Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Verstrepen er uit ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=77014)

PAJOT 23 januari 2007 08:29

Verstrepen er uit !

Ter attentie van andere VB-kiezers en -leden op het forum, hier de woorden die Verstrepen in de Morgen, ondanks het spreekverbod is gaan verkondigen. Een frontale aanval tegen Vanhecke.

Citaat:

Verstrepen: 'Vanhecke en Morel vormen één geheel'

Vlaams Parlementslid Jurgen Verstrepen (Vlaams Belang) legt de persstop van de partijtop naast zich neer. In bijzonder scherpe bewoordingen maakt hij brandhout van de verklaringen van Marie-Rose Morel in Het Laatste Nieuws. "Morel schiet op de verkeerde mensen. Ze torpedeert het rechtse front", vindt hij. Op zijn weblog vraagt hij zich af waar Morel uithing toen hij pleitte voor verruiming. "Waar was je, Morel, toen ik 'een signaal' verwachtte na de dood van Luna?"
Jurgen Verstrepen: "Morel kraamt totale onzin uit. De architecten van de verruiming zijn uitgerekend Philip Dewinter en Gerolf Annemans, al verbaast u dat waarschijnlijk. Al geruime tijd zijn zij, samen met Bruno Valkeniers, Anke Van dermeersch en mij, bezig om de partij te verbreden. Wij willen een softere lijn. Maar zo'n verandering gaat niet van vandaag op morgen. Het is zeer gemakkelijk van Morel om ineens te roepen dat we een zachtere koers moeten aanhouden. Een pak mensen binnen de partij zijn - op z'n Antwerps gezegd - in hun gat gebeten."
Volgens Morel wil Dewinter opnieuw de tanker keren en weer een forser discours houden.

"Dewinter heeft jarenlang in zijn typische stijl aan politiek gedaan. Maar nu - hij wordt wat ouder - stelt hij zich terechte vragen. Dewinter voelde de nederlaag in Antwerpen aankomen. Wie heeft Morel binnengehaald? Of Bruno Valkeniers en tal van anderen? Niemand anders dan Philip. Hij is, om het zacht uit te drukken, absoluut niet tevreden over Morels uitlatingen."
Aan welke kant staat voorzitter Frank Vanhecke?

"Morel en Vanhecke vormen één geheel. Maar de lijn tussen Vanhecke en mij is zeer stil. Ik praat vanuit mijn hondenmandje. De manier waarop de voorzitter mij vorige week heeft teruggefloten (toen Verstrepen pleitte voor een open rechtse lijst naast het VB, TP), zit me nog altijd zeer hoog. Morel wordt duidelijker milder behandeld na haar misser dan ik. Daar kan ik alleen maar uit concluderen dat zij gesteund wordt door Vanhecke."
Toch pleit Morel voor een meer salonfähige partij, net zoals u.

"We moeten die discussie niet op het publieke forum uitvechten. Het is ongehoord om op mensen binnen de partij te schieten. Het Vlaams Belang verwijt de andere partijen dat ze op een oneerlijke manier aan politiek doen, dan moeten wij niet dezelfde technieken hanteren. Morel handelt vanuit een ambitie en agenda die ik niet ken. Ik vermoed dat die met de komende verkiezingen te maken hebben. Misschien wilde zij een andere rol spelen, op de Senaatslijst bijvoorbeeld."
Op uw webstek brandt u Morel af omdat ze zich niet inspant voor de partijverruiming.

"Morel heeft in het begin gepleit voor een softere koers, maar daarna is ze lang weg geweest. Ik heb zelfs de indruk dat ze tegen de Forza Flandria pleit. Ze torpedeert het rechtse front. Waar was ze al die tijd?"
Morel zou zich verzet hebben tegen de komst van Jean-Marie Dedecker.

"Als je voor een Forza Flandria bent, moet je Jean-Marie Dedecker niet aanvallen. Dan hou je je mond. Als goede vriend van Dedecker wil ik daar niet meer over zeggen."
Wat betekent dit voor uw politieke toekomst?

"Ik lig onder vuur, maar ben gelukkig gepokt en gemazeld door mijn werk in de media. De titel van mijn weblog is niet voor niets 'The Perfect Storm'. Sommige boten die tegen de storm opvaren, zinken. Maar ik weiger om te zwijgen. Moet ik soms naast mijn mand gaan liggen?"

labyrinth 23 januari 2007 10:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT (Bericht 2363745)
Ter attentie van andere VB-kiezers en -leden op het forum, hier de woorden die Verstrepen in de Morgen, ondanks het spreekverbod is gaan verkondigen. Een frontale aanval tegen Vanhecke.

Laat me de schaduw van jouw schaduw worden, de schaduw van jouw hand, de schaduw van jouw hond...... (Jacques Brel )

Inderdaad, de staat van hond voor Verstrepen ( en eigenlijk ook Marie-Rose ) is niet benijdenswaardig voor iemand die houdt van een vrije mening.
Kritiek spuien op alle anderen en op andere partijen is het uithangbord van het Vlaams Belang maar het mag blijkbaar niet in eigen rang.

