Het lijkt quasi onmogelijk voor Lincoln en Yaya om normale antwoorden op normale vragen te geven.
We zullen nog eens een poging ondernemen.
VRAAG 1
Citaat:
- Inzake respect voor onze wetten. Aanvaardt u de hier geldende wetgeving? Primeren de Belgische/Europese wetten (EVRM inbegrepen) op de Koran en de Sharia als ze tegenstrijdig zijn?
Citaat:
Inderdaad, de grondwet/wetten mag gerust gerespecteerd worden en is in geen enkele perspectiviteit tegen de koran, het argument is hier duidelijk want de profeet mo7amed sas heeft in medina en grondwet opgesteld ipv de sharia als hoofdwet en als u mij vraagt waarom is het antwoord dan zeer simpel: de koran en de sharia zijn persoonlijk voor de moslims en om de moslims ,christenen ,joden , en andersgelovigen onder één maatschappelijke dak samen te brengen heeft men de grondwet opgesteld, precies wat de profeet gedaan heeft !
|
Allez Lincoln, en wat stond er dan in die Grondwet van Mohammed? Dat de "mensen van het boek" Dzyiah belasting moeten betalen in alle nederigheid?
De vraag is: PRIMEERT
VOOR JOU ONZE grondwet op UW SHARIA!
Heel de blabla over de grondwet van Mo voor niet-moslims (??? 8O ) doet hier niks ter zake.
En voor niet-moslims is het doodnormaal dat de grondwet primeert in een rechtsstaat.
Uw antwoord is dus : ofwel JA, ofwel NEE
Citaat:
- Inzake de lekenstaat. Aanvaardt u de strikte scheiding van kerk en staat? Aanvaardt u dat de Sharia in dit land niet kan toegepast worden, ook niet in conflicten tussen moslims?
Citaat:
Zoals ik al zei , de sharia is enkel voor moslims, en er is geen enkele contradictie indien men niet wenst in de politiek binnen te stappen ,. alhoewel het ideologie die daaruit suipelt niet zelf godsdienstig is maar eerder een inspiratie die niet misbruikt mag worden !
|
Voil�* lieve schat! hier val je dus door de mand ivm vraag 1: in DIT land is er GEEN sharia voor moslims. Of men nu wèl of niet in de politiek stapt.
Uw antwoord is dus ofwel : JA ik aanvaard dat HIER geen sharia kan worden toegepast, of NEE ik aanvaard dat niet.
Te moeilijk weeral?
Citaat:
-
Citaat:
Inzake godsdienst. Mag een moslim zich bekeren tot een andere godsdienst? Aanvaardt u dat hij daarvan geen nadeel mag ondervinden? Kan een homosexuele persoon islamiet worden?
|
Citaat:
Een wanneer is godsdienst een politieke zaak geworden ? Is dat niet contradictioneel vanwat je zelf gelooft ,namelijk scheiding van kerk /staat ?? Ik ben tegen het bekeren van moslims, of een moslim aanzien als homosexueel maar binnen mijn waarden en normen wat niet wilt zeggen dat ik tegen de vrijheid van mensen ben die hun religie of sexueele aard vrijwillig kiezen( binnen de maatschappelijke normen en waarden !!!), en daar ligt het verschil wat je partij niet begrijpt !
|
Weerom geen antwoord op de vraag. Dit is geen politieke zaak, het is een religieuze vraag: MAG een moslim van zijn godsdienst dat geloof verlaten? Het antwoord is NEE (wordt verstoten of vermoord).
Wat jij vindt van moslims die moslim-af zijn staat er niet bij.
Citaat:
- Inzake gelijkheid van man en vrouw. Hebben mannen en vrouwen precies dezelfde rechten volgens uw geloof? Moeten meisjes evenveel erven als hun broers, weegt het getuigenis van een vrouw evenveel als van een moslimman, aanvaardt u dat een vrouw niet mag verstoten worden?
Citaat:
Ik denk dat u de islaam als ideologie aanneemt en niet als godsdienst, en daar kan je zeer gevaarlijke conclusies uittrekken waarvan je een bepaalde groep die niets met de politiek te maken heeft viseren ! een zeer gevaarlijke stap !
|
Raar antwoord: waarom is het ineens gevaarlijk om een "religie" die �*lle aspecten van het dagelijks leven omvat als zodanig te beschouwen? Ontken je dat de islamitische erfenisregels in de koran vermeld staan? Ontken je dat de Belgische erfenisregels worden omzeild om broertjes het dubbele te geven van hun zusjes?
In Nederland is er alvast een procedurekwestie van gemaakt.
Citaat:
- Inzake vrije meningsuiting. Mogen er historische analyses gemaakt worden over de persoon van Mohammed? Geldt de vrijheid van meningsuiting ook voor mensen als Salman Rushdie, Ayaan Hirsi Ali of Theo Van Gogh? Aanvaardt u dat zij niet kunnen aangevallen worden wegens belediging van de islam
Citaat:
Ik ben voor vrijemeningsuiting maar tegelijk draag je/ik daarvoor jouw/mijn eigen verantwoordelijkheid in en de risico's die daaruit komen ! Vrijemeningsuiting onder moraalvorming een respect is niet zoals vrijemeningsuiting met voorbedachte rade ! Negationisme en revisionisme zijn ook vrijemeningsuiting maar met voor bedachte rade !!!
|
Dat is een regelrechte aanslag op de vrije meningsuiting. Als er risico's verbonden zijn aan het vrij uiten van je mening, dat IS er geen vrije meningsuiting Lincoln.
Jij mag tegen mij je mening vrij uiten, maar als het me niet aanstaat dan sla ik je de kop in, is nu niet bepaald wat WIJ verstaan onder de vrijheid van meningsuiting.