Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Flanders Today (https://forum.politics.be/showthread.php?t=77499)

lomeanor 26 januari 2007 15:00

Flanders Today

Citaat:

Een Engelstalig weekblad van en over Vlaanderen.

Geert Bourgeois laat geen kans onverlet om Vlaanderen internationaal te promoten. Naar Catalaans voorbeeld werkt onze minister aan een Engelstalig weekblad Flanders Today. Het blad moet aan de hand van een ruime waaier actuele onderwerpen de buitenlandse bezoekers - zowel toeristen als zakenlui die hier occasioneel of voor lange tijd verblijven - maximaal te informeren over het reilen en zeilen in Vlaanderen. Ook de internationale gemeenschap in Brussel moet niet langer uitsluitend naar de Franstalige media grijpen om zich een beeld te vormen van Vlaanderen. Flanders Today zal in een ruime oplage gratis ter beschikking worden gestald op belangrijke openbare plaatsen in Vlaanderen.
Vriend of vijand van Bourgeois, of vriend of vijand van de N-VA in het algemeen. Dit moet iedereen toch een goed idee vinden?

Op deze manier kan Vlaanderen werken aan zijn bekendheid in de wereld, en kunnen buitenlanders zich eens over Vlaanderen informeren zonder daarvoor het gekleurd beeld van de franstalige media te moeten opzoeken.

Bourgeois wil de wereld en de internationale gemeenschap tonen dat Vlaanderen een heel eigen regio is. Vandaar vind ik het een goed idee dat hij zijn mosterd in Catalonië haalt.

Wat vinden jullie hiervan?

Hans1 26 januari 2007 15:12

Dit bladje wordt betaald met ons belastinggeld en dient vooral om een minister te promoten en geenszins in het belang van België. Dit is dus even overbodig als de post van die minister zelf.

Zwartengeel 26 januari 2007 15:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 2375120)
Dit bladje wordt betaald met ons belastinggeld en dient vooral om een minister te promoten en geenszins in het belang van België. Dit is dus even overbodig als de post van die minister zelf.

Natuurlijk is het niet in het belang van belgique. Kun jij lezen?

Hertog van Gelre 26 januari 2007 15:15

Ik heb het al eerder gezegd: Bourgeois wordt onderschat.

lomeanor 26 januari 2007 15:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 2375120)

Het bladje heeft helemaal niets met de minister te maken. Noch met de N-VA.

En trouwens, Hans, het bladje wordt met VLAAMS geld betaald. Het moet dus helemaal niet in het belang van belgique zijn. VLAAMS geld hoort in het belang van VLAANDEREN gebruikt te worden.

Thomas B. 26 januari 2007 15:18

waarom niet gewoon om volledig belgië te promoten?

Hans1 26 januari 2007 15:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor (Bericht 2375144)
Het bladje heeft helemaal niets met de minister te maken. Noch met de N-VA.

En trouwens, Hans, het bladje wordt met VLAAMS geld betaald. Het moet dus helemaal niet in het belang van belgique zijn. VLAAMS geld hoort in het belang van VLAANDEREN gebruikt te worden.

Vlaams geld is per definitie Belgisch geld, net zoals Antwerps, Brabants en Limburgs geld.

Hans1 26 januari 2007 15:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre (Bericht 2375141)
Ik heb het al eerder gezegd: Bourgeois wordt onderschat.

In wat? In geldverkwisting ?:-D

Doet me denken aan al zijn nutteloze en peperdure Vlaemsche huizen in het buitenland.

Hertog van Gelre 26 januari 2007 15:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 2375156)
Vlaams geld is per definitie Belgisch geld, net zoals Antwerps, Brabants en Limburgs geld.

Hij is minister van Toerisme van Vlaanderen , niet van België.

