![]() |
Hoe staat u tegenover een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem ?
In ons land zijn er veel te veel werkbekwamen die zich nestelen in een sociale uitkeringssituatie en die geen of veel te weinig moeite doen om opnieuw aan het werk te geraken. Kortom, heel wat werkbekwame uitkeringstrekkers bezondigen zich aan parasiterend sociaal profitariaat. De brave werkende middenklasse moet daar dan maar voor opdraaien.
Hoe staat u tegenover de vervanging van werkloosheidsuitkeringen (evenals van alle andere passieve uitkeringen aan werkbekwamen zonder werk, zoals bv. het OCMW-leefloon) door een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem waarbij gemeenschapsdienstpresteerders enkel nog recht zouden hebben op een prestatiegericht gemeenschapsdienstinkomen van 5 euro per uur effectief gepresteerde gemeenschapsdienst en waarbij ze zoveel uren gemeenschapsdienst zouden mogen verrichten als ze zelf willen (of kunnen), ten einde de huidige werkbekwame uitkeringstrekkers de kans te geven zichzelf te bevrijden uit de armoede en hen tegelijkertijd aan te moedigen (voorlopig) desnoods een onaantrekkelijke job te aanvaarden op de vrije arbeidsmarkt met een uurloon dat hoger ligt dan 5 euro (conform de vrijemarktlogica is het essentieel dat in een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem de gemeenschapsdienstuurvergoeding lager zou liggen dan het uurloon voor ongeschoolde arbeid op de vrije arbeidsmarkt) ??? |
Citaat:
delen van u tekst hier boven vind ik persoonlijk oke ( het is trouwens al voor 5jaar het hoofdpunt van onze partij ''VLaams ALternatief'') wij zijn ook van mening dat mensen die echt geen plaats vinden op de arbeidsmarkt of door redenen niet meer kunnen werken en kinderen hebben deze naar het ocmw zouden kunnen gaan ; deze niet om geld te gaan hallen want dit zou tog maar misbruikt worden wel om voedsel. van voeding blijft men in leven van geld niet hier kan men andere dinge me doen help de mensen met noode niet met geld |
In het vierde Burgermanifest van Guy Verhofstadt staan duidelijk ideeën desbetreffend vermeld, en ik onderschrijf deze.
Hoe langer men werkloos is, hoe kleiner de kans dat men ooit werk vindt. Wanneer we werkloosheidsuitkeringen levenslang toekennen zonder voldoende te activeren of te beperken in de tijd, komen werklozen in een negatieve spiraal terecht. Daarom is het een noodzaak om mensen die pas werkloos zijn een hogere uitkering te geven. Langdurig werklozen dienen we een deeltijdse buurtjob te geven, met dien verstande dat wie die aanneemt zijn uitkering krijgt doorbetaald. Door deeltijds terug de handen uit de mouwen te steken, herwinnen ze opnieuw hun kansen op de arbeidsmarkt. Tevens moeten de dienstencheques worden uitgebreid en moeten de burgers «*weerbaarder*» worden gemaakt. Met vriendelijke groeten, Claude Marinower |
Citaat:
|
Citaat:
Een mens gaat werken om er zijn brood mee te verdienen, om er financieel op vooruit te gaan en niet om in armoede verder te leven. Gratis werken onder dwang is geen vrijwilligerswerk maar dwangarbeid ! Nooit en te nimmer zal iemand me zo ver krijgen om dwangarbeid te verrichten, zelfs niet met het dreigement dat ze mijn uitkering zullen afpakken en dat ik dus moet verhongeren. Werken wordt stilaan een voorwaarde om te mogen overleven op deze planeet. Het is al ver gekomen. Van waar moet trouwens al het vele geld komen om dergelijke buurtjobs te coördineren, toezicht te houden, evolueren,.... ? Hoe naief om te denken dat een buurtjob de kans op een gewone job vergroot. Kijk maar eens naar al de buurt- en nabijheidsdiensten die momenteel bestaan. Het is heel uitzonderlijk dat iemand via die weg doorstroomt naar een job op de gewone arbeidsmarkt. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Met alle respect maar u bent in het geheel geen liberaal net zoals uw partij dat in de verste verte niet meer is. Op geen enkele manier is dwangarbeid ( noch expliciete, noch impliciete ) met het liberalisme in overeenstemming te brengen. De invoering van Dwangarbeid wordt enkel overwogen binnen totalitaire ideologieen zoals oa het fascisme. Als liberaal vindt ik dat u het liberalisme belachelijk maakt en groot onrecht aandoet ! Als liberaal in hart en nieren ben ik beschaamd. |
Een echte liberale partij zou maatregelen nemen om kansen te vergroten.
Een echte liberale partij zou voor een echte vrije markt zijn die voor iedereen toegankelijk is en niet enkel voor impliciete monopolisten (bvb interbrew ) echte liberalen weten dat monopolisten de grootste vijand zijn van de vrije markteconomie Echte liberalen zouden de werklozen de kansen geven om zelfstandigen te worden en voor eigen rekening te werken in plaats van voor de monopolisten aan een door hen vrij te bepalen hongerloon. Echte liberalen zouden geloven in de kwaliteiten van deze mensen. In plaats van hen in een campagne vergelijkbaar met de campagne van de duitsers tegen de joden destijds als luiaards en onbekwamen en vooral de oorzaak van het eigen falende economische beleid af te schilderen. Echte liberalen zouden werklozen aanmoedigen om een zaak te starten in plaats van hen dit zoals nu met allerlei regelneverij en andere belemmeringen onmogelijk te blijven maken. Het is overduidelijk dat ook de vld de kleine zelfstandige, de kleine vrije man dood wil en dit louter in het belang van impliciete monopolisten die ze mateloos toestaan om te parasiteren op ons recht op ondernemen als kleine man |
een echte liberale partij zou geen vissen uitdelen
ze zou ook geen visnetten uitdelen nog minder zou ze mensen proberen te dwingen om te vissen ze zou iedereen visrechten geven in plaats van enkel aan de groten !!! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:43. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be