![]() |
Voor tiens, dat sluit de deur voor eventuele competitie aan de linkerzijde.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat zeggen alle politiekers nu eenmaal ook ;-) :lol: |
Gelijk welke kiesdrempel = het ergste fascisme
|
Citaat:
|
Ik ben voor een kiesdrempel.
Zelfs al besef ik zeer goed de nadelen ervan. Met een kiesdrempel was het vb. voor de groene gedachte zoveel moeilijker geweest om de klassieke partijen tot enige beweging in de goede richting te krijgen. Zijn jullie echter de beweging WOW (waardig ouder worden) vergeten? Zijn jullie Rossum vergeten? Kijken jullie naar het buitenland waar soms kleine (vb. religieuze) partijtjes mee in het bad moeten getrokken worden? Straks komen de vakbonden ook nog eens apart op, omdat ze zich niet meer 100 procent thuisvoelen in hun historisch geliëerde partij ... Zonder kiesdrempel riskeer je altijd om het bijna onmogelijk te maken om een meerderheid te kunnen vormen. Ik heb dan liever dat bewegingen (vb. vivant) aansluiting kunnen vinden via een kartelformule. Ik beschouw de kiesdrempel bijgevolg als een noodzakelijk kwaad, een deficit in de demokratie, maar een noodzakelijk deficit. Niets is perfekt in deze wereld (behalve mijne congé) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Komaan de natuurlijk kiesdrempel is al 3% op zijn laagste punt in Antwerpen. Dat is toch al serieus wat mensen.
Vrij ondemocratisch die kiesdrempel. |
Citaat:
|
De facto zijn er altijd kiesdrempels maar die zijn ongelijk naargelang de omschrijving. Die 5% is een kiesdrempel in de 'Vlaamse Ruit' en niet daar buiten. In dat opzet belet dat het ontstaan van nieuwe partijen.
|
Citaat:
De vorige & terug huidige stadsclown heeft die mens maanden bedreigd om toch niet mee te doen ten einde zelf geen zetel te verliezen, enz...! Desbetreffende persoon heeft uiteindelijk om gezondheidsredenen afgehaakt. |
Persoonlijk ben ik voor een redelijke kiesdrempel. En 5% lijkt mij best redelijk. Een te grote versnippering in het Parlement is niet goed.
|
Citaat:
|
ze mogen de kiesdrempel behouden en ze mogen verkeersdrempels behouden................ zolang ze de DICTATORIALE-MONARCHISTISCHE-PARTICRATIE DE BELGIEK maar afschaffen ! in ruil voor een vrij en democratisch Vlaanderen !!!!!!!!!!!!!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
In een DD worden alle bevoegdheden terug overgedragen aan een centrale overheid. Het BROV staat garant dat deze overheid duitstaligen, franstaligen en nederlandstaligen op gelijke wijze zal behandelen en dat is wat de meeste belgen willen. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:21. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be