![]() |
Broedermoord binnen de VB rangen
Is de destructie binnen het Vlaams Belang dan toch begonnen ?
Dat de minst begaafde politica van deze partij de aanleiding geeft voor deze broedermoord verrast mij nauwelijks. Iemand die overwoog de staatsfotos van onze Koning en Koningin te dumpen in de donkere kerkers van het Mortsels gemeentehuis,daar is op zijn minst een fameuse hoek af. Iemand met gemeentelijke ambities die zich boven de wet waand om zonder bouwvergunning een zwembad in haar tuin te plaatsen heeft ofwel een onterecht gevoel van oeverloze macht ofwel ontzettend veel branie,en dat laatste heeft dit blondje dan weer teveel. De schokgolf van 8 oktober heeft het Vlaams Belang op zijn grondvesten doen daveren en de gevolgen hiervan zullen de komende jaren voelbaar zijn in al zijn gelederen,doch dat er zo vlug met pijlen geschoten zou worden naar de heilige drievuldigheid verbaasde mij toch wel, en overtuigde mij dat zowel bij Morel als bij Verstrepen de frustraties zeer diep zaten. Het is geweten dat de deelname aan het controversieel RTBf programma "question �* la une" bij vele Vlaamse fronters niet op gejuich onthaald werd. Het moment was dan ook slecht gekozen,de frontale klap in Antwerpen,het warandemanifest dat bij de weldenkende mensen tot op de grond werd afgekraakt,de zaak Bart De Wever (NVA) die de geloofwaardigheid van een Vlaamse frontvorming een fameuse deuk gaf en tenslotte de eeuwige demagoog Dedecker die het project"Forza Flandria" openbaar in zijn hemd zette. Nee,deze partij was gewond,en het is geweten dat een gewonde hyena dikwijls voer is voor de rest van de Roedel. Stilaan beginnen de opportunisten,onervaren hyenas zoals Morel en Verstreken en Co het bloed van het gewonde dier te likken om het bij de minste kans finaal te verscheuren. Deze situatie is zeer herkenbaar en kondigde een tijdje geleden de broedermoorden binnen de VLD aan. Desondanks mogen wij "Vlaamse Belgen" de RTBf op onze blote knieen danken . De franstalige omroep hielp met "question �* la une" gebaseerd op het boek "Bey Bey Belgium" en "la face cachée du Vlaams Blok" de oeverloze opgang van deze partij te stoppen zeker in Brussel. De bedoeling Brussel bij een afgescheurd Vlaanderen te voegen zal nu wel altijd een natte droom blijven. Het Vlaams patronaat die tot nu toe het Vlaams Belang steunde en de brave burger met een idioot warande manifest probeerde te overtuigen van het belang tot splitsing zagen hun kansen keren en hullen zich verder in stil overleg. Trouwens uit zeer goede bron is geweten dat het economisch programma van het Vlaams Belang tot doel had de vakbonden te kortwieken en de sociale beplogendheden op te doeken en verder een Berlusconi economie na te streven gesteund met een eigen vakbond onder beheer van F.Van Gaever. Door een blondje uit Mortsel kwam er echter een fameuse kink in de kabel die de Vlaamse Belg verder zal behoeden van negativisme en hopelijk terug zal brengen naar een realistische samenleving. Een optimistische Vlaamse Belg |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Toch moeten we die Vlaamse Belg dankbaar zijn want nu weten we ten minste dat er niet alleen Schoten, maar ook in Mortsel een zekere Morel woont. |
U heeft inderdaad gelijk,Mortsel is dan weer een ander verhaal,verontschuldig mij deze vergissing.
Lib:| |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ja er zijn nog een massa "Vlaamse Belgen" of beter gezegd: inwoners van de NL-talige Regio van België, die zich daar goed voelen...
dat IS GEEN grap noch mop.... het zogenaamde Vlaanderen is en blijft de NL-talige Regio van België met inwoners die NL-taligen zijn maar daarom niet noodzakelijkerwijze Vlamingen... Vlamingen wonen in O- en W-Vlaanderen, Antwerpenaars en Brabanders zijn Brabanders en Limburgers zijn Limburgers... die een streektaal spreken die van oudher Vlaams genoemd werd... maar decennia lang kregen wij en onze kinderen voorgeschoteld om ABN te spreken, dus Nederlands en geen Vlaams... en dat de communautaire spellekesspelers dat in vraag stellen... mij niet gelaten.... BTW... zit nu niet te kappen dat ik ben gaan wonen iets ten Zuiden van de taalgrens in Luiks Haspengouw, in mijn geboortedorp... waar ik mij als Limburger en Wereldburger goed voel... van waar ik nog bijna dagelijks naar Limburg ga.... |
LIB;blijf je gerust belachelijk maken.
|
Citaat:
|
Is het nu zo moeilijk om van de enter-toets af te blijven?
|
Citaat:
|
Ik noem mezelf alleen Belg wanneer dat niet anders kan, wanneer ik mijn nationaliteit moet bewijzen bijvoorbeeld. Of gewoon, op reis, als mensen me vragen waar ik vandaan kom. België dus, en ik ben niet trots om dat te kunnen zeggen, maar ik voel me er wel goed bij. Ik dénk er zelfs niet aan om mezelf Vlaam te noemen. Dat maakt alles nodeloos ingewikkeld, (bovendien klopt het ook niet echt voor een Maaslander) en verwijst naar niets, niemand weet wat die "Vlaamse identiteit" is, zelfs onze eigenste Vlaamsnationalisten weten het niet. Bovendien: waarom zou je (als het niet administratief vereist is) met "Vlaming" naar buiten komen? Schiet je toch niks mee op? Ik heb als hoog opgeleide cultuurminnende stedeling meer gemeen met een Luikenaar van hetzelfde profiel, dan met mijn oervlaamse buurvrouw. M.a.w. de schutkring Vlaanderen is me te benepen.
"Belg" daarentegen staat gewoon zo op je paspoort. Simpel toch? |
Citaat:
|
Citaat:
Een volk is een bepaalde groep mensen die onderlinge verwantschap en verbondenheid voelt op basis van één of meerdere gemeenschappelijke kenmerken. Ik ben een 'Maaslander' en behoor tot het Vlaamse volk waarmee ik me verwant en verbonden voel. Jij bent een Belg en hebt meer gemeen met hoog opgeleide, cultuurminnende, Luikse stedelingen. Hoe verwonderlijk.... |
Citaat:
Je geeft intussen al zelf toe dat 'Vloms' uit vele dialecten bestaat. Zoals dat met elke taal het geval is. Heb je al een op het verschil gelet tussen het Castiliaans dat in Valladolid wordt gesproken en het Spaans in M�*laga? Of het verschil tussen het Engels dat in Londen gesproken wordt en dit in Birmingham? Of het 'Frans' dat in Luik gesproken wordt en dit in Parijs? Waarom zou dit anders zijn met het Nederlands? Vanwaar komt jouw behoefte om zo denigrerend te doen over de Vlaamse dialecten? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Misschien kan jij me beter eens uitleggen wat Belgique kan voorleggen zonder al die Vlaamse kunstenaars waar 'Belgen' van gemaakt werden? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:03. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be