![]() |
Welke grenzen zullen er liggen tussen Delfszijl en Arlon?
Hoe wil je dat in de toekomst de grenzen van de huidige Benelux eruit zien? Een Heel-Nederland met daarin België, of juist Wallonië en Vlaanderen apart daarin? Een onafhankelijk Vlaanderen, en Wallonië en Nederland apart? Of zie je liever een Groot-Nederland? Wil je de huidige grenzen behouden, en België hervormen? En ook nog belangrijk: Wat zie je het liefste als staatsvorm en wat wordt de hoofdstad/regeringszetel van die staat?
|
Ik blijf het herhalen: stadsgewesten! :-D
Overigens zie ik geen graten in een "hoofdstad". |
Citaat:
|
Citaat:
|
![]() of ![]() |
Om te beginnen en uit praktische overwegingen: De huidige provinciegrenzen aanhouden en een 'statenbond' oprichten.
Daarna met een stoet geleerden en sociologen zo snel mogelijk komen tot een logisch (staats-)verband. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik wil het namelijk graag snel en de bestuurlijke infrastructuur van de provincies is er al. Die kan worden opgetuigd totdat iedereen het erover eens is hoe de verdere samenwerking eruit gaat zien. Verder zijn de huidige provincies redelijk gelijk in grootte. In verband met 'koudwatervrees' van vlamingen, walen of luxemburgers is het daarbij makkelijker om als gezamenlijke provincies al dan niet weer uit de 'bond' te stappen. |
Citaat:
|
Citaat:
Waarom moeten daar achteraf een hoop "geleerden en sociologen" over gaan beslissen? Waarom laat je de inwoners niet gewoon zelf stemmen waar ze bij willen horen? |
Citaat:
|
Citaat:
*Vlaanderen + Brussel *GH Luxemburg + Aarlen + de kantons Eupen en Sankt-Vith *Wallonië *Nederland (eventueel verdeeld in Noord-Nederland, Groot-Holland en Zuid-Nederland) |
Citaat:
|
Citaat:
![]() |
Een ééntalig Frans groot-Belgique, dus?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:37. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be