Dimitri |
22 december 2003 22:15 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever
Ik ben tientallen keren geweigerd door Nederlandse discotheken. Toen ik een keer naar de politie ging hebben ze me niet geholpen. Ik kan dus concluderen dat de mensenrechten in Nederland ook niet nageleefd worden. De wetten zijn er immers wel.
|
Als mijn fiets gestolen wordt, word ik ook niet geholpen. Dat is geen schending van mensenrechten, maar gewoon een slechte dienstverlening omdat de politie het te druk heeft.
Citaat:
De mensenrechten situatie in Turkije is 100 keer zo goed als een paar jaar geleden en is bijna gelijk aan Europees niveau. Dit getuigd zeker niet van naiviteit. Jullie hebben een keer gehoord dat de mensenrechtensituatie in Turkije slecht is en houden daar blindelings aan vast. De mensenrechten in Turkije worden in ieder geval beter nageleefd dan in de VS, een land die nog steeds zijn eigen burgers executeert.
|
De VS worden (gelukkig) ook geen lid van de EU. :wink: Ik houd nergens blindelings aan vast, ik lees gewoon wat de EU en mensenrechtenorganisaties rapporteren over Turkije. Dat zijn gevallen die in andere (kandidaat-)lidstaten niet voorkomen. Er wordt nog steeds gesproken van martelingen door politie, slechte behandeling van gevangenen en stelselmatige discriminatie van Koerden (en dan hebben we het niet over weigering bij een discotheek hè). Op papier is de achterstand grotendeels weggewerkt, maar in de praktijk blijkt dat allemaal iets minder soepel te gaan. De tijd zal leren hoe snel Turkije de eigen wetten zal uitvoeren en naleven.
Citaat:
Als Turkije bevolkt zou worden door Christenen zou Turkije zeer zeker als Europees geaccepteerd worden. Turkije is bovendien de bakermat van de westerse beschaving. Onlangs hebben wetenschappers bewezen dat de eerste Indo Europese taal (een taalfamillie waartoe ook het Nederlands behoort) uit Turkije komt.
|
Heel leuk, maar tijden veranderen. Turks is geen Indo-Europese taal maar een Altaïsche taal. We kunnen zo Israël ook wel Europees noemen omdat de bakermat van het christendom daar ligt. Overigens is de oudste taal van Europa, het Baskisch, geen Indo-Europese taal maar een onafhankelijke taal. De oorsprong ervan is nog niet achterhaald.
Citaat:
Nu heb ik nog een vraag. Waarom zou Cyprus wel in Europa liggen? Cyprus ligt namelijk verder verwijdert van Europa dan Turkije en zou geografisch eerder tot het middenoosten behoren.
|
Tja, Cyprus is een eiland in de Middellandse Zee. De Middellandse Zee zelf is de geografische grens tussen Europa en Afrika/Azië, maar je kunt moeilijk die grens ergens in het water trekken. Malta ligt ook tussen Europa en Afrika in, maar omdat het moeilijk is een grens te trekken in het water wordt het wel toegelaten tot de EU. Overigens is Maltees een Semitische taal, dus cultureel gezien is het verwand aan het Arabisch. Het is dan wel weer uniek omdat het de enige Semitische taal is die in Latijns schrift wordt geschreven, wat weer een band schept met Europa.
Citaat:
Ik weet zeker dat een groot deel van de Turken zullen terugkeren. Vele Turken zijn vol nostalgie wanneer ze over Turkije spreken. Ik zal ook binnenkort verhuizen naar Turkije.
|
De mensen die hier geboren zijn zullen toch weinig nostalgische gevoelens hebben over Turkije, aangezien ze er nooit gewoond hebben. Maar we zullen wel zien of het gebeurt, voorlopig is er in ieder geval nog een migratieoverschot uit Turkije. Op het moment dat Turkse Nederlanders gaan trouwen in Turkije i.p.v. in Nederland zal dat misschien snel omkeren.
|