Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Is de N-VA eigenlijk nodig? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=77247)

Catalyst 24 januari 2007 18:39

Is de N-VA eigenlijk nodig?

De N-VA acht zichzelf "nodig" voor Vlaanderen.

Waarom is de N-VA nog nodig eigenlijk? Er is toch al het V.B. ?

Patriot! 24 januari 2007 18:41

Het antwoord dat nu zal komen is zonder twijfel: er moet een niet-extreemrechtse Vlaamsnationale partij zijn. We hebben CD&V toch al? En spirit. En De Decker's clubke.

PAJOT 24 januari 2007 18:44

welja, uw vraag impliceert het antwoord, om Vlaamse stemmen te verdelen .

In plaats van mee te werken aan een groot Vlaams-nationaal weigeringsfront zit de nva liever op de pluche zetels van het parlement.

Jong N-VA'er 24 januari 2007 18:45

Komen jullie nu echt niet verder dan het proberen bewijzen van een holle formule?

Nog zo'n holle formule: is de BUB nodig?

Metternich 24 januari 2007 18:51

Uiteraard is de N-VA nodig. Dankzij hen is de CD&V "vervlaamsd". Er is nog een lange weg te gaan, maar het begin is er.

Catalyst 24 januari 2007 18:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er (Bericht 2369522)
Komen jullie nu echt niet verder dan het proberen bewijzen van een holle formule?

Ik wil niets "bewijzen". Ik vraag me gewoon af waarom er een N-VA nodig is, wanneer er al eens V.B. bestaat.

Jong N-VA'er 24 januari 2007 18:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 2369548)
Uiteraard is de N-VA nodig. Dankzij hen is de CD&V "vervlaamsd". Er is nog een lange weg te gaan, maar het begin is er.

Dat kan ik beamen, en achteraf gezien nu: hebben wij even geluk dat Dedecker zijn eigen partij is opgestart, als je ziet welke heisa er nu weer is ontstaan, vooral (maar niet alleen) bij het Vlaams Belang.

C uit W 24 januari 2007 18:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 2369501)
Het antwoord dat nu zal komen is zonder twijfel: er moet een niet-extreemrechtse Vlaamsnationale partij zijn. We hebben CD&V toch al? En spirit. En De Decker's clubke.

Ge zijt het VB vergeten

C uit W 24 januari 2007 18:54

De n-va is in elk geval een ideale kweekvijver voor et VB ...

duveltje382 24 januari 2007 19:03

Idd,er is maar plaats voor één Vlaamse partij

Zwartengeel 24 januari 2007 19:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C uit W (Bericht 2369575)
De n-va is in elk geval een ideale kweekvijver voor et VB ...

Idd, zie maar hoe het hier op dit forum vol zit met 'ex-en'...

duveltje382 24 januari 2007 19:20

Nva is het staartbeentje van CD&V(& V de copy hé)

Ambiorix 24 januari 2007 19:44

Duveltje opeens wat vlaamser geworden precies?;-)

Catalyst 24 januari 2007 19:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 2369548)

De CVP is - minstens sedert 1980 - altijd al Vlaamsgezind geweest. Zonder CVP geen splitsing van milieu, ruimtelijke ordening, economie, verkeer, openbare werken, landbouw, toerisme, verdragsrecht, onderwijs, sport, etc. etc.

deryz 24 januari 2007 21:18

zowel NVA als VB zijn nodig,maar ze zouden beter meer samenwerken voor vlaanderen

zorroaster 24 januari 2007 21:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Catalyst (Bericht 2369497)
De N-VA acht zichzelf "nodig" voor Vlaanderen.

Waarom is de N-VA nog nodig eigenlijk? Er is toch al het V.B. ?

Wie voor de Vlaamse onafhankelijkheid is, kan alleen maar blij zijn dat er twee Vlaams-nationale formaties zijn die op een andere manier redelijk succesvol zijn en een ander publiek aanspreken.

groene flamingant 24 januari 2007 21:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Catalyst (Bericht 2369551)
Ik wil niets "bewijzen". Ik vraag me gewoon af waarom er een N-VA nodig is, wanneer er al eens V.B. bestaat.

Omdat vele Vlaamsgezinden nooit op het VB zullen stemmen, omdat ze zich totaal niet in het partijprogramma kunnen herkennen. Zo eenvoudig is dat.

PS: Eigenlijk stel je de vraag al verkeerd: het is het VB dat zich destijds heeft afgescheurd van de Volksunie en niet omgekeerd. Eigenlijk zou je dus de bovenstaande vraag moeten stellen aan het VB.

Vrijgevochten 24 januari 2007 21:37

De vraag die we moeten stellen is niet: "hebben we de NV-A nog nodig?" Neen!, eerder "zijn partijen nog nodig? "Zijn zij nog werkelijk de vertegenwoordiging van het volk? Is democratie niet te belangrijk om het over te laten aan zo'n bende kwieten op fluwele zetelkes die eens ze verkozen zijn hun eigen ding doen? (op enkelingen na natuurlijk!).
Vuile spellekes die er worden gespeeld, trouwens ook binnen de Vlaamse beweging en ook linkse bewegingen...wanneer men verzuild, komt de macht om het hoekje kijken en is men verkocht....dan gaat carriere voor ideaal,..etc..

Wat milieu betreft, bijna alle partijen zijn groen..Al Gore is een hype voor het moment he...politici draaien graag met de klok van de mode mee..ik zeg het u maar moest ge dat nog niet door hebben..

Al ben ik zelf een groene jongen...wees gerust..

---> http://nieuw-vrijland.blogspot.com

ilfalco 25 januari 2007 01:04

Citaat:

ha hebben ze hun b-h-v belofte dan gehouden? Heb ik iets gemist? Heeft leterme dan niet de federale putten gedicht? Zijnd e faciliteiten afgeschaft?

De realiteit is dat de n-va er voor gezogrd heeft dat dee cdenv zich een vlaams IMAGO kon aanmeten terwijl ze in realiteit de meest belgicistsiche partij is die er bestaat.

Ik zou eerder durven stellen dat cdenv de partij is die de n-va in het belgische bad getrokken heeft. Want wie stemt er plots dotaties van zowel PRINS Filip als prins laurent goed? Juist ja .

Jaani_Dushman 25 januari 2007 15:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er (Bericht 2369522)

Waarom hebben we de BUB nodig als het Front National al bestaat?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be