Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Zo doen ze het in Canada: normen en waarden in Herouxville (https://forum.politics.be/showthread.php?t=78463)

circe 1 februari 2007 16:46

Zo doen ze het in Canada: normen en waarden in Herouxville

http://municipalite.herouxville.qc.ca/

Vrouw stenigen mag niet in Herouxville

Bron: Nederlands Dagblad

MONTREAL - Immigranten die zich in het Canadese Herouxville willen vestigen, kunnen op de website van het gemeentebestuur vast lezen hoe ze zich als goed burger dienen te gedragen.

De 'inburgeringscursus' maakt toekomstige inwoners bekend met de lokale regels. Vrouwen mogen niet gestenigd, verbrand of besneden worden, zo staat onder meer op de site te lezen.

,,We willen deze nieuwkomers informeren dat de manier van leven die ze achterlieten toen ze hun land van herkomst verlieten, hier niet opgepakt kan worden. Het is compleet tegen de normen om vrouwen in het openbaar door steniging, te doden, ze levend te verbranden, ze te branden met zuren, ze te besnijden en dergelijke'', aldus de website.

Het lokale bestuur in het 1300 inwoners tellende plaatsje, dat 160 kilometer ten noorden van Montreal ligt, houdt lezers van de website bovendien voor dat vrouwen mogen autorijden, stemmen, dansen en hun eigen huizen bezitten.

Islamitische organisaties hebben ontstemd gereageerd op de inhoud van de website. Zij noemen de site ,,schokkend en beledigend''.

Een verwittigd mens is er twee waard: geen gezever over de invoering van de sharia in Herouxville!

alberto 1 februari 2007 17:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 2393966)

Islamitische organisaties hebben ontstemd gereageerd op de inhoud van de website. Zij noemen de site ,,schokkend en beledigend''.

Had je iets anders verwacht, ik niet, hopelijk geven ze er niet aan toe.

jurgen79 1 februari 2007 17:43

Citaat:

Vrouw stenigen mag niet in Herouxville

Bron: Nederlands Dagblad

MONTREAL - Immigranten die zich in het Canadese Herouxville willen vestigen, kunnen op de website van het gemeentebestuur vast lezen hoe ze zich als goed burger dienen te gedragen.

De 'inburgeringscursus' maakt toekomstige inwoners bekend met de lokale regels. Vrouwen mogen niet gestenigd, verbrand of besneden worden, zo staat onder meer op de site te lezen.

,,We willen deze nieuwkomers informeren dat de manier van leven die ze achterlieten toen ze hun land van herkomst verlieten, hier niet opgepakt kan worden. Het is compleet tegen de normen om vrouwen in het openbaar door steniging, te doden, ze levend te verbranden, ze te branden met zuren, ze te besnijden en dergelijke'', aldus de website.

Het lokale bestuur in het 1300 inwoners tellende plaatsje, dat 160 kilometer ten noorden van Montreal ligt, houdt lezers van de website bovendien voor dat vrouwen mogen autorijden, stemmen, dansen en hun eigen huizen bezitten.

Een verwittigd mens is er twee waard: geen gezever over de invoering van de sharia in Herouxville!

Hmmmz...en Canada staat zo hoog op mijn verlanglijstje om te gaan wonen, dit is zeker een pluspunt erbij ;-)

circe 1 februari 2007 18:48

http://municipalite.herouxville.qc.ca/avis.gif

dit is de pdf file (engels) met hun "normen en waarden"!

Mag van mij ook aan het stadhuis hangen.

hermanvk 1 februari 2007 19:40

Citaat:

Waarom?
Voelden ze zich persoonlijk geviseerd?

Maar voor de rest is er niets aan de hand, weet je wel?

Stemt het niet tot nadenken, dat een gemeente, die een paar normale rechten van de mens op de voorgrond brengt, ineens "schokkend en beledigend" wordt genoemd door islamitische organisaties.

circe 1 februari 2007 19:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hermanvk (Bericht 2394699)
Waarom?

Stemt het niet tot nadenken, dat een gemeente, die een paar normale rechten van de mens op de voorgrond brengt, ineens "schokkend en beledigend" wordt genoemd door islamitische organisaties.

