Morduk |
25 januari 2007 15:55 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door La Chunga
(Bericht 2371293)
Geweldig!
Het wordt meer en meer duidelijk dat de voortdurende verkrachting van elementaire rechtstaatprincipes (beperking van vrije meningsuiting, omkering van bewijslast en nu dus een feitelijke beperking van de persvrijheid) een evolutie op gang brengt naar een preutse maatschappij.
Je kan ervan op aan dat allerhande organisatietjes en individutjes, die zich inquisitorische allures aanmeten, overal uitlatingen zullen menen te lezen die indruisen tegen hun puriteinse onwetmatigheden. Het gerecht mag zich dus aan een stortvloed klachten verwachten.
Voorstanders van al dit 'moois' schijnen niet te begrijpen dat hun dwaasheid regelrecht naar een vorm van anarchie leidt waar justitie meer en meer klachten seponeert of klasseert omdat het gerechtelijk apparaat niet kan voldoen aan de druk van preutsheid.
Natuurlijk vind ik de voortdurende aanranding van rechtstaatprincipes betreurenswaardig. Tegelijkertijd kan ik enig leedvermaak tijdens het volgen van de baan van de inquisitieboemerang niet ontkennen.
|
Ik kan je leedvermaak best wel begrijpen, maar bij mij laat het een bittere smaak achter.
Die gerechtelijke 'congestie' heeft ongetwijfeld zijn negatieve impact op de tijdige behandeling van andere zaken en het zogen. principe van 'de redelijke termijn' dat een puur theoretisch gegeven geworden is.
Is het nog normaal dat iemand als Lamine 3 jaar moet wachten vooraleer men kan uitmaken of hij nu onterecht een 'saccoche' heeft gekocht met zijn kredietkaart of niet ?
Is het nog normaal dat het 6 jaar duurt vooraleer een facturenfraude van ocharme 1 miljoen bij Defensie voor de rechtbank kan komen ?
Is het nog normaal dat de grootste smeerlap annex psychopaat uit onze geschiedenis 10 jaar lang heeft moeten wachten op zijn proces ?
Maar toch gaat men ervan uit dat het performante gerecht feilloos en snel zal kunnen gaan uitmaken wie een racist is op internet of niet? En dat parketten die niet eens een simpel fraudezaakje tot een goed einde weten te brengen hier salomonsoordelen gaan vellen waar je achterover van slaat.
Het is idd strontbelachelijk, maar ik kan er niet meer mee lachen.
|