Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   N-VA niet langer Vlaamse partij? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=77801)

Truder 28 januari 2007 16:15

N-VA niet langer Vlaamse partij?

Vandaag op Soswatch gelezen:
..."De Wever, vroeger “de pezewever” genoemd, een muggenzifter met zijn Vlaamse eisen, die op alles dat “niet Vlaams” opmerkingen had. In feite een doorsnee Vlaming die gewoon op kwam voor zijn eisen. Maar nu het bed gedeeld wordt met de tjeven is het toch eens slikken. Vandaag kondigde deze ex-Vlaming met een uitgestreken Jezuïetengezicht aan dat, wat hem betreft, (ik citeer) “ik geen moeite heb met een Waalse premier” en “het bespreken van de rol van de monarchie nu toch wel mijn laagste prioriteit is”."...

Dit is een deel uit een artikel dat daar net verschenen is. Ik heb de zevende dag nog niet kunnen zien vandaag. Maar de uitspraken van de N-VA kopstukken worden driester met de dag. Kan u zich deze uitspraak nog herinneren?
"Toen ik zei dat we niet in de Vlaamse regering zouden stappen voor de splitsing een feit was, wist ik heel goed dat dit niet haalbaar was. Maar de achterban verwacht zo'n uitspraak. Geloofwaardigheid, dat is een probleem van de andere partijen."
Geert Bourgeois in De Morgen van 23 mei 2005.

Ik denk dat het N-VA bestuur nog alleen Vlaams is voor de macht en de pluche zetel.

amydal 28 januari 2007 16:24

Verdraai je het hier niet een beetje? Ze nemen niet teveel hooi op hun vork, maar gaan dan dubbel zo hard voor dat hooi.

Net zoals ze voor BHV zo hard hebben geroepen zeker?

Jong N-VA'er 28 januari 2007 16:53

Yeah, soswatch is echt wel een geloofwaardige bron...broertje blokwatch is ook al zo'n mislukte konijnenkeutel...

100% VLAMING 28 januari 2007 19:17

Ik heb ook geen moeite met Elio Di Rupo als eerste minister, liefst nog met Filip die koning wordt terwijl we Di Rupo als premier hebben.

Moest die combinatie aan de macht komen, het zou nogal stuiven in Vlaanderen.:twisted:

Ive De Beckker 28 januari 2007 19:20

De N-VA en bart de wever hebben altijd gezegd dat ze niet tegen een franstalige premier zijn.

Heb ik al honderduizend keer uitgelegd hier

Zwartengeel 28 januari 2007 19:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 100% VLAMING (Bericht 2382261)
Ik heb ook geen moeite met Elio Di Rupo als eerste minister, liefst nog met Filip die koning wordt terwijl we Di Rupo als premier hebben.

Moest die combinatie aan de macht komen, het zou nogal stuiven in Vlaanderen.:twisted:

Indien de eerste minister in dit land rechtstreeks verkozen werd, zou ik wellicht zelfs mijn stem aan Di Rupo geven. De ogen van de Vlamingen zouden dan pas helemaal open gaan.

evilbu 28 januari 2007 20:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 2382315)
Indien de eerste minister in dit land rechtstreeks verkozen werd, zou ik wellicht zelfs mijn stem aan Di Rupo geven. De ogen van de Vlamingen zouden dan pas helemaal open gaan.

Wat is het volgende, vermomd als FDF-er aanslagen plegen tegen Vlamingen? Is de onafhankelijkheid het echt waard dat je België onleefbaar maakt voor de Vlamingen?
Trouwens.... wat maakt jou eigenlijk zo zeker dat een keer Di Rupo premier België zou doen barsten?

Hoe komt het eigenlijk dat wij al zo lang een Vlaamse premier hebben, de Franstaligen kennende hadden ze toch allang moeten een koppigheidsspel beginnen daarvoor?8O

Jaani_Dushman 28 januari 2007 20:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Truder (Bericht 2381630)
Vandaag kondigde deze ex-Vlaming met een uitgestreken Jezuïetengezicht aan dat, wat hem betreft, (ik citeer) “ik geen moeite heb met een Waalse premier” en “het bespreken van de rol van de monarchie nu toch wel mijn laagste prioriteit is”."...

Nu weten we dat voor het Vlaams Blok de rol van de monarchie belangrijker is, dan de taalwetgeving in Brussel, de regionalisering van sociaal-economische bevoegdheden of de splitsing van BHV. Goed dat we weten waar de prioriteiten van het VB liggen...

lomeanor 28 januari 2007 20:31

Ik geef Jaani groot gelijk.

We hebben wel andere katten te geselen dan "de monarchie" of "een franstalige premier." Er zijn andere dingen die veel belangrijker zijn voor de Vlaamse emancipatie dan die symbooldossieren.

100% VLAMING 28 januari 2007 20:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evilbu (Bericht 2382416)
Wat is het volgende, vermomd als FDF-er aanslagen plegen tegen Vlamingen? Is de onafhankelijkheid het echt waard dat je België onleefbaar maakt voor de Vlamingen?
Trouwens.... wat maakt jou eigenlijk zo zeker dat een keer Di Rupo premier België zou doen barsten?

Hoe komt het eigenlijk dat wij al zo lang een Vlaamse premier hebben, de Franstaligen kennende hadden ze toch allang moeten een koppigheidsspel beginnen daarvoor?8O

Vanaf het moment dat er een Waalse premier is, moeten de Walen toegevingen doen, als hij zijn regering wil redden alleszins.