Ik kreeg er een "Me and Bill Gates" gevoel bij. (ff. uitleggen: ik was één der eerste pc-gebruikers, en verstond alles, en toen begon Billy het zoo eenvoudig te programmeren dat ik me jaren slecht voelde omdat ik daar zèlf niet aan gedacht had).

Wat in die pdf file staat, is gewoon de simpele uitleg waar wij hier nooit op kwamen "wat is de Vlaamse cultuur"? eugh.. awel... ja.... gewoon hé

De manier waarop dit pdf document is opgesteld, is zo klaar en duidelijk, dat je ineens weer wèl weet waarover het gaat!

Ik vind het gewoonweg S C H I T T E R E N D!

Krijgt volgens mij navolging!

hermanvk 1 februari 2007 19:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 2394483)
http://municipalite.herouxville.qc.ca/avis.gif

dit is de pdf file (engels) met hun "normen en waarden"!

Mag van mij ook aan het stadhuis hangen.

Je link is een grafische representatie.
Hier is de juiste link naar
Het engelstalige document:
http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf

Het franstalige:
http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf

hermanvk 1 februari 2007 20:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hermanvk (Bericht 2394699)
Waarom?

Effe verder gaan zoeken en op deze tekst gebotst:
Citaat:

In Montreal, a dispute erupted after the windows of a gym were obscured to block the view of exercising women from the Hasidic Jewish synagogue across the street and swimming pools have been asked for gender-specific swim times to accommodate religious groups.
Men were banned from prenatal classes at one Montreal community centre to accommodate Muslim, Sikh and Hindu women and a city police publication came under fire for suggesting female officers should defer to male colleagues when dealing with men from certain religions.
In Toronto, a judge caused an uproar last month by ordering a Christmas tree removed from a courthouse so as not to offend non-Christians.
Waarom moeten wij terug naar vroeger? Waarom geven wij in aan deze discriminerende maatregelen?

Citaat:

According to the five-page declaration, in Herouxville children sing Christmas songs at Christmas and adults can drink alcohol.
Immigrants want to be part of Canada, Drouin said, and to do that they need to know what is acceptable and what isn't.
It's something the federal immigration department has failed to do, he said.
Kan ik dat even onderschrijven zeg!!!!

Citaat:

Drouin said the more accommodations made for minorities, the greater the divide.
Citaat:

B'nai Brith Quebec deemed the declaration "an anti-immigrant, anti-ethnic backlash" and Salam Elmenyawi, head of the Muslim Council of Montreal, called it insulting.
"Why are they picking on Islam and Muslims?" he asked, adding he wonders why the Herouxville council hasn't weighed in on society's ills in general.
Is dat niet: wie het schoentje past, trekke het aan?
Nergens in de tekst wordt allusie gemaakt op een bepaalde godsdienst, maar toch vind islam dat ze geviseerd zijn.
Citaat:

"I can't imagine Muslims immigrating there," Elmenyawi said.
:cheer: :thumbsup:

Citaat:

He said the town council has received about 2,000 e-mails, the vast majority supportive.
Citaat:

"I'm not a racist but, at a certain point we're all going to end up that way," Carole Casabon, one of many local residents who support the declaration, said as she served up some regulars at the Pub 842.
"If we travel abroad, we try to adapt to their way of life. But when they come here, they abide by their own rules."

circe 1 februari 2007 20:32

Allez geef toe! het IS toch een "Bill Gates" simplifying idea!

Multicultuur betekende "andere cultuur en die van ons de vuilbak in"!

Het kan toch niet zo gaan zijn dat een simpel dorpke in quebecq HET LICHT heeft uitgevonden hé?

Dat is te mooi om waar te zijn!

