![]() |
Britse moslimjongeren radicaliseren
Zorgwekkend nieuws op nu.nl
quote: LONDEN - Britse moslimjongeren radicaliseren. Een groeiend aantal jonge moslims in Groot-Brittannië raakt geïnspireerd door de politieke islam. De steun voor militante islamitische groeperingen neemt toe. Ook willen steeds meer jongere islamieten invoering van islamitische wetgeving (sharia) en voor vrouwen de hoofddoek verplichten.Zorgwekkende berichten. Ik denk dat we nu wel kunnen ophouden met moslim-problematiek wegwimpelen door te zeggen dat het slechts om een enkeling gaat. Meer dan 1 op de 3 jonge moslims wil leven onder de sharia; een wetgeving die mensenrechten op tal van fronten schendt. Bijna 1 op de 7 heeft bewondering voor terreur. Dan rest de vraag: waarom blijf je in een westers land wonen als je opvattingen zo haaks staan op die samenleving? |
Ik vind het vooral verontrustend dat het de jongeren tussen 16 en 24 zijn die radicaliseren, ze weten niet wat ze zeggen als ze de sharia willen invoeren.
|
Ik vraag me af hoe lang het concreet gaat duren vooraleer mensen zich realiseren dat islam zelf het probleem is. Deze jongeren radicaliseren helemaal niet. Ze lezen de teksten die hun voorgehouden worden als de absolute waarheid.
Moslims worden in de koran alleen al 480 keer aangespoord om de wapens op te pakken. Da's 1/6de van de verzen van de koran die over oorlogsvoeren gaan. |
radicalisering in België
Ook hier radicaliseren moslimjongeren onder invloed van de 'herislamisering', waarbij de 'zuivere' islam wordt uitgedragen.
Zuiver in die zin dat de teksten letterlijke worden gelezen en strict opgevolgd. Deze jongeren zijn veel radicaler dan hun ouders of grootouders die het houden bij de traditionele islam vanuit het thuisland, vermengd met culturele elementen wat een milderende invloed heeft. De 'zuivere' islam wordt ontdaan van de culturele invloeden en er wordt teruggegaan naar de fundamenten, de teksten zoals die 1400 jaar geleden werden vastglegd. Wie de grondteksten van de koran en hadith heeft gelezen, begrijpt best dat de radicalisering en de bijhorende ondraagzaamheid tegenover alles wat in hun ogen onislamitisch is, haar oorsprong vindt in deze stricte lezing van de teksten. Ook hier zouden veel moslimjongeren niets liever zien dan dat de sharia wordt ingevoerd, zodat ze volledig volgens hun 'islamitische richtlijnen' zouden kunnen leven en dat ze deze aldus ook opleggen aan andersdenkenden, dat zal deze uiterst intolerante 'zuivere' moslims worst wezen.... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:23. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be