links ooit het volkse aantrok, is het nu iets van een elite geworden waar de massa geen boodschap meer aan heeft.
|
Ik zou niet spreken van een elite. Verwende burgerzoontjes en -dochters die als antwoordapparaten linkse propaganda afhaspelen die ze god-weet-waar hebben opgeraapt, zou ik niet bepaald een elite noemen.
Vier of vijf jaar geleden zat ik in Leuven op een muurtje langs de Alma en deelde er iemand van de antifa flyers uit voor de tegen-betoging tegen het NSV! Toen iemand langs mij dat foldertje aangeboden kreeg (waarom iets stond a la "nee tegen fascisten"), vroeg hij droog waarom het NSV! een fascistische organisatie was.
Het antifa-lid slaagde er echter niet in om een reeks irrelevante feiten en verdraaiingen te vertellen, zonder dat daar ook maar op enige manier uit bleek dat het NSV! werkelijk fascistisch was. Bleek dat het antifa-lid eigenlijk gewoon niet wist wat "fascisme" betekent. Daarna gaf de andere persoon kalmpjes het flyertje terug, waarom het antifa-lid met de mond vol tanden afdroop.
Die dag in Leuven zijn mijn ogen geopend. Ik had tevoren nooit van het NSV! gehoord, maar had toen al onmiddelijke respect voor hen omwille van de manier waarom ze door idioten als dat antifa-lid werden bejegend. Misschien is het wel mijn appreciatie voor de underdog die een rasechte Vlaming als mij naar "rechts" heeft geleid ;-)