![]() |
We leven in een "alles kan, alles mag"-maatschappij, terwijl men er langs de andere kant nog puriteinse indeeën op nahoudt van het vlak van seks. Drugs worden de facto gelegaliseerd. Er bestaan omzeggens geen drugsvrije scholen meer. In de scholen slagen de leraars er al lang niet meer in de orde te handhaven. Terwijl vroeger de leerlingen bang waren van de leraars, is het nu net omgekeerd. De onveiligheid op straat neemt hand over hand toe. De politie slaagt er niet in de criminaliteit te bestrijden. Ook in de gevangenissen is er een drugsprobleem. Criminele jongerenbendes van allochtone afkomst terroriseren onze steden. Sommige straten liggen er smerig bij. Illegale vreemdelingen worden in feite gedoogd, met alle nefaste gevolgen vandien. Kortom, onze maatschappij is er erg aan toe. Het is dan ook tijd voor een gezonde, autoritaire ommekeer. In een stadstaat als Singapore slaagt men er wel in de orde te handhaven. Waarom zou men daar dan hier niet kunnen in slagen? Ordehandhaving is gewoon een kwestie van politieke wil. In elk geval, het wordt hoogtijd dat o.m. volgende maatregelen worden getroffen :
- totaal verbod op drugs. Drugsverslaafden moeten worden opgesloten in gesloten opvangcentra tot ze afgekickt zijn; - de criminaliteit met wortel en tak uitroeien. Misdadigers, ook jeugdige delinquenten, moet veel gemakkelijker in de gevangenis kunnen worden gestopt. Gevangenen moeten echter het recht krijgen op euthanasie, ten einde hen de kans te geven zichzelf te verlossen uit hun ellendig leven; - systhematisch opsporen en terugsturen van alle illegale vreemdelingen. Het verbergen en/of het niet-aangeven van illegalen strafbaar maken; - strenge scholen waar de leraars opnieuw heer en meester zijn. Desnoods moeten er in de scholen maar wat tuchtprefecten worden aangenomen; - veel meer politie op straat; - meer camerabewaking; - werklozen verplichten om de straten schoon te vegen en/of (hulp)bewakingsopdrachten uit te voeren. De ideeën van Rik Daems om de werklozen gemeenschapsdienst te laten doen om hen zo de kans te geven zich in de maatschappij te reïntegreren, waren eigenlijk zo slecht nog niet. - enz. |
Citaat:
|
Cynisch ben je zeer zeker, maar niet bijster snugger zo blijkt.
Je haalt Singapore even aan ivm drugs. Ooit al eens daar geweest? Ik wel. Ik draag veel t-shirts met een marihuana-afbeelding en heb bovendien een tattoo op m'nschouder van een marihuanablad. Op amper 3 dagen tijd was ik veruit de populairste toerist daar. Ik weet niet meer hoe dikwijls ik ben aangesproken om te vragen of ik van die geweldige Nederlands of Belgische stuff bijhad. Nu, wat Singapore betreft, daar ben ik maar één keer geweest, maar in Turkije(waar ook een sterng verbod heerst) kom ik 4�*5 keer op een jaar, al 7 jaar lang en daar is het net hetzelfde. Neem van mij aan, in heel de wereld komt steeds dezelfde vasstelling terug: hoe strenger het verbod van marihuana door de overheid, des te gekker zijn de mensen ervan, en dan vooral de jongeren. Ik heb véél vrienden in Turkije en ik ken er maar enkele die geen marihuana roken. Btw, als jij dan toch zò dol bent op autoritaire regimes, waarom ga je dan niet in eentje wonen. Keuze genoeg, toch? |
Citaat:
Op diezelfde manier heb ik de impressie dat je een ietwat verzuurd reageert en graag je kop in het zand steekt als het gaat om de realiteit....liever in je politiek-correcte coconnetje nestelen hé. :roll: |
Niks houdt Cynicus tegen om een school op te richten waar alles autoritair is, en zijn kinderen autoritair op te voeden.
Maar daarom moet hij mijn kinderen niet verplichten om hetzelfde te doen. Idem voor drugs, ... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
recht orde en discipline aub :roll: |
Citaat:
|
Citaat:
We schaffen het geld af dan iser ook geen zwart geldcircuit meer en geen Belgen meer die hun illegale poen op buitenlandse rekeningen zetten. Alle doppers en werklozen pakken we hun geld af en de werkenden zoals IK geven we een extra (derde/vierde) auto meer. We schaffen ook de politie af want die schrijven alleen maar bonnetjes voor het verkeerd parkeren en dan alleen nog maar MIJN auto. We schaffen de regering af wat die doet nooit wat IK wil. enz... |
Citaat:
|
sex ? zolang het leuk is voor allebei :P alledrie... :wink: allevier :lol: allemaal 8O
|
Citaat:
JUISTEM :D |
Citaat:
U twijfelt trouwens aan de haalbaarheid van diens voorstellen. Waar een wil is is een weg, hopelijk ook ooit in politieke kringen. Hopen mogen we toch nog hé?!? |
Cynicus,
Jij wil de criminaliteit beperken door meer dingen illegaal te maken. Gelieve wat meer uitleg te geven over dit geniale voorstel. |
Citaat:
|
Citaat:
Zodra ze echter meerderjarig zijn, kunnen ze volledig hun eigen keuzes maken. En daar mag voor mijn part drugs ook bijzitten. Als meerderjarige moet je daar zelf over kunnen beslissen. |
Citaat:
Dit is eigenlijk dezelfde redenering als dat een gevangen genomen crimineel GEEN geld mag kosten aan de maatschappij, hij moet zichzelf opbrengen tijdens het verblijf in een gevangenis. Maar vooreerst moet ie werken totdat hij de gedupeerden van zijn daden schadeloos gesteld heeft. En tja....dat zou wel eens levenslang kunnen, dat is een voorbeeldig lesje en zéér logisch.... Vrede voor diegenen van goede wil....een nobele kerstgedachte.... ...voor de rest die het niet zo goed met zijn medemens voorheeft, mag voor m'n voeten steendood neervallen....dan rest nog de vraag "Wie ruimt hem op??"...ikzelf zeker niet, want daar heb ik het te druk voor... |
Citaat:
Tja, misschien kunnen we morgen zelfs moord legaliseren. Hé, een schitterend en geniaal voorstel!!! Geen criminaliteit meer!!! :lol: |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:59. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be