![]() |
Onafhankelijke vrouw zkt. géén man
Wat velen al wisten wordt nu bevestigd:
Citaat:
Wat ik in mijn nabije kennissenkring dan weer opmerk is dan van de gescheiden koppels de mannen wèl hertrouwen maar de vrouwen niet. Niet gehuwd is dan weer niet hetzelfde als "geen partner", alhoewel dit ook meer en meer de trend begint te worden. Ook nog: Citaat:
|
Mooi, dan kunnen we binnenkort het burgerlijk huwelijk afschaffen wegens volstrekt nutteloos.
|
Wat een geluk,zonder vrouw moeten leven met 1000 letterkes(circe);-)
|
Ik denk dat heel wat oude venten, die vastzitten aan een oude tang van een wijf, knarsetanden als ze dit lezen.
Zo van die oude venten die niet durven scheiden uit kaloten-overwegingen en van diens meer. Zo van die oude venten die kicken op de ideeën van Aseksandra Cloten van het Blok. (er is maar één ding dat me zorgen baart: de garantie dat kinderen behoorlijk opgevoed worden, dat gebeurt meestal niet bij een vechtscheiding, in andere gevallen is dat wel goed mogelijk) |
Citaat:
Leve free love zou ik zo zeggen :lol: |
Citaat:
In eerdere draden over echtscheiding, heb ik dat ook al gepromoot. Ik moest er nog aan denken bij de diskussie in de media, nu de echtscheiding mogelijk zal zijn na drie maanden. |
Zo te zien leven mannen nu eenmaal liever zonder VASTE partner;-)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
|
Ik vrees dat veel van die alleenstaanden eenmaal op pensioen in een diep zwart gat gaan vallen. Niet alleen de vergrijzing wordt een probleem, eenzaamheid ook.
|
Citaat:
Ik denk dat velen een pak minder eenzaam zijn dan degenen uit de sleurhuwelijken die het met hun oude zagevent moeten blijven doen. Misschien even Paula Semer erbijhalen: Citaat:
|
Citaat:
Je bent hier wel zeer erg cynisch, teveel om grappig te zijn via je nick. |
Citaat:
Hoe kan de man hertrouwen als hij geen vrouw vindt ? |
Citaat:
|
Citaat:
Misschien wordt het duidelijker als ik "mijn kennissenkring" omschrijf als koppels waarbij man én vrouw in alle gevallen een full time job hadden (kennissenkring: waren hogeropgeleid). De mannen hertrouwden dus met (eveneens gescheiden) vrouwen die géén of amper inkomen hadden. De vrouwen (dus hogeropgeleid, eigen job) hertrouwden niet, en sommigen hebben (soms seriele) monogame relaties: geen huwelijk. Dit beantwoordt min of meer aan de bemerking uit de krantenartikels: een vrouw zonder serieus inkomen zal haar eisen ivm een nieuwe partner een pak lager leggen dan iemand die volledig zelfstandig een eigen leven kan leiden. Uit eigen ervaring weet ik dat dit géén bewuste houding is: het is gewoon een automatisme denk ik. (ik volg de Wendy van Verwanten story helemaal niet, maar las vandaag dat "frans" (?) blijkbaar failliet is - eens zien hoe "verwant" Wendy zal blijven). |
Citaat:
|
Citaat:
In ieder geval toch bedankt voor uw complimentje. Dat doet altijd eens deugd. |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:45. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be