![]() |
Le nouveau CVP est arrivé?
Waar ik mij steeds dood aan erger, dat is de VLD-kritiek op de CDV dat het gewoon de CVP is.
Waarom erger ik er mij dood aan? Niet omdat ik CDV'er zou zijn. Ik kijk neer op het platte opportunisme van de traditionele partijen. Voor de goede orde: over het VB wil ik niet eens spreken, want mijn dunk daarvan is nog lager. Ik erger mij dood aan kritieken omdat ze niet geloofwaardig zijn. Begrotingen worden opgesmukt met verkopen van patrimonia (hallo, goed bestuur?). Fraude is een zwaar woord, maar wie profiteert van de verkopen? Ahum. Ik zwijg, maar wat las ik daarnet: Citaat:
De heer Marinower die zijn partij verdedigt? |
Maar blijkbaar komt men hier met alles weg.
Daarom, meneer Marinower, aub: laat de VLD uitvoeren wat ze belooft: LASTENVERLAGINGEN, ook voor de hardwerkende vlaming (= lasten op arbeid) Maar neen, de CVP dit, de CVP dat doch de grootste debielen zitten te niksen bij de VLD, zo lijkt het wel. |
Geld voor experts gebruikt voor medewerkers
wie weet zijn die poolse kuisvrouwen , restaurantbediende en bode wel experts zij wij allen niet exper in onze beroep wat wij uitoefenen. we zouden ons beter eens afvragen waneer en exper en expert mag genoemd worden. en of de prins geen expert was van die marine officier die zijn expert een bonus had gegeven. we krijgen tog allen een bonus van onze baas waarom zouden militaire dit dan ook niet mogen doen aan hun expert ter naturen met de VZW HET KIND??? |
Het is uiteraard normaal dat de VLD kritiek heeft op de CD&V. De CD&V is immers op federaal vlak de oppositiepartij bij uitstek.
Eenieder kan zich de maatregel herinneren onder de regering Dehaene waar de heer Van Rompuy besliste de lonen te betalen op de eerste van de maand en niet op de laatste dag als éénmalige maatregel en zo zijn er veel meer. Zo zal de CD&V steeds blijven inhakken op het begrotingsbeleid zoals ze dat ook deed in 2004 tijdens de campagne voor de Vlaamse verkiezingen. Was de Vlaamse kas leeg en bakteVLD minister van begroting, Dirk Van Mechelen er niets van? Nu, twee en een half jaar later is CD&V Vlaams minister president de eerste om te zeggen dat Vlaanderen over voldoende middelen beschikt, de enorme schuldenlast nagenoeg volledig verdwenen is, en minister Van Mechelen tot de topministers behoort.... De VLD is niet conservatief (behoudsgezind), maar progressief en gaat steeds voor vernieuwing omdat we de toekomst niet als een probleem, maar wel als een kans zien. De VLD is een centrumpartij omdat we geen partij zijn van doelgroepen, maar een partij die er voor iedereen is. Dat is eigen aan het liberaal zijn. In de toekomst dient de burger zich verder naar eigen inzichten te kunnen ontplooien, waarbij iedere burger kansen krijgt en ze ook benut. Een essentiële voorwaarde daarvoor is de vrijheid. Dit geldt zowel op sociaal, cultureel, politiek als economisch gebied. Het zijn de keuzes die de mens maakt, zijn creativiteit, ondernemerschap en innovatie die belangrijk zijn, d.i. het positief individualisme. Dit staat in schril contrast met de CD&V, een partij die veel macht legt bij de belangengroepen (niet-verkozenen). Met vriendelijke groeten, Claude Marinower |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:23. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be