Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Eerste stap naar homo-adoptie. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=7748)

bartje 24 december 2003 17:49

De SPIRIT volksvertegenwoordigers Els Van Weert, Annelies Storms en Stijn Bex hebben deze week een wetsvoorstel ingediend in de Kamer betreffende adoptie voor holebi's. De homo-adoptie en huwelijk wordt trouwens in meer en meer landen bespreekbaar.

Een eerste stap is dus genomen; maar m'n mag zeker niet overhaast te werken gaan en moet m'n er eens héél goed en rustig over praten. Maar ik ben er van overtuigd dat het zal lukken! Zo kunnen holebikoppels ook hun kinderwens werkelijkheid laten worden indien ze dat wensen; want ik blijf er bij een kind kan met evenvéél liefde en genegenheid opgevoed worden in een gezin met 2 mama's of papa's.
Trouwens er zijn nu al héél wat holebigezinnen waar kinderen worden grootgebracht door kinderen die ze hebben uit een vorig huwelijk.

C uit W 24 december 2003 17:52

Citaat:

maar m'n mag zeker niet overhaast te werken gaan en moet m'n er eens héél goed en rustig over praten.
Hopen dat deze regering het dus niet doet.

Citaat:

Zo kunnen holebikoppels ook hun kinderwens werkelijkheid laten worden indien ze dat wensen; want ik blijf er bij een kind kan met evenvéél liefde en genegenheid opgevoed worden in een gezin met 2 mama's of papa's.
Ja, de natuur is verkeerd :lol:
Ik weet het niet, daar moet er toch nog veel over gezegd worden.

Jan van den Berghe 24 december 2003 17:52

Of hoe kinderen door de homoseksuelen misbruikt worden om toch maar sociale erkenning te krijgen... Men denkt blijkbaar niet aan het welzijn van de kinderen, maar alleen aan de bevrediging van de eigen verlangens. Of de kinderen in een gezonde sfeer (met een mannelijke en vrouwelijke component dus) leven, zal die flikkers een zorg wezen.

bartje 24 december 2003 17:56

Die kinderen zullen met héél véél liefde en genegenheid opgevoed worden; of heb je liever dat die kinderen niet gelukkig zijn; dat ze geen mooie toekomst krijgen.

Jan schreef: Kinderen die door homoseksuelen MISBRUIKT worden. Graag verdere uitleg aub?

Tja ja waar is de tijd Jan dat je zei dat het homohuwelijk er nooit zou komen, dat dit niet goed lag in de toenmalige regering; dat je me zou herinneren aan mijn woorden, ik blijf er op wachten.

Supe®Staaf 24 december 2003 18:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Men denkt blijkbaar niet aan het welzijn van de kinderen, maar alleen aan de bevrediging van de eigen verlangens.

Hoeveel hetero-koppels hebben niet de verkeerde en egoïstische motieven om zich voort te planten?
  • sociale druk
    status
    behoefte zichzelf bewijzen
    concurrentie met vrienden (m/v)
Geen enkel kind vraagt om in deze maffe wereld geboren te worden. Het zijn atavistische patronen waar zowel homo als hetero aan onderhevig zijn.

Dies 24 december 2003 18:11

Citaat:

zal die flikkers een zorg wezen.

U daalt in mijn achting.

Peace 24 december 2003 18:33

Ons land begint meer en meer uit te blinken door zijn decadentie.

Dat homo's rechten hebben en niet vervolgd dienen te worden gelijk dat in vele landen gebeurt, dat vind ik heel normaal.

Echter wat men in België is aan het doen tart hoe langer hoe meer elke vorm van gezond verstand.

Men probeert met alle mogelijke middelen het abnormale als iets normaals voor te stellen.

Voor mij kunnen homo's wel een koppel zijn maar nooit een gezin.
Al zijn ze nog getrouwd in het moosite trouwjurkje.

Homofilie is een afwijking en daar kan geen enkele wet iets aan veranderen. Het enigste wat men bereikt is dat het hetero huwelijk daardoor enorm in waarde verliest en dat hele gedoe meer op een grote klucht begint te lijken dan een van de grondstenen van onze samenleving.

Ik kan het homo huwelijk en nog meer het voornemen om ook homo's kinderen te laten adopteren enkel met walging verachten als een extreme vorm van ontspoorde decadentie.

De Vliegende Hollander 24 december 2003 18:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Citaat:

zal die flikkers een zorg wezen.

U daalt in mijn achting.

