![]() |
Hieronder een lezersbrief die op de website van "De Standaard" verscheen. De opmerking dat een volk de diktators krijgt dat het verdient is heel terecht. Hetgeen onder Saddam gebeurde is een duidelijke waarschuwing voor mensen die hier ondanks alle vrijheden een hang hebben naar "sterke leiders". Ze willen in ruil voor een vals gevoel van veiligheid die door demagogen allerhande wordt beloofd een vrijheid inleveren waarvoor velen hard hebben gevochten. Ik vind dit een belediging voor al die mensen die hun werk, hun vrijheid, hun gezondheid, of zelfs hun leven verloren hebben voor onze huidige relatieve demokratische vrijheden.
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ja, in 90% van de gevallen heeft het volk de leiders die het verdient.
Citaat:
|
Maar kijk dan bv. naar Pinochet die met een revolutie de macht nam tegen de wil van het volk.
|
Citaat:
Kijk naar Vlaanderen. Ze hebben zich ook al 200 jaar gedragen als lamzakken, ... |
Citaat:
Maar ja, dat is in ieder geval naast de kwestie. Kardinaal Danneels is beter geplaatst dan wie ook in dit land om te weten wat het betekent om christen te zijn. Zelfs als je van jezelf denkt dat je slimmer bent, en zelfs als het ondenkbare ook nog waar zou zijn, dan nog blijft deze stelling gelden. |
Citaat:
|
Citaat:
Toch ben ik het niet eens met de tekst. Blijkbaar is de auteur vergeten hoeveel mensen er gedood zijn tijdens de opstand tegen het Saddam-regime. Puur kruiperigheid vind ik ook wel een slecht argument. Alsof iedereen plots een revolutionaire held zou moeten worden. Ik begrijp dat veel mensen harder bezig zijn met voor zichzelf en hun familie wat welvaart te bezorgen dan met ideologische vlaggen te staan zwaaien. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
De V.S. en Frankrijk hebben wapens verkocht aan Sadam. En Duitsland heeft hen gas verkocht of zo. Eigenlijk zegt die lezer dat de Irakezen in die drie landen een opstand hadden moeten beginnen. Vorige week of begin deze week toonden ze Iraakse Soenieten die nog altijd Sadam steunden, zelfs na zijn arrestatie.
|
Citaat:
Vandaag gebruiken ze raketten en straatbommen. Ah ja, en ook gordelbommen waarmee gehersenspoelde kinderen zich laten ontploffen tussen onschuldige jongens en meisjes. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:33. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be