Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Gelooft u in dopingvrije topsport? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=77132)

maarte 23 januari 2007 22:23

Gelooft u in dopingvrije topsport?

Een zeer simpel vraag: gelooft u dat dat de topsport dopingvrij is vooral met betrekking tot de wielerwereld.

praha 23 januari 2007 22:36

neen, ik geloof helemaal niet in dopingvrije topsport 8-)

MURRAY 23 januari 2007 22:57

Jammer dat doping bij wet verboden is, anders waren er al lang bonden gekomen die hun leden wel doping zouden toestaan. Nu blijft die hypocriete toestand (ook die van de publieke opinie) maar voortduren. Wat de wielerwereld specifiek betreft zie ik in de komende jaren toch wat beweging komen met een eventuele splitsing van de UCI op de Société du Tour de France - Protour - as. Misschien dat dan in bepaalde wedstrijden bepaalde vormen van "medische begleiding" zullen worden toegestaan.

Pietje 23 januari 2007 23:12

Diegene die in dopingvrije topsport gelooft is wel heel naïef. Dat de meeste dopingzondaars wielrenners zijn is geen verrassing, want er wordt algemeen aangenomen dat wielrennen de allerzwaarste van alle topsporten is. Laten we niet flauw doen : een Ronde van Frankrijk win je niet op "biefstuk en rijsttaartjes" , zeker als we zien hoe hoog de gemiddelde snelheid vd renners is. Sponsors betalen veel geld aan "vedetten" , en die vedetten moeten presteren. Op welke manier die prestaties geleverd worden zal die sponsors worst wezen, zolang hun "merknamen" maar in beeld komen.

Rene Artois 24 januari 2007 23:31

Misschien het idee van Maarten Van Rossem over voetbal eens uitbreiden tot alle betaalde sporten : een moratorium van 5 jaar.

Mambo 24 januari 2007 23:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 2367092)
Diegene die in dopingvrije topsport gelooft is wel heel naïef. Dat de meeste dopingzondaars wielrenners zijn is geen verrassing, want er wordt algemeen aangenomen dat wielrennen de allerzwaarste van alle topsporten is. Laten we niet flauw doen : een Ronde van Frankrijk win je niet op "biefstuk en rijsttaartjes" , zeker als we zien hoe hoog de gemiddelde snelheid vd renners is. Sponsors betalen veel geld aan "vedetten" , en die vedetten moeten presteren. Op welke manier die prestaties geleverd worden zal die sponsors worst wezen, zolang hun "merknamen" maar in beeld komen.

Dat denk ik ook wel.

maddox 25 januari 2007 00:08

Waarom hypocriet doen?

Stel gewoon 2 groepen op.

Eentje "all out" alles toegelaten. Technologie in alle vormen. Bio en/of genetica -cybertech, chemisch , all in. Zelfs technologie in de voertuigen/sporttoebehoren zoals rackets, ballen , goals en whatnot.
Ik zie de man van 6 miljoen met een geintegreerde ligfiets al verschijnen aan de start.

En dan de puristengroep. Die volgens bepaalde techno-regels moeten werken.

Mambo 25 januari 2007 00:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 2370716)
Waarom hypocriet doen?

Stel gewoon 2 groepen op.

Eentje "all out" alles toegelaten. Technologie in alle vormen. Bio en/of genetica -cybertech, chemisch , all in. Zelfs technologie in de voertuigen/sporttoebehoren zoals rackets, ballen , goals en whatnot.
Ik zie de man van 6 miljoen met een geintegreerde ligfiets al verschijnen aan de start.

En dan de puristengroep. Die volgens bepaalde techno-regels moeten werken.

Probleem is als die sportmannen het mogen en kunnen doen, gaat de gewone man dat ook willen doen.
Ik zie het al staan; boter met epo bv.

maddox 25 januari 2007 00:26

Wat is het probleem daarvan Mambo?

We moeten maar 1 klein dingetje veranderen aan de wetgeving dan.

Wie zulke producten of ingrepen gebruikt stelt zichzelf buiten de sociale wetgeving.

Gaat dat op termijn veel besparen.

the_dude 25 januari 2007 20:20

oplossing simpel. Ophouden met geld aan te spenderen. Spendeer uw weekend bij een lokale ploeg of trek erop uit naar een lokale sportmanifestatie en kijk er niet meer naar.

Vorenus 25 januari 2007 20:27

Men zou doping moeten toelaten onder medische toezicht. Wat is het verschil nu tussen EPO en een hoge druk kamer? Nada, ze hebben hetzelfde resultaat.
Moet men dan feitelijk dzn ook niet de hoogtechnologische materialen en dergelijke dan verbieden?

hermanvk 25 januari 2007 20:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 2367011)
neen, ik geloof helemaal niet in dopingvrije topsport 8-)

Idem dito: topsport betekent voor mij de top (de sterksten, de winnaars) in de sport. Om erbij te horen, moet je ook de kracht van je lichaam kunstmatig verhogen of je kan hetzelfde niveau niet halen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be