![]() |
barsten in belang; "sprechverbot" voor iedereen
Barsten in Belang
Voorzitter Vanhecke legt Marie-Rose Morel spreekverbod op Het Vlaams Belang zit met zichzelf in de knoop. De partij wil tot elke prijs een teleurstellende verkiezingsuitslag vermijden. Maar over de strategie wordt duidelijk gebakkeleid. Daarbij past een absolute mediastop. Eén stoel bleef gisteren leeg tijdens het Canvasprogramma Morgen Beter . Frank Vanhecke, voorzitter van het Vlaams Belang, verbood elke deelname aan het debat. Zelf wilde Vanhecke evenmin komen, kwestie van geen ,,bijkomende schade te berokkenen''. Een interview in de krant Het Laatste Nieuw, waarin Marie-Rose Morel enkele tegenstellingen ventileerde, was de druppel die de emmer deed overlopen. Sedert de nieuwjaarsreceptie haalt het Vlaams Belang dagelijks de media. De komende parlementsverkiezingen maken de partij zenuwachtig. Natuurlijk zal Vlaams Belang in vergelijking met 2003 wel groeien. Maar het uitstekende cijfer van 24 procent van de Vlaamse verkiezingen - het resultaat van het migrantenstemrecht en de veroordeling van de partij wegens racisme - lijkt onbereikbaar. Zo dreigt een min op verkiezingsavond. Voor een partij die leeft van de groeiscenario's is dat geen aantrekkelijk vooruitzicht. Tot overmaat van ramp profiteerde het Vlaams Belang vier jaar geleden van de invoering van de kiesdrempel. Enkele zetels dreigen zo verloren te gaan, zonder verlies van een enkele stem. Ook de Lijst Dedecker is slecht nieuws. Niet dat het Vlaams Belang een groot nadeel verwacht, want de partij was als de dood voor de onafhankelijke combinatie van N-VA met Jean-Marie Dedecker. Maar het blijft vervelend. De grootste uitdaging blijft evenwel het kartel CD&V/N-VA. Minister-president Yves Leterme kan bogen op een flinke populariteit. De combinatie bevecht het Vlaams Belang met een sterk gekleurd communautair profiel op eigen terrein. En de kiezer weet dat CD&V/N-VA haast gegarandeerd mee aan de onderhandelingstafel aanschuift. Er wordt bijgevolg gezocht naar strategieën. Zo put Vlaams Belang uit de Vlaamse Beweging om de lijsten te stofferen. Ook deed de partij vergeefse pogingen om Jean-Marie Dedecker op de lijst te krijgen. Maar blijkbaar, als we Morel mogen geloven, wordt er ook gepraat over de terugkeer naar een hard discours. ,,Filip is zo strijdvaardig dat ik er een beetje bang van word.'' En:,,Elk zijn stijl, en Filip heeft er met de zijnen fantastisch veel succes mee gehad, maar op elke formule komt er sleet.'' Voor de veelgeplaagde Vanhecke was de maat vol. ,,Debatten over programma, lijstvorming, allianties en stijl horen thuis in de beslotenheid van het partijbestuur en de partijraad'', klonk het in een mededeling. ,,Dit is allerminst een positieve bijdrage aan de beweging,'' zo wees hij Morel openlijk terecht, hierin bijgetreden door Filip Dewinter en Gerolf Annemans. ,,Het is een tactische blunder. Maar ik twijfel niet aan de loyauteit van Morel'', zei hij. Dewinter en Annemans weigerden elke reactie. Morel zette haar gsm gewoon af. ---------------------------------------------------------- ze durven nog niet meer naar een praatprogramma op de vrt komen, zo erg zitten ze met een keutel in hun broek. :lol: iedereen krijgt spreekverbod van de fuhrer. partij van de vrije meningsuiting??? 't zal wel zijn... |
Citaat:
|
Citaat:
Enkel het lijfelijke zonder spraak ???? Hoeft eigenlijk ook niet hé... :lol: |
Mijn woorden waren net geschreven en dit lees ik dan (uit De Morgen):
Verstrepen: 'Vanhecke en Morel vormen één geheel' "Vlaams Parlementslid Jurgen Verstrepen (Vlaams Belang) legt de persstop van de partijtop naast zich neer. In bijzonder scherpe bewoordingen maakt hij brandhout van de verklaringen van Marie-Rose Morel in Het Laatste Nieuws. "Morel schiet op de verkeerde mensen. Ze torpedeert het rechtse front", vindt hij. Op zijn weblog vraagt hij zich af waar Morel uithing toen hij pleitte voor verruiming. "Waar was je, Morel, toen ik 'een signaal' verwachtte na de dood van Luna?" Jurgen Verstrepen: "Morel kraamt totale onzin uit. De architecten van de verruiming zijn uitgerekend Philip Dewinter en Gerolf Annemans, al verbaast u dat waarschijnlijk. Al geruime tijd zijn zij, samen met Bruno Valkeniers, Anke Van dermeersch en mij, bezig om de partij te verbreden. Wij willen een softere lijn. Maar zo'n verandering gaat niet van vandaag op morgen. Het is zeer gemakkelijk van Morel om ineens te roepen dat we een zachtere koers moeten aanhouden. Een pak mensen binnen de partij zijn - op z'n Antwerps gezegd - in hun gat gebeten.".... |
Citaat:
(voltaire) ;-) |
Het VB begind idd in nouwe schoentjes te geraken, hun kiezers beginnen namelijk achter werkbare en betaalbare oplossingen te vragen voor al de zaken waar het VB hen bang voor gemaakt heeft.