Sorry, ik ben geen VB-kiezer of VB-lid. :oops:

largo_w 23 januari 2007 10:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT (Bericht 2363745)

Hij steekt het huis vlug in brand voor hij het verlaat... Hihi:lol:

maarte 23 januari 2007 10:34

HaHaHa:lol: vld bis

labyrinth 23 januari 2007 10:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door largo_w (Bericht 2363926)
Hij steekt het huis vlug in brand voor hij het verlaat... Hihi:lol:

Dedecker - Verstrepen dat is natuurlijk al een meervoud die eventueel wel mag en kan zetelen.

De volgende ......

maarte 23 januari 2007 10:36

goed zo streepke: Freedom of speech!

largo_w 23 januari 2007 10:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth (Bericht 2363928)
Dedecker - Verstrepen dat is natuurlijk al een meervoud die eventueel wel mag zetelen.

De volgende ......

Ik denk ook dat die Verstrepen zal overstappen maar eigenlijk wel grof wat hij doet... Het belang wat zwart maken en dan het aftrappen met een paar stemmen van het blok...
Nuja politiek is geen eerlijk gedoe...

noot: dat zwart maken is gewoon werkelijke zaken vertellen van het belang zegt veel...

labyrinth 23 januari 2007 12:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door largo_w (Bericht 2363954)
Ik denk ook dat die Verstrepen zal overstappen maar eigenlijk wel grof wat hij doet... Het belang wat zwart maken en dan het aftrappen met een paar stemmen van het blok...
Nuja politiek is geen eerlijk gedoe...

noot: dat zwart maken is gewoon werkelijke zaken vertellen van het belang zegt veel...

hihi..... haha...... maar is al dat verdeel en heers-gedoe wel nuttig voor de maatschappij ? :-(
Zou België en vooral Vlaanderen gediend zijn met mensen die van verdelen hun beroep gemaakt hebben ?

Hans1 23 januari 2007 13:23

Ik denk inderdaad dat de VLD haar ziekte heeft afgestaan aan het VB. We gaan nog leuke tijden tegemoet.

deryz 23 januari 2007 13:30

Verstrepen werd binnengehaald bij VB door Filip De Winter, ook Annemans heeft hiervoor mee gezorgd, Morel wil waarschijnlijk inderdaad gewoon een postje pakken en schiet op FDW, terwijl het FDW zelf is die Morel bij VB bracht

Metternich 23 januari 2007 15:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door deryz (Bericht 2364548)
Verstrepen werd binnengehaald bij VB door Filip De Winter, ook Annemans heeft hiervoor mee gezorgd,

En leute dat ze er al mee hebben gehad :lol:
Citaat:

Morel wil waarschijnlijk inderdaad gewoon een postje pakken en schiet op FDW, terwijl het FDW zelf is die Morel bij VB bracht
Als ik een partijlidkaart zou hebben, zou ik toch mijn voorkeur geven aan Morel boven Verstrepen...

solidarnosc 23 januari 2007 15:53

In de paarse PRAVDA dan nog. Naha. Als Vanhecke de man niet op andere gedachten kan brengen dan moet Voorpost misschien eens met de man gaan praten. Maar goed. Ik weet niet of dit tot hun takenpaket behoort. ;)

duveltje382 23 januari 2007 16:29

Tijd voor een wachtswissel bij het VB ;)

john bell hood 23 januari 2007 16:43

1 Bijlage(n)
Hij moet weggejaagd worden.:-D

deryz 23 januari 2007 17:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door john bell hood (Bericht 2365335)
Hij moet weggejaagd worden.:-D

hij zegt teveel zijn mening, en moet het zwijgen opgelegd worden? is het dat waar u tegen bent?

john bell hood 23 januari 2007 17:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door deryz (Bericht 2365432)
hij zegt teveel zijn mening, en moet het zwijgen opgelegd worden? is het dat waar u tegen bent?

Hij moet weg omdat hij ideologisch niet in de partij hoort.

Sylvia 23 januari 2007 17:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 2364534)
Ik denk inderdaad dat de VLD haar ziekte heeft afgestaan aan het VB. We gaan nog leuke tijden tegemoet.

Het is me wat, die politieke ruziestokerijen altijd.
De moraalridderpartij is er zelfs niet veilig voor. :lol:

Sylvia 23 januari 2007 17:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door john bell hood (Bericht 2365473)
Hij moet weg omdat hij ideologisch niet in de partij hoort.

Hij moet weg omdat hij het lef heeft het dictatoriaat binnen het VB met zijn vrije meningsuiting tegen te spreken.

Bestrijden met eigen wapens, al is dat niet zijn bedoeling, het is wel hilarisch!

Marlboro 23 januari 2007 18:04

Tja,gazet de morgen roffllll en dan nog;als verstrepen zo blijft verder doen kan hij meegaan mee dedecker,2 goeie dan bij elkaar.

Internaut 23 januari 2007 18:10

Ik dacht nochtans dat Verstrepen goed overeenkwam met Morel
Het is Jurgen's mening over Morel, niet over Van Hecke (top).
In alle geval vind ik Morel veel Vlaamsgezinder dan Verstrepen.
Men moet nu de rangen sluiten, het signaal van de voorzitter volgen!
Het zijn verkiezingen binnenkort 8-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be