Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Hugo Coveliers (VLOTT) - 29 januari tot 4 februari (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=143)
-   -   Waarom een liberaal en geen conservatief profiel? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=77760)

IlluSionS667 28 januari 2007 11:56

Waarom een liberaal en geen conservatief profiel?

Mijns inziens heeft Vlaanderen vooral een tekort aan conservatieve politieke partijen. Meer en meer mensen die ik aanspreek, verlangen terug naar een herstel van de maatschappelijke orde en een herstel van waarden en normen. Jongeren moeten terug discipline worden aangeleerd en de wansmakelijke materialistische consumptiedrift zou terug plaats moeten maken voor idealen. DAT is de boodschap die ik van het Vlaams gezond verstand opvang. DAT is het gat tussen CD&V en het VB dat smeekt om opgevuld te worden.

Toen ik een meeting van uw partij bijwoonde, deed deze partij zich wel voor als een conservatieve partij, maar werd er vooral gehamerd op het liberale aspect, wat mij als niet-liberaal nogal afstootte. Daarenboven werd de conservatieve lijn op zo'n simplistische, islamophobische en gewoon ondoordachte wijze uitgelegd, dat ik mij ernstige vragen stel bij het niveau van uw partijleden en uw programma. Het kwam er eigenlijk op neer dat men wel beweerde conservatief te zijn, maar eigenlijk geen besef had van wat men eigenlijk wou conserveren.

Waarom laat u het liberale aspect niet voor wat het is, om te focussen op het conservatieve aspect en dat verder uit te werken. DAT is wat Vlaanderen nodig heeft. Een nieuw Liberaal Appel, een proto-Lijst Dedecker of een Islamophobische variant van de VLD zijn niet echt bepaald concepten met enige levensvatbaarheid, lijkt mij...

IlluSionS667 4 februari 2007 15:33

Ik heb nog steeds geen antwoord gekregen hierop !

El toro 4 februari 2007 19:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 (Bericht 2380986)
Mijns inziens heeft Vlaanderen vooral een tekort aan conservatieve politieke partijen. Meer en meer mensen die ik aanspreek, verlangen terug naar een herstel van de maatschappelijke orde en een herstel van waarden en normen. Jongeren moeten terug discipline worden aangeleerd en de wansmakelijke materialistische consumptiedrift zou terug plaats moeten maken voor idealen. DAT is de boodschap die ik van het Vlaams gezond verstand opvang. DAT is het gat tussen CD&V en het VB dat smeekt om opgevuld te worden.

Ook mijn gedacht...

Daphne 4 februari 2007 21:47

Post verwijderd. Verkeerde draad. Excuseer.

IlluSionS667 4 februari 2007 21:51

Mijn vraag was wel gesteld aan Hugo Coveliers ;-)

El toro 5 februari 2007 07:59

Weet ik. :roll:

Antoon 5 februari 2007 09:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 (Bericht 2380986)

Toen ik een meeting van uw partij bijwoonde, deed deze partij zich wel voor als een conservatieve partij, maar werd er vooral gehamerd op het liberale aspect, wat mij als niet-liberaal nogal afstootte. Daarenboven werd de conservatieve lijn op zo'n simplistische, islamophobische en gewoon ondoordachte wijze uitgelegd, dat ik mij ernstige vragen stel bij het niveau van uw partijleden en uw programma. Het kwam er eigenlijk op neer dat men wel beweerde conservatief te zijn, maar eigenlijk geen besef had van wat men eigenlijk wou conserveren.

Waarom laat u het liberale aspect niet voor wat het is, om te focussen op het conservatieve aspect en dat verder uit te werken. DAT is wat Vlaanderen nodig heeft. Een nieuw Liberaal Appel, een proto-Lijst Dedecker of een Islamophobische variant van de VLD zijn niet echt bepaald concepten met enige levensvatbaarheid, lijkt mij...

VLOTT is een donkerblauwe, liberale partij. Waarom moet ze een ander programma invoeren?
Waarom stel je niet dezelfde vraag aan Spirit? Zou even irrelevant zijn.

IlluSionS667 5 februari 2007 10:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 2403928)
VLOTT is een donkerblauwe, liberale partij. Waarom moet ze een ander programma invoeren?
Waarom stel je niet dezelfde vraag aan Spirit? Zou even irrelevant zijn.

VLOTT stelt zichzelf voor als liberaal EN conservatief. Haar profiel is echter hoofdzakelijk liberaal, terwijl mijns inziens een conservatief profiel meer succesvol en noodzakelijker is.

Antoon 5 februari 2007 12:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 (Bericht 2403977)
VLOTT stelt zichzelf voor als liberaal EN conservatief. Haar profiel is echter hoofdzakelijk liberaal, terwijl mijns inziens een conservatief profiel meer succesvol en noodzakelijker is.

Donkerblauw Liberaal. Daar zit conservatisme in, voornamelijk op economisch vlak.

IlluSionS667 5 februari 2007 12:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 2404258)
Donkerblauw Liberaal. Daar zit conservatisme in, voornamelijk op economisch vlak.

Conservatisme zie ik eerder als moreel conservatisme. ;-)

Ik denk dat VLOTT vooral eens een kijkje moet gaan nemen bij de Amerikaanse paleo-conservatieven, die economisch neigen naar het libertarisme en op moraal vlak eveneens erg conservatief zijn. VLOTT beweert van zichzelf wel moraal conservatief te zijn, maar slaagt er zelfs in gesloten kring niet eens in uit te drukken wat het daar precies onder verstaat en vindt het evenmin nodig zich als dusdanig te profileren.

Antoon 5 februari 2007 12:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 (Bericht 2404347)
VLOTT beweert van zichzelf wel moraal conservatief te zijn, maar slaagt er zelfs in gesloten kring niet eens in uit te drukken wat het daar precies onder verstaat en vindt het evenmin nodig zich als dusdanig te profileren.

Gun ze een beetje de tijd. Het komt allemaal wel los. :lol:

IlluSionS667 5 februari 2007 12:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 2404354)
Gun ze een beetje de tijd. Het komt allemaal wel los. :lol:

Misschien wel, misschien niet. Ik heb alleszins niet veel vertrouwen in de kwaliteiten van de huidige partijleiding na een persoonlijk onderhoud met enkele van de heren in kwestie.

Antoon 5 februari 2007 12:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 (Bericht 2404379)
Misschien wel, misschien niet. Ik heb alleszins niet veel vertrouwen in de kwaliteiten van de huidige partijleiding na een persoonlijk onderhoud met enkele van de heren in kwestie.

Onderschat Hugo Coveliers niet.

IlluSionS667 5 februari 2007 16:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 2404388)
Onderschat Hugo Coveliers niet.

Hugo Coveliers heb ik helaas niet zelf kunnen spreken, maar de mensen die hem omringen lijken mij niet veel waard.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be