![]() |
ROME 27/12 (BELGA/AG) = Op Kerstdag diende een gekaapt vliegtuig het Vaticaan te treffen, zo blijkt uit een interview met de Italiaanse premier Silvio Berlusconi dat het Italiaanse dagblad Libero zaterdag heeft afgedrukt. Maar het kabinet van de regeringsleider heeft een en ander meteen gelogenstraft. "Wat een vreselijke dag (...) Ik kan u zeggen dat het echte nieuws precieze en nagetrokken informatie was over een aanslag te Rome op Kerstmis", zei Berlusconi tegen de journalist van de krant. "Een gekaapt vliegtuig naar het Vaticaan. Een aanslag vanuit de lucht, duidelijk? De dreiging van het terrorisme is momenteel zeer hoog", aldus Berlusconi. Maar in een officieel communiqué van zijn kabinet luidde het: "de voorzitter van de regeringsraad Silvio Berlusconi heeft geen enkel interview gegeven". Een woordvoerder van het Vaticaan weigerde alle commentaar.
Het ultieme scenario ? |
Citaat:
|
Ik moet toegeven dat die terroristen wel veel moed hebben om het tegen de "maffia" te gaan opnemen.
|
Ik heb daarjuist nog op de radio gehoord dat Prodi een bombrief heeft ontvangen. Maar hij is nog altijd oke.
|
weer mislukt! toeme toch, niemeer bij den turk gaan lijkt me..
zou een VB'er erin trappen denk je? |
Citaat:
|
Ik vind het tekenend voor het beleid van Berlusconi dat een -al dan niet echte- aanslag tegen het Vaticaan gepakt wordt, maar dat de post van Prodi niet gecontroleerd wordt.
|
hoeveel stemmen gaan er niet op voor een nieuwe paus? betwijfel sterk of dat misschien door moslimfundamentalisten zou kunnen bedacht zijn.
|
Een smerige aanslag tegen het Vaticaan is kunnen worden vermeden. Maar ik denk dat Europa nog altijd haar 11 september zal hebben. Voor die moslim-fanaten zijn wij dezelfde joden-en christenhonden als de Amerikanen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:23. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be