Vlaams-nationalist |
27 januari 2007 14:59 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Claude Marinower
(Bericht 2378154)
Zij die mijn politiek optreden enigszins volgen weten dat ik nooit enig geheim gemaakt heb van mijn analyse van het opvrijen van de joodse gemeenschap in Vlaanderen door het VB. Het volstaat voor diegenen die hieraan zouden twijfelen om mijn herhaaldr tussenkomsten desbetreffend na te lezen en recent nog in de Commissie Buitenlandse Zaken van de Kamer van Volksvertegenwoordigers na de incidenten in Beringen, en naar aanleiding van de tussenkomst van het VB in Beringen.
Dat deed ik ook reeds onmiddellijk na de Staf De Clercq herdenking geregisseerd door een vooraanstaand NVA politicus uit Antwerpen, en toenmalig gemeenteraadslid. De foto's van deze herdenking tonen trouwens de leiders van het VB aldaar prominent aanwezig. Waar ik kom, wie ik ook sprak en spreek wijs ik in de schoot van de joodse gemeenschap en elders op dit optreden.
En voor zover er nog twijfel bestond, wijs ik graag op de zeer recente vorming van een europese fractie geleid door een franse professor die zeer recent een veroordeling opliep wegens negationisme, en waarin niet een partijmedewerker zoals R.R. zetelt maar wel de voorzitter van het VB.
Ik denk dat het na deze korte en onvolledige opsomming niet meer echt nodig is verder te peilen naar wat ik voel bij het opvrijen van de joodse gemeenschap door het VB...
|
Inderdaad, ook ik ben afwijzend t.o.v. de houding van het Blok naar de joodse gemeenschap toe, weliswaar om andere redenen. De partijpolitieke vertegenwoordiger van de Vlaamse Beweging moet haar idealen trouw blijven en deze niet omwille van kiespotentieel opzij schuiven. Wanneer een FDW bvb. spreekt over de joods-christelijke traditie van het Westen komt elk haartje op mijn lichaam dan ook recht. Net zomin ik iets gemeen heb (in Vlaanderen!) met een islamiet, heb ik dat niet met een jood.
Verschillende VB'ers zien in de jood een mede-bondgenoot tegen de oprukkende Islam. Ik kan hier ergens volgen in de strijd tegen de Islam, maar mijn prinicipe zegt duidelijk neen. De vijand van mijn vijand hoeft mijn vriend niet te zijn.
Maar laat me duidelijk zijn, iets tegen joden in het algemeen heb ik niet. Wel verafschuw ik de zionistische imperialistische politiek die Israël voert en waar jammer genoeg veel joden zich mee vereenzelvigen. Maar joodse groeperingen als Neturei Karta ( www.nkusa.com ) steun ik voor de volle honderd procent! Geen anti-semitisme dus, wel anti-zionisme!!
|