Proletariër |
30 januari 2007 20:20 |
ik vond het wel een goede manier van uitleggen aan mensen die niet wetenschappelijk zijn onderlegd.
als je een stevige onderbouwde wetenschappelijke uitleg nodig hebt, zijn er wel andere media, denk ik.
die persoonlijke zever over de vroegere volgende president hoefde er voor mij niet bij, en over effectieve oplossingen heeft ie het ook niet gehad. wel belangrijk is dat ook in de film bevestigd wordt dat de technologische kennis aanwezig is om nu reeds een ommekeer te beginnen.
economisch zullen we echter moeten wachten tot er een eind komt aan de olie-, steen- en gasvoorraden of aan het kapitalisme.
als het zo is zoals solidarnosc, die denkt dat het nu nog geen tijden voor revolutie zijn, dan vrees ik dat de menselijke activiteiten voor catastrofale gevolgen zullen zorgen voor de mensheid in de nabije toekomst.
de gevolgen voor het milieu waarin de mensheid dient te overleven zijn nog een extra argument voor een revolutionaire omwenteling van onze maatschappij, bovenop het feit dat de kapitalistische economie sowieso al haar grenzen bereikt heeft, betreft de verdere ontwikkeling van de mensheid.
|