Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Minder vreemdelingen of Vlaamse onafhankelijkheid ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=7676)

Cynicus 21 december 2003 05:42

Wat komt voor u op de eerste plaats ?

Vlaamse Leeuw 21 december 2003 09:27

Ik ga niet antwoorden op deze poll, omdat dit een domme poll is. Het is niet of of. Mijn keuze is een onafhankelijk Vlaanderen waarin vreemdelingen kunnen komen wonen en zij zich aanpassen.

Foundation 21 december 2003 10:47

Dit is vooral voor blok kiezers bedoeld zeker? Welk standpunt zij het belangrijkst vinden van het blok?

Cynicus 21 december 2003 11:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Foundation
Dit is vooral voor blok kiezers bedoeld zeker? Welk standpunt zij het belangrijkst vinden van het blok?

Neen, het is bedoeld voor alle kiezers, in de eerste plaats de kiezers die het niet al te zeer begrepen hebben op een te laks immigratie- en asielbeleid. Ik vind juist dat er een brug moet worden gebouwd tussen de Vlaams Blok-kiezers en alle andere kiezers die een strenger vreemdelingenbeleid willen. Ik stem weliswaar voor het Vlaams Blok, doch het communautaire kan mij geen barst schelen.

Patriot! 21 december 2003 12:55

Een Belgisch Vaderland zonder racisme. Punt.

Spelev 21 december 2003 13:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus

Weer een één zijdige poll hier doe ik niet aan mee.

El Cid 22 december 2003 13:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Foundation

Neen, het is bedoeld voor alle kiezers, in de eerste plaats de kiezers die het niet al te zeer begrepen hebben op een te laks immigratie- en asielbeleid. Ik vind juist dat er een brug moet worden gebouwd tussen de Vlaams Blok-kiezers en alle andere kiezers die een strenger vreemdelingenbeleid willen. Ik stem weliswaar voor het Vlaams Blok, doch het communautaire kan mij geen barst schelen.

U bent gewoon het leeuwendeel (hmmm) van de Vlaams Blok kiezer: een racist.

Cynicus 13 oktober 2007 11:13

Graag zou ik deze peiling nog eens onder de aandacht willen brengen.

evilbu 13 oktober 2007 11:17

Een onafhankelijk Vlaanderen, tiens!:|

Eddy B 13 oktober 2007 11:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus (Bericht 270374)

Shit Cynicus : een kutpeiling!
Dat had ik echt niet van jou verwacht!

Ik wil minder vreemdelingen van diegenen die zich niet willen aanpassen en verwisselen voor diegenen die daar minder of geen moeite mee hebben.

Het ene antwoord sluit trouwens het andere niet uit en kiezen tussen sjukelat of sjoko ...

Eerst het ene, dan het andere dan maar ;)

Eddy B 13 oktober 2007 11:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 270505)
Een Belgisch Vaderland zonder racisme. Punt.

Begin dan maar bij jezelf : géén racisme tegen Vlaams-Nationalisten die dezelfde rechten opeisen als de franstaligen in dit onheilige land! DAN kunnen we praten!:twisted:

100% VLAMING 13 oktober 2007 11:29

Een Vlaamse staat zonder racisme.

Ik weet niet of je het al gezien hebt, maar de Vlaamse Leeuw is ook een kleurling van Arabische afkomst ;).

Kim 13 oktober 2007 11:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B (Bericht 2994681)
Begin dan maar bij jezelf : géén racisme tegen Vlaams-Nationalisten die dezelfde rechten opeisen als de franstaligen in dit onheilige land! DAN kunnen we praten!:twisted:

Vlaams-nationalisten eisen wel net iets meer dan gelijke rechten, niet?

Burkide 13 oktober 2007 11:37

ik ga voor Vlaamse onafhankelijkheid (en dan nog hangt het af van de vorm - sociaal-economische structuur, relatie met de "buitenwereld", territorium - van die Vlaamse staat). Maar als ik gedwongen wordt tussen de twee keuzes die Cynicus aangeeft, dan kies ik sowieso voor de Vlaamse onafhankelijkheid. Het heb immers geen fundamenteel bezwaar tegen de komst van "vreemden".

evilbu 13 oktober 2007 11:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 2994705)

Een vaderland.:|

Kim 13 oktober 2007 11:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evilbu (Bericht 2994713)
Een vaderland.:|

Ik heb reeds een vaderland. Ik hoef er geen nieuw te hebben.

C uit W 13 oktober 2007 11:44

Citaat:

Ze zijn begonnen met gelijke rechten te eisen, maar uw geliefkoosde staat kon dat niet verdragen.
Dus dan kan die staat de pot op.

Kim 13 oktober 2007 11:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C uit W (Bericht 2994726)
Ze zijn begonnen met gelijke rechten te eisen, maar uw geliefkoosde staat kon dat niet verdragen.
Dus dan kan die staat de pot op.

De staat an sich kan niet verantwoordelijk gesteld worden. De politici die haar vertegenwoordigen echter wel.

Het gaat dus niet over "mijn geliefkoosde staat" maar wel over de politici die daar een probleem mee hadden.

C uit W 13 oktober 2007 11:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 2994728)
De staat an sich kan niet verantwoordelijk gesteld worden. De politici die haar vertegenwoordigen echter wel.

Het gaat dus niet over "mijn geliefkoosde staat" maar wel over de politici die daar een probleem mee hadden.

Het punt van België is net dat de staat voor alles komt. (waarover gaat de communautaire crisis, denk je?)
Het is flauw om alles op "de politici" te schuiven en niet verder durven te denken.

Eddy B 13 oktober 2007 11:48

Citaat:

Waar? Bron?
Is het niet normaal dat wij ons wensen te onttrekken aan een systeem dat zolang het bestaat, ons nadelig behandelt?
Genoeg is genoeg.
Wij vragen gelijkberechtiging, maar daar wensen de franstaligen niet op in te gaan. Of vind jij van wél misschien?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be