IlluSionS667 |
30 januari 2007 13:49 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk
(Bericht 2386839)
Is rechts denken dan gewoon eenheidsworst? Mag iemand die rechts is geen keuze maken? Ik denk dat je meer mensen afstoot aan de rechterkant door ze maar één product aan te bieden.
Het is ook duidelijk dat heel die versnipperingshype enkel verkiezingsgebonden is want het resultaat kan er ook toe leiden dat na de verkiezingen in LDD een goeie bondgenoot kan vinden om oppositie te voeren. Hoe het resultaat ook zal zijn na de verkiezingen zal rechts er sterker uitkomen.
|
Nooit gedacht dat we ooit zo sterk op dezelfde lijn zouden staan over een onderwerp ;-)
Citaat:
(Bericht 2386839)
(spijtig genoeg)
|
Daar deel ik je mening dan wel niet ;-)
Citaat:
(Bericht 2386839)
Ik snap Vanhecke wel een beetje met dat punt dat aan de gemiddelde blokker een keuze voorleggen nogal moeilijk is om dat er dan niemand in zijn plaats beslist. Het zou kunnen dat de gemiddelde blokker in de war geraakt met 2 partijen en dan maar op Leterme stemt om te kunnen ontsnappen aan de migraineaanvallen die nadenken bij hen teweeg brengt.
|
Venhecke beseft gewoon dat heel wat rechtse kiezers Lijst Dedecker, VLOTT of Verstrepen wel eens meer zouden kunnen lusten dan zijn eigen partij, zij het omdat ze het te "extreem" vinden, zij het omwille van het cordon sanitaire. Hierdoor ziet hij dus zijn partij heel wat stemmen (en dus ook zetels) verliezen aan zijn natuurlijke bongenoten, wat voor de gemiddelde partijpoliticus een nachtmerrie is.
Idealisten moet je, vrees ik, al lang niet meer zoeken bij de partijtop van het VB. Dedecker lijkt dat voor velen wel te zijn. Daarom denk ik dat Dedecker wel eens als enige kans zou hebben om het VB op termijn te onttronen, tenzij het VB haar opportunisme overboord gooit en terug eens gaat kijken naar wat de radicale Vlaams-nationalisten nu eigenlijk willen. Door machtsgeilheid en opportunisme is het VB de band met haar orriginele achterban* totaal kwijtgespeeld.
Hoe dan ook, denk ik dat Lijst Dedecker Vlaanderen wel eens zou kunnen wakkerschudden. Alleen al daarom hoop ik dat Dedecker veel stemmen haalt en lijkt de kans groot dat ik ook voor hem zal stemmen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List
(Bericht 2387000)
wat bedoel jij met "rechts-integristische zijde " ?
|
Ik vermoed dat hij het heeft over die Vlaams-nationalisten waarvoor het immigratieprobleem een vrij beperkte tot geen rol speelt in hun keuze voor het VB.
* individuen zoals je die terugvindt in NSV!, VNJ, Voorpost, Delta Stichting, ...
|