![]() |
Verplicht werken !!!
Ik ben tegen verplicht werken !!!!!!! En jullie
|
Heu, merde. Duveltje, misschien toch eens herdefiniëren. Ik vrees dat ik verkeerd gestemd heb, ja terwijl ik tegen alle verplichtingen ben. :?
|
Ik ben helemaal niet tegen verplicht werken, maar mensen die niet wensen te werken moeten ook beseffen dat ze geen inkomen, voeding, kleren of onderdak hebben. Daarom heb ik "nee" gedrukt .. maar duidelijk is de pol toch niet hoor.
|
Citaat:
|
Citaat:
;-) |
Werken is geen optie ;-)
|
Citaat:
De mens kan zichzelf verwerkelijken in de ARBEID. Maar men kan de wereld ook vernietigen door een verkeerd begrepen vorm van arbeid. Ook dat is armoede. Groetjes, De Limburgse Leeuw. |
Ik kan hier niet stemmen!!!!!!!
Voor schoolverlaters zou het idd moeten of geen uitkering. Maar mensen die niet meer bekwaam zij of die reeds meer dan 35 jaar hebben gewerkt en dus ook afbetaald, maar buiten hun eigenwil werkloos zijn ka er voor mij geen verplichting bestaan. Maar zij moeten wel de mogelijkheid krijgen om hun ervaring door te geven aan de jongeren. |
Euh schoolverlaters zitten in hun wachttijd = geen uitkering.
Gelukig bestaat er de "OCMW." voor schoolverlaters die in de miserie vallen... |
Citaat:
We zitten in een tijd waar productie dit land ontvlucht om diverse redenen (milieunormen, belastingen, te dure werkkrachten, ...) terwijl er net veel laag of nietgeschoolden bij komen (onder de vorm van immigratie, of schoolverlaters, ironisch genoeg ook catastrofaal bij allochtone jongeren). Dat betekent veel werkloosheid & steuntrekkers, en iedereen < 65j (en dit wordt zeker nog hoger) zal moeten werken, al val je er bij neer. Eventueel heb je iets keuze in je job, door je studies. Maar als je geen werk vindt, je zal moeten opbrengen, al moet je achter de vuilniskar aanlopen. Tijd van profitariaat is voorbij, t'is een kwestie van nationale overleving, of we gaan zitten met begrotingstekorten, en dan gaan er bepaalde vanzelfsprekendheden ophouden met bestaan. |
oef, ik dacht even dat het weer zo'n draad van cynicus was. :-P
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
PS die hersenloze vleesklomp die je in je handtekening hebt staan is ook zeker en vast voor verplicht werken |
Ik zou dolgraag weer kunnen werken. :-( Zit je met een lichaam opgescheept dat niet wilt meewerken (mengvorm van ME en FM, laten we het erop houden dat ik altijd pijn heb en bij inspanning moet rusten) en werkgevers die geen chronisch zieken willen aannemen. :roll:
Wat doe je dan ? Iemand een oplossing ? |
Citaat:
http://vierdewereldsyndicaat.org/web...hp?topic=525.0 http://forum.politics.be/showthread.php?t=47097 |
Citaat:
Iedereen moet het zelf maar weten,ieder moet maar voor z'n eigen kunnen uitmaken wat'em wil. Mensen die niet willen werken zouden bij mij dan wel ook geen dop of ocmw geld/steun krijgen. Tis te nemen of te laten. |
Citaat:
![]() |
Citaat:
![]() |
Ik denk dat ieder mens van nature creatief bezig wil zijn en op een of andere wijze meewerken aan de maatschappij waarin hij leeft. Ieder mens zal dat op zijn manier doen.
Het probleem is echter dat onze huidige maatschappij de mensen verplicht te werken op de manier en in de mate die zij wilt. Als gij past in die manier en u er goed in voelt, dan zult ge hard werken en waarschijnlijk eisen dat iedereen dat zo doet, want dat bevestigt uw visie en verhoogt het effect van uw arbeid en dus uw inkomen. Past uw persoonlijkheid/karakter minder in die opgelegde arbeidsvisie, dan doet ge min of meer tegen uw goesting mee, omdat het moet / ge niet beter weet / ge niet anders kunt omdat ge uw kroost moet onderhouden / ge toch ook die auto of dat huis wilt. Staat uw persoonlijkheid toevallig haaks op die werkwijze, dan hebt ge pech, en zult ge normaal heel uw leven ongelukkig zijn, daar u geen manier gegund wordt om uzelf te zijn / te uiten in de maatschappij. Niet alleen de opgelegde 'manier waarop' is een probleem, ook de 'mate waarin'. Heel wat mensen zouden tevreden zijn met wat minder, maar dat wordt niet toegestaan. Of deze onvrije arbeidsethiek noodzakelijk is / niet anders mogelijk is, is een andere vraag. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:40. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be