Inderdaad Jan, je trekt hier wel op een heel zorgelijke manier van leer :roll:

De Vliegende Hollander 24 december 2003 18:46

Even terug op het onderwerp:

Ik vind wel dat er eerst rustig moet worden bestudeerd wat de effecten KUNNEN zijn op die geadopteerde kinderen... Natuurlijk heeft iedereen gelijk wanneer ze zeggen: ja maar heel veel kinderen groeien op zonder een moeder of vader --> Helemaal gelijk, maar er was ooit een situatie waar vader en moeder wel bij elkaar waren, of kindlief moet ingefluisterd zijn natuurlijk...

Het punt waar het wringt zit hem hier: als we die adoptie toestaan, dan zeggen wij ook als samenleving, dat een kind niet per se een vader EN een moeder moet hebben (of andersom). Dat lijkt niks, maar betekent natuurlijk heel veel...

Nog een punt van aandacht even:

Is er zoiets als vadersliefde en moedersliefde en verschillen die in sommige opzichten van elkaar? Als het antwoord ja is en die adoptatierecht voor holebi's komt er, dan weten we vooraf al dat het kind, één van de twee specifieke liefden gaat missen...

Gorefest 24 december 2003 18:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bartje
Die kinderen zullen met héél véél liefde en genegenheid opgevoed worden; of heb je liever dat die kinderen niet gelukkig zijn; dat ze geen mooie toekomst krijgen.

Das dikke kwatch, juist alsof een kind in een normaal gezin niet gelukkig kan worden.. zo een kind zal op school ook een zéér gemakkelijk slachtoffer worden van pesten en uitsluiting; daar hoeft ge nog niet aan te twijfelen. Elk kind kan met bepaalde vragen alleen bij de moeder terecht, met andere vragen alleen bij de vader terecht, hoe gaat ge zoiets oplossen in een homohuwelijk als zo een kind nergens met zijn problemen terecht kan? Een homo-adoptie is gewoonweg nie verantwoord.

whoisy 25 december 2003 04:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Vliegende Hollander
Even terug op het onderwerp:

Ik vind wel dat er eerst rustig moet worden bestudeerd wat de effecten KUNNEN zijn op die geadopteerde kinderen...

Het gaat hier over een wetsvoorstel van SPIRIT hoor. Een partij die je er bezwaarlijk eentje kan noemen.
Op één of andere manier moet je toch je kiezerspotentieel (pogen) uitbreiden. En wat is dan een betere manier om voorstellen te lanceren die heel doelgericht zijn wat betreft de onderdaan die aangesproken wordt.
Tenslotte hebben we het hier over een partner, in een regering die rokers het liefst publiekelijk aan de schandpaal zou nagelen, maar onderwijl achter de schermen gretig de indirectie belasting op rookartikelen int, die gratis filters aan de man brengt om betere jointjes te kunnen rollen.

Citaat:

Het punt waar het wringt zit hem hier: als we die adoptie toestaan, dan zeggen wij ook als samenleving, dat een kind niet per se een vader EN een moeder moet hebben (of andersom). Dat lijkt niks, maar betekent natuurlijk heel veel...

Nog een punt van aandacht even:

Is er zoiets als vadersliefde en moedersliefde en verschillen die in sommige opzichten van elkaar? Als het antwoord ja is en die adoptatierecht voor holebi's komt er, dan weten we vooraf al dat het kind, één van de twee specifieke liefden gaat missen...
Misschien is het gewoon een voortzetting van de algemene vernieling die we met z'n allen aanrichten op de natuur rondom ons.
Ditmaal dan de natuur, door evolutie, in elk van ons.

Bij sommige diersoorten komt de vader maar héél even in beeld, en draagt al helemaal geen zorg voor de kroost. (tenzij bescherming tegen andere mannetjes die staan te trappelen om de kroost te doden en de vrouwtjes te onderwerpen) En sommige voeden samen de jongen op.
In een andere topic (van Peace denk ik) las ik een post waarin gesteld werd dat mensen op geen enkele manier konden worden vergeleken met dieren. (de stelling was niet van Peace zelf) Volgens die stelling kunnen Van Weert en andere progressieve (...) voorstellanceerders enkel gaan zoeken achter studiemateriaal in de echte mensenwereld. (Ze zouden trouwens extreem weinig voorbeelden vinden bij de andere zoogdieren. 'k Denk niet dat het homohuwelijk daar al is goedgekeurd.
Misschien een ideetje voor Van Weert & Co., ook daar kunnen ze misschien wel spoedig verandering in bregen. En de volgende logische stap zou dan zijn dat ze nog een voorstelletje indienden, zodat ik zou kunnen trouwen, met de spin die al 7 weken in mijn living huist... over adoptie wil ik het liever niet hebben in die laatste situatie )

Ben eigenlijk wel benieuwd naar studiemateriaal daarover.
Nog benieuwder ben ik of Van Weert & co. daar veel materiaal over hebben, en of ze dat ook zouden bezorgen. Wat ben ik benieuwd op deze kerstdag in 2003; zouden ze het dan ook gelezen hebben?

