Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Jean-Marie Dedecker (Lijst Dedecker) - 26 februari tot 4 maart (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=142)
-   -   De liberale strijd tussen de Horatii en de Curiatii (https://forum.politics.be/showthread.php?t=78172)

Tantist 30 januari 2007 16:53

De liberale strijd tussen de Horatii en de Curiatii

Dat de VLD gefaald heeft om een geloofwaardige liberale partij te zijn, is een open deur intrappen. De onvrede van niet alleen de kiezers -zo blijkt uit peilingen- maar ook van de eigen leden is groot.

JMDD is niet als enige weg bij die VLD, een kleine waslijst:
  • Hugo Coveliers
  • Leo Govaerts
  • Annie De Maght
  • Ward Beysen
  • Anke Vandermeersch
  • Boudewijn Bouckaert
Wat zien we hier nu gebeuren, in plaats dat deze liberale Curiatii samen spannen om de boze Horatii Verhofstadt, De Gucht en co te verslaan, zien wij ze allen apart op het restant van de VLD hakken. Coveliers met VLOTT, Govaerts met VeiligBlauw, Annie De Maght met BLAUW (dat feitelijk niet meer is dan een Gemeentebelangenlijst), Beysen met Liberaal Appel en sommigen via een partij die zelfs gefundeerd is op anti-liberale principes, nl. het solidarisme...

De gevolgen zijn half bekend. Beysen trok de vijver in. Govaerts zijn lijst haalde ocharme 3000 stemmen (zelfs de pensenkermis van de Weight Watchers haalt meer volk). De Maght mag haar sjerp afgeven. Vandermeersch is de pitpoes van het VB.

Nu resten er nog twee Curiatii, nl. Jean-Marie Dedecker en Hugo Coveliers en nog altijd wensen die de VLD-Horatius apart aan te vallen.

Mijn vraag is: waarom verkwanselen de VLD dissidenten nu in vredesnaam alle kansen om een degelijke liberale partij uit te bouwen?

the_dude 30 januari 2007 19:10

misschien omdat het probleem meer bij hen ligt dan bij de partij die ze verlaten hebben?

maarte 30 januari 2007 19:25

Mensen integraal samen; de partij van Paul Schietekat zou zich aansluiten bij LDD. Die Schietekat komt dacht ik ook uit de vld of in ieder geval toch uit vivant.

Vraagje aan Jean-Marie: brengt hij veel volk mee?

Tantist 30 januari 2007 19:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door the_dude (Bericht 2388779)
misschien omdat het probleem meer bij hen ligt dan bij de partij die ze verlaten hebben?

Vertelt u mij dan eens wat er zo liberaal is aan de VLD?

the_dude 31 januari 2007 13:50

Ik dacht dat u de reden van het niet-samenwerken bevroeg.
de rest ligt niet binnen mijn interesse.

stab 1 februari 2007 13:20

Een liberale / libertarische politiek is onmogelijk in België.
Dat werd en wordt bewezen door GV - dagelijks.
GV , weet u wel, de man die er ooit van droomde een vlaamse volkspartij rond de liberalen gestalte te kunnen geven. Hij had bijna Beliën en Annemans te strikken.

First things first: Belgica delenda.

Tantist 1 maart 2007 14:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stab (Bericht 2393466)
Een liberale / libertarische politiek is onmogelijk in België.
Dat werd en wordt bewezen door GV - dagelijks.
GV , weet u wel, de man die er ooit van droomde een vlaamse volkspartij rond de liberalen gestalte te kunnen geven. Hij had bijna Beliën en Annemans te strikken.

Tja, de vetpotten van de macht...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be