Maar heb je al gezien hoe hun website aan het boomen is?

hermanvk 1 februari 2007 20:33

de originele website

Citaat:

Het was efkes zoeken, maar je vindt het hele verslag hier:
http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm

circe 1 februari 2007 20:35

Citaat:

"Why are they picking on Islam and Muslims?" he asked, adding he wonders why the Herouxville council hasn't weighed in on society's ills in general.
Ik heb nergens het woord "Islam" of "Muslims" zien staan .....

en waarom zouden ze hun "society ills" moeten aanklagen als ze er met hun 196 geen last van hebben?
Heeft die mijnheer gezien dat er eerst een referendum werd gehouden?????

hermanvk 1 februari 2007 20:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 2394923)

Ik ook niet, maar het schoentje dat past nietwaar....
Als men nu nog niet inziet, wat een dreigend gevaar de islam niet is?
Je moet maar bij wijze van spreken een klein vistje uitgooien, en je hebt zowieso een islam-snoek aan de haak.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 2394923)
en waarom zouden ze hun "society ills" moeten aanklagen als ze er met hun 196 geen last van hebben?
Heeft die mijnheer gezien dat er eerst een referendum werd gehouden?????

Dat is volgens islam filosofie totaal onbelangrijk, maar dat wist je zelf al.

Care to support them?
Oops: wil een een emailtje sturen om hen te ondersteunen?
[email protected]
Mijn email in slecht frans, zonder accenten ;-) is al opgestuurd.

Doen zou ik zeggen?!

circe 1 februari 2007 21:14

Ik zag dat er ook engelse support-mails op hun site stonden dacht ik. Doe ik in engels, frans is te triest.

Online 1 februari 2007 21:17

Citaat:

Opmerkelijk dat de boeddhisten niet gepikeerd reageerden.
Als de moslims zich zo snel aangesproken voelden kan het toch niet anders dan dat ze snel enkele van hun 'tradities' of 'culturele eigenheden'
(h)erkenden?

hermanvk 1 februari 2007 21:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Online (Bericht 2395139)
Opmerkelijk dat de boeddhisten niet gepikeerd reageerden.
Als de moslims zich zo snel aangesproken voelden kan het toch niet anders dan dat ze snel enkele van hun 'tradities' of 'culturele eigenheden'
(h)erkenden?

You bet!!!
Ga je ook een support emailtje sturen?

Ik zou zeggen, ik ga even ter plaatste kijken, maarrreee eeuh:
ietsjes te ver: ;-)
the distance between
TURNER VALLEY, ALBERTA and MONTREAL, QUEBEC is,

2,248 Miles or 3,618 Kilometers.

circe 1 februari 2007 21:36

Ik hoop dat Herouxville toch een beetje toeristisch is ingesteld. Aan de hits van hun site te zien kan het er wel eens héél druk worden...

hermanvk 1 februari 2007 21:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 2395187)
Ik hoop dat Herouxville toch een beetje toeristisch is ingesteld. Aan de hits van hun site te zien kan het er wel eens héél druk worden...

Waar zie je dat?
Heb net een emailtje gestuurd naar een ex-quebecqer, die nu kortbij woont.

circe 1 februari 2007 21:49

rechts onder "Avis public" hebben ze toch zo'n bilan gezet?

Online 1 februari 2007 21:50

Citaat:

You bet!!!
Ga je ook een support emailtje sturen?
Absoluut !

hermanvk 2 februari 2007 15:43

Help dit dorp

Uiteraard is CAIR al verontwaardigd en bla bla bla.
CAIR is volgens hun eigen website:
Citaat:

CAIR's vision is to be a leading advocate for justice and mutual understanding.

CAIR's mission is to enhance understanding of Islam, encourage dialogue, protect civil liberties, empower American Muslims, and build coalitions that promote justice and mutual understanding.
Het eerste wat ze doen, als iemand hen een strobreed in de weg legt:
  • tieren en brullen dat het niet kan (protect civil liberties)
  • en dan nog eisen: 'Ze moeten hun verontschuldigingen aanbieden!!!' (mutual understanding)
Hallo!!!!
Zo zie je maar wat je moet geloven van islam teksten op het internet.

De premier van quebec wordt dus onder druk gezet.
Schrijf die premier ook een emailtje, aub:

http://www.premier-ministre.gouv.qc....indre-en.shtml

Laat ons niet versagen en ook de premier duidelijk maken, dat het hier om rechten van de mens gaat, dat de islam geen enkel been heeft om op te staan, integendeel dat ze zich vereenzelvigt met 'ANTI-MUSLIM' STEREOTYPES'.

Mijn email is al vertrokken! (in het Engels) - Canada is tweetalig, remember. Alhoewel iets minder tweetalig in Quebec. ;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be