Of staat het gewoon progressief om dit erdoor te duwen?

whoisy 25 december 2003 04:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaVinci
Citaat:

Das dikke kwatch, juist alsof een kind in een normaal gezin niet gelukkig kan worden.. zo een kind zal op school ook een zéér gemakkelijk slachtoffer worden van pesten en uitsluiting; daar hoeft ge nog niet aan te twijfelen.

Prima, dat past perfect in de strategie van Paars; problemen creëren.

bartje 25 december 2003 10:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaVinci
Elk kind kan met bepaalde vragen alleen bij de moeder terecht, met andere vragen alleen bij de vader terecht, hoe gaat ge zoiets oplossen in een homohuwelijk als zo een kind nergens met zijn problemen terecht kan? Een homo-adoptie is gewoonweg nie verantwoord.

Wat dan met de éénoudergezinnen, kinderen van gescheiden ouders, kinderen waar de ouders niet meer naar omkijken, kinderen van overleden ouders??? Hoe ga je dat oplossen?

bartje 25 december 2003 10:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door whoisy
Het gaat hier over een wetsvoorstel van SPIRIT hoor. Een partij die je er bezwaarlijk eentje kan noemen. ?

Misschien nuttig om te weten dat ook VLD, SP.A, PS, ECOLO en een deel van de CD&V en MR ook dit voorstel steunen.

Ook de andere punten aangehaald doen me gewoonweg ronduit KOTSEN! Dan begin ze weer te zeveren en te janken over trouwen met een spin die daar al enkele weken zit. Pffffffffff. Zielig gewoon.

Dan zeggen de Vlaams Blokkers dat ze niet tegen homo's hebben, nee helemaal niets, maar ze zijn wel tegen huwelijk en adoptie en komen af met de meest belachelijke zever. Ik blijf er bij Vlaams Blok = homohatende partij!!!

bartje 25 december 2003 11:02

Citaat:

Prima, dat past perfect in de strategie van Paars; problemen creëren.

Allé nu creëren we al problemen door homo adoptie toe te staan, komaan mensen, doe maar door, met jullie homohaat!

Misschien nog effe herhalen dat in andere landen homo adoptie en huwelijk steeds meer en meer bespreekbaar wordt. En maar normaal ook zeker, zijn toch mensen als alle andere zeker. Gewoon dat we nu toevallig verliefd worden op iemand van hetzelfde geslacht.

giserke 25 december 2003 12:15

Adoptie door homokoppels

Ik heb niks tegen de holibi gemeenschap, ik heb zelf vrienden die homo zijn. Zij kunnen daar niks aan doen!
Dat is weer eens een voorbeeld waar alleen gedacht wordt aan de rechten van de ouders maar niet van het kind.
Ik ben er zeker van dat die vraag weer is opgeklopt door een zeer kleine minderheid in die gemeenschap. Maar de media heeft het weer voorgesteld alsof de hele holibi gemeenschap daar vragende partij voor is.

Stel nu eens dat je homo-ouders hebt, en je komt in de maatschappij terecht. Neem maar de school. Ik kan u verzekeren dat ge het middelpunt zult zijn van de klas van pesterijen.
Ik vind dat onverstandig om dat in het belang van het kind toe te staan.
Er zijn genoeg hetero koppels die geen kinderen kunnen krijgen die maar al te goed willen een kind opvoeden. Dus laat de adoptie dan maar over aan die gezinnen. Dan hebben de kinderen en vader en moeder beeld in hun opvoeding.

Het valt mij op hoe meer rare gezinssamenstellingen er komen hoe meer sleutelkinderen de speciale jeugdzorg over de vloer krijgt de laatste tijd.

