Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Bron van inkomsten voor de staat ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=7689)

ancapa 21 december 2003 16:55

8O

CANNABIS

Uit een studie van de Verenigde Naties blijkt dat Marokko jaarlijks ruim 47.000 ton cannabis produceert. Zo'n tweederde van de boeren in het Rif-gebergte zou cannabis verbouwen. De totale productie van 47.000 ton levert ruim 3 miljoen kilo hasj op en vertegenwoordigt in die vorm volgens schattingen een waarde van bijna 10 miljard euro. Het grootste deel van de productie is bestemd voor de Europese markt.
Ondanks herhaaldelijk aandringen weigert de Marokkaanse overheid op te treden tegen de cannabisteelt. Indien Marokko in de boosheid blijft volharden, is het Vlaams Blok in ieder geval van oordeel dat de ontwikkelingshulp die dat land nog steeds ontvangt, onmiddellijk moet worden stopgezet. Vlaams Blok-voorzitter Frank Vanhecke heeft aangekondigd terzake het nodige parlementaire initiatief op te starten.

Weisse Wolf 21 december 2003 17:14

Ook dit initiatief zal waarschijnlijk weer op een sisser aflopen.

whoisy 21 december 2003 17:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wolf

Mogelijk.
Het zou alvast 't één en 't ander verduidelijken.

Wat zeg ik nu? Alsof dat niet dagelijks gebeurt... :?

ancapa 21 december 2003 17:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wolf

dat brengt een paar miljard euro op per jaar en werk voor een paar honderd boeren en dealers in belgië en van waar die komen moet ik niet uitleggen zeker ?

mad_drone 21 december 2003 18:39

mmm laten we dan ook alle brouwerijen platleggen waar ze de alcoholische drugs produceren? Ik ben van oordeel dat die ontwikkelingshulp, mits goed uitbesteed, net die cannabisteelt zal verminderen. Daarom ben ik tegen het stopzetten van de ontwikkelingshulp. België geeft trouwens slechts 0.33% vh BNP aan ontwikkelingshulp, terwijl dit volgens internationale akkoorden 0.75% zou moeten zijn. Bij mijn weten volgen echter alleen de scandinavischen landen dit akkoord.Het geld moet aan projecten gegeven worden die de beschaving daar ten goede komen, en dus niets met cannabisplantages te maken hebben.

H. Guderian 21 december 2003 19:15

Ontwikkelingssamenwerking moet hoe dan ook opgedoekt worden, cannabis-vuiligheid of niet. We kunnen dat geld goed gebruiken om te investeren in defensie.

maddox 21 december 2003 19:24

Eigen Cannabis eerst.

We kunnen het verlies van binnenlandse devizen aan de vuige cannabisimport makkelijk compenseren door gewoon de Nederwiet techniek over te nemen.

Iedere Belgische Blower eigen kweek. Kost minimaal, en vooral dan besteed aan inlandse producten.Die men dan gebruikt voor de kweek van dat stuk onkruid.

herr fritz 21 december 2003 19:28

Veel te lui om zich fysiek te ontspannen, zijn die cannabisgebruikers.

maddox 21 december 2003 19:47

Herr Fritz,ooit al in de tuin gewerkt?

Als je maximaal rendement wil hebben van je onkruid, dat vergt moeite hoor.

ancapa 21 december 2003 20:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Herr Fritz,ooit al in de tuin gewerkt?

Als je maximaal rendement wil hebben van je onkruid, dat vergt moeite hoor.

je mag dat wel niet verbranden hé, oproken tot daar toe...
"blowing in the wind " B Dylan :wink:

maddox 21 december 2003 20:51

Hola Hola, je mag niks verbranden in je tuin.... Dat mag niet van de groenen.

Oproken en alle vetzakerij in je longen verzamelen... dat mag wel.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be