![]() |
De band ligt stil bij Volkswagen in Vorst
do 25/01/07 - Bij Volkswagen Vorst is de productie stilgevallen. Vanochtend is het personeel niet aan het werk gegaan.
De ochtendploeg is niet aan het werk gegaan. "De ketting ligt stil", zegt vakbondsman Jan Vanderpoorten. "Er is ongenoegen onder het personeel, het duurt te lang." Op een personeelsvergadering hebben de vakbonden opnieuw enkele eisen aan de directie gesteld. Ze willen onder meer zekerheid over de toekomst van het bedrijf. Ze vragen daarom dat de directie waarborgen op papier zet over de komst van de Audi A1 in 2009. Op dit ogenblik vindt in de fabriek een ondernemingsraad plaats. Daar wordt ook onderhandeld over de afscheidsregeling voor bruggepensioneerden. Eind november kondigde de directie aan dat er 4.000 banen weg moesten in Vorst. Na onderhandelingen is dat aantal teruggebracht tot ongeveer 1.700. Bron: http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...en/index.shtml ---------------------------------------------------------- De Waalse PS vakbond bij VW gaat ervoor zorgen dat gans den boel dicht gaat? |
Niks mis mee...
|
Citaat:
|
Kijk die arbeiders werken daar en deze zijn beter gekwalificeerd. Om te oordelen waneer er moet gestaakt worden dan "wij" = de spectators.
En ze hebben gestaakt. Omdat de directie na "3 weken" nog steeds geen garanties geeft op papier, over de beloftes van werkzekerheid. Nu, het is altijd goed om te onthouden dat tijd winnen. Altijd wel op het agenda staat van bedrijfs-directeuren. |
Dergelijke mentaliteit geeft maar één garantie op papier, nl. collectief C4 en sluiting van de fabriek. Het zal niet lang meer duren !
|
Citaat:
Ja, dan liever de mentaliteit waar 'verdeel en heers' de strategie is om mensen onder de duim te houden en onder afdreiging met ontslag de arbeidsvoorwaarden teruggeschroefd worden :roll: |
Naar het schijnt, komt de directie van Audi net vandaag naar Vorst. Ik hoop dat Audi de juiste conclusies trekt en mooi hun middelvinger tonen naar het krapuul in plastiek zakken. Sluiten die boel, zonder afscheidspremies!
|
Citaat:
|
Citaat:
De zakbonden zijn alleszins goed bezig... :-P |
Dit draadje geeft goed weer waarom ik niet in vakbonden geloof
|
Tja 14 dagen werken zonder verlof....t' is teveel.
|
af en toe eens goed nieuws in de media doet me goed - zoiets houdt een mens recht
|
Citaat:
U gaat me toch niet vertellen dat men U niet waardig vond die uitbating uit te oefenen? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:01. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be