Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Prins Filip bezoekt projecten ondernemende leerlingen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=78908)

Antoon 5 februari 2007 13:06

Prins Filip bezoekt projecten ondernemende leerlingen

Citaat:

.
Prins Filip bezoekt projecten ondernemende leerlingen

In de Katholieke Hogeschool Mechelen en GITHO in Nijlen heeft prins Filip maandagochtend een bezoek gebracht aan vijf projecten die groepjes leerlingen hebben ingediend in het kader van de vijfde Unizo Prijs Ondernemende School.
Met die prijs wil de Unie van Zelfstandige Ondernemers de ondernemingszin van leerlingen en studenten stimuleren.

Het bezoek van prins Filip was meteen ook het startschot van de Ondernemersklasseweek, die loopt van 5 tot 9 februari 2007.
Vlaams minister van Onderwijs Frank Vandenbroucke en Vlaams minister van Economie Fientje Moerman, die eind november samen het actieplan "Ondernemend Onderwijs" lanceerden, toonden zich maandagochtend heel opgetogen dat ook Unizo investeert in de samenwerking tussen het onderwijs en de bedrijfswereld.

De prijsuitreiking van de Unizo Prijs Ondernemende School vindt plaats op 30 mei. De deelnemende projecten maken kans op een geldprijs van 3.000 euro.
Over die projecten niets dan goed. Over de ondernemersklasseweek ook.

Maar waar dat prinsenbezoek voor dient is mij een raadsel.

Of denkt iemand daar anders over?

ERLICH 5 februari 2007 13:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 2404480)

Het geval moet zijn nut bewijzen. Men moet kunnen bevestigen dat dit persoontje zijn dotatie niet zomaar krijgt dat hij er voor "werkt". Anderzijds zou het vanuit brussel mischien ook een stille wenk kunnen zijn deze naar scholen te sturen met het gedacht wie weet dat hij kinderen ziet die studeren wordt zijn interesse om te studeren/leren ook gewekt en zou het dan wel op latere leeftijd, nog iets kunnen worden inplaats van hetgeen nu al zo goed als vast staat te verzakken in een flop die tot de journalist sprak met de wijze woorden "U ziet mij niet graag".

Bhairav 5 februari 2007 13:43

Ik vraag mij ook af waarom de prins daar een bezoek brengt: die ondernemende leerlingen moeten zo'n ongelofelijke saaie werkseuten zijn.

Raf 5 februari 2007 13:48

Citaat:

Allé, we zijn weer vertrokken voor een rondje schaduwboksen tegen het koningshuis... :roll:

Bierke 5 februari 2007 13:48

Citaat:

Ze willen em gewoon laten ontdekken (als hij die gave al heeft) wat hij gemist heeft in z'n opvoeding. En hem tegelijkertijd confronteren met het begrip "zelfontplooiing" .. als dat allemaal maar goed komt

Jan Meuleman 5 februari 2007 14:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bierke (Bericht 2404590)
Ze willen em gewoon laten ontdekken (als hij die gave al heeft) wat hij gemist heeft in z'n opvoeding. En hem tegelijkertijd confronteren met het begrip "zelfontplooiing" .. als dat allemaal maar goed komt

En toch is het verloren moeite.

zorroaster 5 februari 2007 14:48

Citaat:

Je weet wel, ondernemen, op eigen benen staan, je eigen inkomen verdienen... Dat zijn nu toch dé zaken bij uitstek waar je het koningshuis mee associeert?

Bierke 5 februari 2007 15:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman (Bericht 2404635)
En toch is het verloren moeite.

nee jong "ijdele hoop" noemt zoiets ;)

Jan Meuleman 5 februari 2007 15:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bierke (Bericht 2404819)
nee jong "ijdele hoop" noemt zoiets ;)

Klopt.

Tegendradigaard 5 februari 2007 15:29

Een van die projecten was trouwens: val eens uit de juiste broek....

ze hadden nen ervaringsdeskundige nodig...

Metternich 5 februari 2007 16:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 2404589)
Allé, we zijn weer vertrokken voor een rondje schaduwboksen tegen het koningshuis... :roll:

Tof hé :-D Staat het onderwerp u niet aan, moei u dan niet.

deryz 5 februari 2007 18:29

Citaat:

hij zoekt eindelijk werk?

Freddie 5 februari 2007 18:49

In het Githo van Nijlen hadden ze een project gemaakt genaamd "groene motor".
Het bestond erin om vertrekkende van koolzaadolie een tdi-dieselmotor aan te drijven die op zijn beurt een asynchrone (electrische) motor moet aandrijven om electriciteit op te wekken.
Om van koolzaad koolzaadolie te maken heeft men energie nodig.
Daar verliest men een deel van de potentiële energie bij.
Met die olie dan een dieseltje aandrijven met ?40%? rendement, om dan electriciteit op te wekken aan 90%? Die zijn niet goed bezig, daar is niks mee te verdienen. Dat is zoals van Antwerpen naar Brussel rijden via Oostende.

circe 5 februari 2007 18:57

[

circe 5 februari 2007 18:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 2405654)
Die leerlingen moeten het hem uitleggen! "on-der-ne-men"

Bhairav 5 februari 2007 18:59

Ik denk dat zelfs de prins zich niet wilt spiegelen aan zo'n seuten.
Gij wel?
Moeten echt van die "toffe" jongeren zijn. Met van die kleurloze kleren, om in de massa op te gaan. Ik durf wedden dat ze dat als een extase ervaren.

deryz 5 februari 2007 19:05

[quote=Bhairav;2405660]Ik denk dat zelfs de prins zich niet wilt spiegelen aan zo'n seuten./quote]
zo'n seuten zullen wellicht veel verder geraken in hun leven dan jij:roll:

Bhairav 5 februari 2007 19:16

Wat die onder "ver" verstaan heeft nu eenmaal geen betekenis voor mij. Dus echt verder staan ze niet, alleen vanuit een voorgeprogrameerd maatschapijvriendelijke seutenperceptie, die gij er op na houdt omdat ge u buiten de context van de samenleving niet kunt plaatsen. Referentiekaderhoer.

deryz 5 februari 2007 19:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 2405713)
Wat die onder "ver" verstaan heeft nu eenmaal geen betekenis voor mij. Dus echt verder staan ze niet, alleen vanuit een voorgeprogrameerd maatschapijvriendelijke seutenperceptie, die gij er op na houdt omdat ge u buiten de context van de samenleving niet kunt plaatsen. Referentiekaderhoer.

:roll:

Bhairav 5 februari 2007 19:58

Is het niet waar misschien? :lol:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be