Den Duisteren Duikboot 25 december 2003 12:44

Spirit-voorzitster Els Van Weert reageert verheugd op de toekenning van de Homofolieprijs 2003 buiten categorie aan spirit. De Holebifederatie heeft zaterdag deze prijs uitzonderlijk toegekend aan alle politieke partijen die de wet op de openstelling van het huwelijk en de anti-discriminatiewet hebben goedgekeurd. Voor spirit is dit echter geen eindpunt. Spirit wil dat er ook werk gemaakt wordt van het recht op adoptie voor holebi"s. De volksvertegenwoordigers Els Van Weert, Annelies Storms en Stijn Bex dienden deze week in de Kamer daarvoor een wetsvoorstel in.

Eén van de specifieke punten waarop het Burgerlijk Wetboek duidelijk te kort schiet is de mogelijkheid voor twee partners van hetzelfde geslacht om kinderen samen op te voeden binnen een behoorlijk wettelijk kader. Deze situatie is vooreerst niet erg wenselijk in het belang van het kind. Ook op vandaag zijn er al heel wat paren van hetzelfde geslacht die kinderen opvoeden. Helaas is er van wettelijke verplichtingen voor beide opvoedende partners weinig of geen sprake. De juridische verplichtingen van het ouderschap met betrekking tot het kind gelden hier niet voor één van beide partners. Daarnaast druist de huidige regeling in tegen de gelijkheid van kansen en het opheffen van discriminaties ten opzichte van verschillende samenlevingsvormen.

Meer dan de helft van alle homoseksuele mannen en vrouwen heeft een kinderwens. Uit onderzoek van de Gentse universiteit blijkt dat ongeveer 10% van de holebi"s nu reeds één of meerdere kinderen opvoedt. Voor lesbische koppels ligt het cijfer momenteel hoger dan voor homokoppels. In vele gevallen zijn dit kinderen uit een eerdere (hetero)relatie. Daarnaast zijn er steeds meer lesbische vrouwen die bewust kiezen voor kinderen, via kunstmatige inseminatie. Natuurlijk is er ook de mogelijkheid voor één van beide partners om een kind te adopteren via éénouderadoptie. Voor spirit is het duidelijk dat de situatie voor het kind en de beide ouders in al deze situaties dringend wettelijk verankerd dient te worden.

Het meest gebruikt argument tegen mogelijke adoptie door, of wettelijke verankering van, een gezin met ouders van hetzelfde geslacht is het feit dat de kinderen die worden opgevoed binnen zulk een relatie geen normale ontwikkeling zouden kennen. Deze stelling wordt door diverse wetenschappelijke studies ontkracht . Kinderen binnen hetero- of homorelaties hebben behoefte aan een stabiele gezinsomgeving. Deze omgeving geeft het kind geborgenheid en zekerheid. Hoe deze omgeving is samengesteld is daarbij van weinig of geen belang al mag het duidelijk zijn dat deze factoren positief zullen worden beïnvloed als het kind een blijvende zekerheid heeft dat het door twee ouders, in de juridische betekenis van het woord, kan worden bijgestaan. Als men vanuit de overheid koppels van het gelijke geslacht blijft verbieden om te adopteren, geeft men het signaal aan de bevolking dat holebi"s niet bekwaam zijn tot opvoeden. Dit kan natuurlijk niet de bedoeling zijn. Kinderen dienen opgevoed te worden in een warme gezinssituatie. Dat zulk een situatie perfect kan bestaan in een niet-traditioneel gezin zou voor iedereen ondertussen wel duidelijk mogen zijn.

Dat er behoefte is aan een wettelijke regeling mag dus blijken uit het aantal holebikoppels dat nu reeds kinderen heeft. Ook de wettelijke lacune moet dringend worden weggewerkt. In het buitland werden er reeds wettelijke regelingen getroffen. We denken hierbij vooral aan Zweden en Nederland.

Spirit wil dus homo"s en lesbiennes de mogelijkheid geven om samen kinderen te adopteren. Het mag duidelijk zijn dat gezamenlijke adoptie een grotere rechtszekerheid met zich meebrengt dan éénouderadoptie dat in feite neerkomt op adoptie door partners van hetzelfde geslacht.

Supe®Staaf 25 december 2003 12:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke
Dat is weer eens een voorbeeld waar alleen gedacht wordt aan de rechten van de ouders maar niet van het kind.

Dit gaat evenzeer op voor hetero-ouders.
Open je ogen en kijk eens naar de echte motieven om aan kinderen te beginnen bij hetero-stellen.

Citaat:

Stel nu eens dat je homo-ouders hebt, en je komt in de maatschappij terecht. Neem maar de school. Ik kan u verzekeren dat ge het middelpunt zult zijn van de klas van pesterijen.
Tot hiertoe is dit pure speculatie.
Pesterijen echter zijn een reeds lang bestaande realiteit.
Redenen om te pesten zijn legio.

