Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   10.000 personen voor examen cipier ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=77911)

ICE-MAN 29 januari 2007 00:50

10.000 personen voor examen cipier !

zouden ze in de walen dan toch liever werken dan in vlaanderen ????

op het examen voor cipier waren er 7.000 walen en maar 3.000 vlamingen...

of zouden de walen een "grotere natuurlijke binding" hebben met het prison of de gedetineerden...........:lol: :lol: :lol:

Savatage 29 januari 2007 00:51

bron?

Desiderius 29 januari 2007 00:53

't Is vast werk en de vereisten liggen niet zo ontzettend hoog.
Misschien is de uitzichtloosheid voor lager geschoolden in Wallonië een stuk groter dan in Vlaanderen? Of misschien gaan Walen liever voor de staat werken dan Vlamingen?

Ik zie er alleszins de humor niet van in.

Walen zijn doorgaans heel sympathieke mensen; het zijn enkel hun politici die de boel daar grondig verkloten. In zekere zin zijn ze daar slachtoffer van.

ICE-MAN 29 januari 2007 00:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 2383189)
bron?

TV journaals

Savatage 29 januari 2007 00:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius (Bericht 2383195)
Walen zijn doorgaans heel sympathieke mensen; het zijn enkel hun politici die de boel daar grondig verkloten. In zekere zin zijn ze daar slachtoffer van.

De Walen hebben nochtans geen problemen met hun door en door corrupte politici.

daiwa 29 januari 2007 01:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius (Bericht 2383195)

Als je er zelf voor kiest en er blijft voor kiezen is het nogal goedkoop jezelf nadien als slachtoffer te betitelen.

Desiderius 29 januari 2007 01:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 2383220)
Als je er zelf voor kiest en er blijft voor kiezen is het nogal goedkoop jezelf nadien als slachtoffer te betitelen.

Als je binnen dat systeem opgroeit, erin onderwezen wordt en door de pers voortdurend door geïndoctrineerd wordt, dan weet je ook van niet beter. Neem de proef op de som en volg eens een paar weken het journaal op de franstalige zenders en lees de franstalige kranten. Voor mij de ideale manier om me weer wat meer Vlaming te voelen en wat minder 'belg'.

Trouwens, de rot zit in Wallonië in �*lle partijen. Veel alternatief is er daar ook niet.

Savatage 29 januari 2007 01:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius (Bericht 2383224)
Trouwens, de rot zit in Wallonië in �*lle partijen. Veel alternatief is er daar ook niet.

Bij sommige partijen toch meer als bij anderen, maar dat onderscheid wordt bij verkiezingen nauwelijks afgestraft.

daiwa 29 januari 2007 01:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius (Bericht 2383224)
Voor mij de ideale manier om me weer wat meer Vlaming te voelen en wat minder 'belg'.

Dat doe ik al lang hoor. ;-)

Dogbert 29 januari 2007 01:37

Teken dat de cipiers duidelijk teveel verdienen of te weinig moeten werken ;-)

maddox 29 januari 2007 03:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dogbert (Bericht 2383265)
Teken dat de cipiers duidelijk teveel verdienen of te weinig moeten werken ;-)

Geen van beiden Dogbert, het bewijst gewoon dat velen niet weten wat het cipier zijn inhoud.

En dat er meer Walen zijn die de job zouden willen, is ook duidelijk, de poortjes tot corruptie zijn er duidelijk aanwezig.

Bhairav 29 januari 2007 08:56

Mensen die andere opgesloten houden, daar kijk ik zwaar op neer.
Allemaal typisch stijloos gemiddeld begaafd barakkenvolk.

illwill 29 januari 2007 09:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 2383485)

Neem jij dan maar een moordenaar in huis. :roll:

Bierke 29 januari 2007 11:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ICE-MAN (Bericht 2383184)
zouden ze in de walen dan toch liever werken dan in vlaanderen ????

op het examen voor cipier waren er 7.000 walen en maar 3.000 vlamingen...

of zouden de walen een "grotere natuurlijke binding" hebben met het prison of de gedetineerden...........:lol: :lol: :lol:

Wat ben je met een meerderheid van mensen met het IQ van een bloempot .. check de slaagcijfers en dat percentage ;)

Karpax 29 januari 2007 11:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 2383485)

Don't shoot the pianist...

Het zijn niet de cipiers die misdadigers opsluiten.
En het zijn niet de cipiers die misdaden begaan... Of toch op z'n minst niet per definitie... (Merksplas :oops: )

lantjes 29 januari 2007 16:02

Als het maar geen ontsnapte gevangenen met heimwee zijn...naar analogie met stroper, boswachter....

kelt 29 januari 2007 20:58

Om deze mensen een kans te bieden op een blijvende job en de nodige uitdagingen moet de overheid er alles aan doen om de criminalteit,in zijn diverse vormen, te bevorderen....

:roll:

C2C 29 januari 2007 21:39

Een kennis van mij heeft een paar jaar geleden eens deelgenomen aan een gelijkaardig examen, voor analist bij de Staatsveiligheid. Daar zat toen ook tienduizend man. Allemaal universitairen. Dat moet in 2000 of 2001 geweest zijn of zo. Dat zegt natuurlijk wel heel wat over het feit dat zelfs universitairen niet aan een boeiende job geraken en liever bij de Staat werken.

Er zal natuurlijk ook wel wat romantiek hebben meegespeeld: een job bij de Staatsveiligheid klinkt natuurlijk wel sexy. Ge kunt daar op recepties vermoedelijk geweldig de chicks mee versieren. Als cipier lijkt me dat moeilijker, tenzij ze graag met handboeien speelt enzo.

ICE-MAN 29 januari 2007 21:43

Allez......... groot examen.......... veel volk aanwerven of in de wervingsreserve plaatsen........... zouden ze dan toch eindelijk eens zinnens zijn om een GROOT PRISON bij te bouwen teneinde al dat schorremorie dat ze nu na drie dagen bak alweer de straat op sturen wegens plaatsgebrek een beetje langer te kunnen op droog brood zetten???? of is dit de zoveelste verkiezingstruk ?????????????:roll:

zoniet zullen de heren boeven,dieven en gangsterkes schrik beginnen te krijgen........ met zoveel bewakers om hun binnen te houden !:lol:

Vorenus 29 januari 2007 22:04

Niks voor mij. Tenzij ik mag martelen en beul mag spelen. Dit natuurlijk met een deftig loon.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be