Zwartengeel 26 januari 2007 15:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thomas B. (Bericht 2375152)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor (Bericht 2375053)
Op deze manier kan Vlaanderen werken aan zijn bekendheid in de wereld, en kunnen buitenlanders zich eens over Vlaanderen informeren zonder daarvoor het gekleurd beeld van de franstalige media te moeten opzoeken.

Bourgeois wil de wereld en de internationale gemeenschap tonen dat Vlaanderen een heel eigen regio is. Vandaar vind ik het een goed idee dat hij zijn mosterd in Catalonië haalt.

Daarom. Om de eigen identiteit van Vlaanderen te benadrukken.

Hans1 26 januari 2007 15:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre (Bericht 2375161)
Hij is minister van Toerisme van Vlaanderen , niet van België.

Dat is nu net mijn probleem. Hij is overbodig.:-)

Hans1 26 januari 2007 15:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 2375163)
Daarom. Om de eigen identiteit van Vlaanderen te benadrukken.

Puur nationalisme dus.:?

Thomas B. 26 januari 2007 15:22

ok maar dat kan toch evengoed voor volledig belgië zijn een deeltje over vlaanderen kan daarin als je dat persee wil. maar om dat nu enkel over vlaanderen te lijkt me nogal nuteloos aangezien die mensen er toch niet echt bijlang bij hebben moesten we splitsen.

Hans1 26 januari 2007 15:23

Waarom zijn Vlaams-nationalisten trouwens blij met een Engelstalig blad? Stelt Nederlands dan echt niets voor op internationaal vlak?

Hertog van Gelre 26 januari 2007 15:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 2375160)
In wat? In domheid?:-D

Nu val je echt door de mand. Ik denk dat je contacten met de verschillende ministeries tekortschieten. Weet je wat je doet? Ga eens praten met vlaamse ambtenaren maar vooral ook met nederlandse...

Ik heb hier al eens een discussie over gehad met Jazeker. De man wordt onderschat. In het huidige politieke landschap moet hij soms gebruikmaken van opportuniteiten en genoegen nemen met kleine stapjes maar hij wordt echt onderschat.

Hertog van Gelre 26 januari 2007 15:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 2375172)
Puur nationalisme dus.:?

Nee, hij doet het werk waarvoor hij is aangenomen. Misschien als de waalse minister van Toerisme dat ook zou doen waren er niet zoveel transfers nodig...

Zwartengeel 26 januari 2007 15:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thomas B. (Bericht 2375185)
ok maar dat kan toch evengoed voor volledig belgië zijn een deeltje over vlaanderen kan daarin als je dat persee wil. maar om dat nu enkel over vlaanderen te lijkt me nogal nuteloos aangezien die mensen er toch niet echt bijlang bij hebben moesten we splitsen.

Juist omdat, zoals er in de openingspost al aangegeven staat, al afdoende info over het instituut België bestaat, met nadruk hierbij op een Franstalig gekleurde bril. Waardoor de occasionele reiziger een vertekend beeld van Vlaanderen kan krijgen. En dat is zeker in een stad als Brussel het geval.

Hertog van Gelre 26 januari 2007 15:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 2375187)
Waarom zijn Vlaams-nationalisten trouwens blij met een Engelstalig blad? Stelt Nederlands dan echt niets voor op internationaal vlak?

Nederlanders weten Vlaanderen echt wel te vinden, Franstaligen horen volgens u ook nederlands te spreken, toch?

Het is bedoeld voor mensen van andere landen. En dan valt op dat het frans steeds meer terrein verliest en engels de internationale taal is.

Jaani_Dushman 26 januari 2007 15:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thomas B. (Bericht 2375152)

België?? Ik dacht dat de arbeider geen vaderland had?

Waarom niet heel planeet aarde promoten?

Thomas B. 26 januari 2007 15:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 2375214)
België?? Ik dacht dat de arbeider geen vaderland had?

Waarom niet heel planeet aarde promoten?

voor mij ook goed hoor maar als er dan toch zo een krantje komt waarom dan niet voor volledig belgie in plaats van slechts een deel.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be