En het probleem is dus dat het VB geen uitgewerkt programma heeft. De vreemdelingen moeten weg, maar hoe dat zeggen ze niet. Er moeten minder illegalen naar ons land komen, maar hoe ze die in hun eigen land gaan houden zeggen ze niet. Er moeten minder criminelen naar hier komen en de jeugd moet beter beschermd worden tegen hun invloed, maar hoe ze dat willen gedaan krijgen weten ze zelf niet. Er moet meer politie komen, maar hoe ze die gaan betalen mogen we niet weten. Er moeten minderwerklozen komen, maar hoe ze voor meer werk gaan zorgen is top geheim. En ik weet dat er voor al deze vragen geen pasklare antwoorden zijn. Maar ik heb zelf reeds een paar voorstellen tot oplossingen op het forum gepost gehad, en deze vonden vaak veel bijval van zowel LINKS als RECHTS. Dus het is ook voor hen niet onmogelijk dat te doen. |
Het VB is ieder jaar in nouwe schoentjes,
Het VB gaat ieder jaar derop achteruit gaan, Ieder jaar gaat het VB kapot gaan..... enz enz... :sleeping: och jullie doen maar... |
... :sleeping:
dat is idd een zeer correcte beschrijving van de prestaties en dito activiteit van het VB in het parlement en besturen sinds een 25 jaar.8-) Maar we weten het : voor dromers zal altijd gelden , maar de volgende keer dan...:lol: |
NAtuurlijk komen er in andere partijen geen meningsverschillen he :roll:
|
Citaat:
o jawel...bij de VLD ! :lol: Maar hetgeen ze daar buitensmijten, willen ze dan weer wat graag bij het VB binnenpakken , rechtstreeks of via kartel ;-) |
Citaat:
Allemaal zaken waar men vroeger nooit iets van hoorden buiten van één enkele partij, en alllemaal zaken die nu allemaal mooi worden overgenomen door andere partijen... Dus voor mijn part nog eens 25 jaar oppositie.... |
Het is gewoon een complot zeg ik u !
een complot van alle pocos om het Vb kapot te krijgen ;-) en het koningshuis zit er ook tussen , En de loge ! En verstrepen zal wel gesprekken gehad hebben met Di Rupo ! en laten we de kranten niet vergeten , dat zijn al helemaal de ergsten. en sigfried Bracke zal er ook wel mee te maken hebben. en staatsveiligheid coördineert alles ! etc etc etc een complot zeg ik u ! ;-) :lol: |
Citaat:
regularisatie vreemdelingen, stemrecht , aanpassing racismewet etc 't is te hopen voor u dat ge nog wat nat achter de oren zijt, want als ge al wat ouder zijt, zegt ge toch wel ERG domme dingen |
Citaat:
mag ik er u op wijzen dat je wel heel kinderachtig reageert? |
Citaat:
Citaat:
|
dat moogt gij zker !
ik probeer me alleen aan te passen aan het gemiddelde niveau van de VB'er. die "complot" post is echter nog een beetje te matuur voor dat niveau8-) |
Citaat:
Zeker dat je het niveau van een vb'er probeert te bereiken want volgens mij kom je voorlopig niet verder dan je eigen niveau |
Citaat:
netto resultaat : NUL , niks, zero nada :twisted: iedere keer voor de verkiezingen grote beloften over welke besturen ze in handen zullen krijgen, waar het cordon gaat sneuvelen , hoeveel overlopers, gegarandeerde samenwerkingen etc etc en iedere keer : netto resultaat : NUL ! Vb stemmen = gegarandeerd een links bestuur ! keer op keer. De Sossen zijn nog nooit zo content geweest als met het Vb, anders waren ze al lang uit het vlaams parlement gebonjourd. Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Juist omdat de andere politieke partijen ze niet aan de macht willen, moeten ze hun eigen programma aanpassen, en zaken overnemen van het VB, een win win situatie dus... Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:08. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be