Truder 28 januari 2007 20:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er (Bericht 2381792)
Yeah, soswatch is echt wel een geloofwaardige bron...broertje blokwatch is ook al zo'n mislukte konijnenkeutel...

Heuumm...... Het zijn uitspraken van Bart Dewever tijdens de uitzending van de zevende dag vandaag en is nog altijd terug te bekijken. En de andere uistspraak is van Bourgeois in de Morgen, altijd terug op te zoeken. Je moet niet op de boodschapper schieten hé.

Truder 28 januari 2007 20:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 2382464)
Nu weten we dat voor het Vlaams Blok de rol van de monarchie belangrijker is, dan de taalwetgeving in Brussel, de regionalisering van sociaal-economische bevoegdheden of de splitsing van BHV. Goed dat we weten waar de prioriteiten van het VB liggen...

Neen niet belangrijker, het zijn allemaal punten die belangrijk zijn. En niet zoals Dewever zegt dat hij er gewoon niet van wakker ligt. :roll:

Jaani_Dushman 28 januari 2007 20:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Truder (Bericht 2382556)
Neen niet belangrijker, het zijn allemaal punten die belangrijk zijn. En niet zoals Dewever zegt dat hij er gewoon niet van wakker ligt. :roll:

Ik denk dat je de betekenis van het woord "prioriteit" beter nog eens opzoekt.

Zwartengeel 28 januari 2007 21:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 100% VLAMING (Bericht 2382537)
Vanaf het moment dat er een Waalse premier is, moeten de Walen toegevingen doen, als hij zijn regering wil redden alleszins.

Inderdaad. Nu kunnen de Franstaligen gewoon het spelletje 'Vlamingen krijgen de post van eerste minister, wij krijgen in ruil daarvoor communautaire rust' spelen.

evilbu 28 januari 2007 21:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 2382649)
Inderdaad. Nu kunnen de Franstaligen gewoon het spelletje 'Vlamingen krijgen de post van eerste minister, wij krijgen in ruil daarvoor communautaire rust' spelen.

En wat denk je dat er dan beter zal zijn als zij een Franstalige premier hebben?8O

Zwartengeel 28 januari 2007 21:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evilbu (Bericht 2382416)
Is de onafhankelijkheid het echt waard dat je België onleefbaar maakt voor de Vlamingen?

Dus je bent er zelf blijkbaar ook zeker van dat Di Rupo er een potje gaat van maken?

Linkse Vogel 28 januari 2007 21:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 100% VLAMING (Bericht 2382261)

Ik ook niet... Het wordt tijd dat er nog eens een Waalse premier komt. Dat zegt Di Rupo ook. Er is al 34 (?) jaar geen Waalse premier geweest in dit land terwijl hier in dit land wel zon ruwweg 35% Walen in dit land wonen!

Zwartengeel 28 januari 2007 21:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Linkse Vogel (Bericht 2382678)
Ik ook niet... Het wordt tijd dat er nog eens een Waalse premier komt. Dat zegt Di Rupo ook. Er is al 34 (?) jaar geen Waalse premier geweest in dit land terwijl hier in dit land wel zon ruwweg 35% Walen in dit land wonen!

Er zijn overigens ook zes miljoen Vlamingen in dit land. Maar toch wordt dit land al 176 jaar geleid door vorsten die het niet echt hoog op hebben met de meerderheid van hun onderdanen.

De schoofzak 28 januari 2007 22:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 2382315)

Di Rupo mag mijn ogen helemaal doen open gaan, maar de rest van mijn lijf moet hij gesloten houden !!

OK flauwe grap.

Ik zou Di Pupo ook als eerste minister willen zien, maar dan liefst eerste minister van onafhankelijk Wallonië. Ofwel, in uiterste nood, als eerste minister die voorbereidt dat hij geen opvolger meer zal hebben, wegens interne reorganisatie.

Ambiorix 28 januari 2007 23:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Truder (Bericht 2381630)
Vandaag op Soswatch gelezen:
..."De Wever, vroeger “de pezewever” genoemd, een muggenzifter met zijn Vlaamse eisen, die op alles dat “niet Vlaams” opmerkingen had. In feite een doorsnee Vlaming die gewoon op kwam voor zijn eisen. Maar nu het bed gedeeld wordt met de tjeven is het toch eens slikken. Vandaag kondigde deze ex-Vlaming met een uitgestreken Jezuïetengezicht aan dat, wat hem betreft, (ik citeer) “ik geen moeite heb met een Waalse premier” en “het bespreken van de rol van de monarchie nu toch wel mijn laagste prioriteit is”."...

Dit is een deel uit een artikel dat daar net verschenen is. Ik heb de zevende dag nog niet kunnen zien vandaag. Maar de uitspraken van de N-VA kopstukken worden driester met de dag. Kan u zich deze uitspraak nog herinneren?
"Toen ik zei dat we niet in de Vlaamse regering zouden stappen voor de splitsing een feit was, wist ik heel goed dat dit niet haalbaar was. Maar de achterban verwacht zo'n uitspraak. Geloofwaardigheid, dat is een probleem van de andere partijen."
Geert Bourgeois in De Morgen van 23 mei 2005.

Ik denk dat het N-VA bestuur nog alleen Vlaams is voor de macht en de pluche zetel.

pure haatpost naar NVA.
En SOSwatch is voor mij niet meer waard dan BLOKwatch:roll:

Verder sluit ik aan bij Lomeanor en Jaani. De prioriteiten zijn momenteel zeker elders te zoeken.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be