Citaat:

Dus laat de adoptie dan maar over aan die gezinnen. Dan hebben de kinderen en vader en moeder beeld in hun opvoeding.
Is dat vader moederbeeld één of andere heilige onaanraakbare oekaze?

Citaat:

Het valt mij op hoe meer rare gezinssamenstellingen er komen hoe meer sleutelkinderen de speciale jeugdzorg over de vloer krijgt de laatste tijd.
Je kan realiteiten nu eenmaal niet naast je neerleggen omwille van een voorbijgestreefde visie...........

whoisy 25 december 2003 13:03

Citaat:

Citaat:

Het gaat hier over een wetsvoorstel van SPIRIT hoor. Een partij die je er bezwaarlijk eentje kan noemen. ?

Misschien nuttig om te weten dat ook VLD, SP.A, PS, ECOLO en een deel van de CD&V en MR ook dit voorstel steunen.

Een wetsvoorstel steunen is nog net iets anders dan het indienen.
Wat vond je trouwens over dat stukje in mijn post over die anti-rookcampagne?
Het politieke landschap; 't een zeggen, 't andere doen, of tussenin, 't kan vanalles zijn --> zolang we maar kiezers winnen. Al moeten ze morgen met de billen bloot, als het stemmen opbrengt zullen ze er niet aan twijfelen.

Citaat:

Ook de andere punten aangehaald doen me gewoonweg ronduit KOTSEN! Dan begin ze weer te zeveren en te janken over trouwen met een spin die daar al enkele weken zit. Pffffffffff. Zielig gewoon.
Nochtans is het nog niet lang geleden dat er zoiets op televisie is geweest. 'k Weet niet meer welk dier het was, maar het ging wel degelijk over een "huwelijk".
Dat vind jij dus "over the top", anders zou je er niet van moeten kotsen hé. De bal kan dus eenvoudig terug gekaatst worden naar jou hoor.

Citaat:

Dan zeggen de Vlaams Blokkers dat ze niet tegen homo's hebben, nee helemaal niets, maar ze zijn wel tegen huwelijk en adoptie en komen af met de meest belachelijke zever. Ik blijf er bij Vlaams Blok = homohatende partij!!!
Waarom zou iemand iets hebben tegen homo's hebben omdat zij of hij twijfels heeft bij adoptie door mensen van hetzelfde geslacht? Kan je dat eens even uitleggen aub?

Zeno! 25 december 2003 13:03

Citaat:

Of hoe kinderen door de homoseksuelen misbruikt worden om toch maar sociale erkenning te krijgen... Men denkt blijkbaar niet aan het welzijn van de kinderen, maar alleen aan de bevrediging van de eigen verlangens. Of de kinderen in een gezonde sfeer (met een mannelijke en vrouwelijke component dus) leven, zal die flikkers een zorg wezen.

Hij heeft zich weer niet kunnen inhouden zie ik.

Beste Jan van den Berge, ik heb veel respect voor de manier waarop jij de Vlaamse zaak verdedigt. Zonder scheldtirades, steeds op een serene en volwassen manier, en zeer goed onderbouwd. Op dit gebied ben je dan ook quasi onklopbaar.

Maar plots ... als het over homo's gaat, slaan bij u de stoppen door. Weg beleefdheid, weg respect, en weg menselijkheid. Zonder énige nuancering ga je in de aanval tegen die "perverten" van homo's.
Mijn respect voor u slaat dan onmiddelijk om in pure walging en afgrijzen.

Hoe komt dit eigenlijk? Wat hebben deze mensen u in godsnaam misdaan, dat u ze steeds uitmaakt voor alles wat vies is in deze wereld? :evil:

*héééle diepe zucht*

On-topic dan:

Elk kind heeft het recht op een gelukkig bestaan. En ik ben ervan overtuigd dat een kind even gelukkig kan zijn met 2 mama's of 2 papa's als met een mama en papa. En natùùrlijk kan zoiets verschillen van situatie tot situatie. Niet alle homo-koppels zullen in staat zijn om een kind op te voeden, nét zoals er hetero-koppels zullen zijn die dit ook niet kunnen. Men moet dus gewoon elke individuele situatie bekijken en apart beoordelen ipv zoals een stomme ezel te zeggen "homo's kunnen dat niet".

Sorry hoor, maar soms komt dit kleingeestige Vlaanderen mij ècht de strot uit!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be