Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   een rechtse Vlaamse krant? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=78962)

deryz 5 februari 2007 18:26

een rechtse Vlaamse krant?

05/02 Plannen voor een rechtse Vlaamse krant nog niet opgeborgen

De plannen om een rechtse Vlaamse krant op de markt te brengen, zijn niet opgeborgen. Dat stelt Vlaams volksvertegenwoordiger Freddy Van Gaever (Vlaams Belang) in een reactie op recente berichten in de pers.

Wel is het zo dat Bruno Valkeniers wegens zijn drukke politieke agenda heeft afgehaakt, luidt het nog. Van Gaever wil dat de nieuwe krant - als hij er komt - de "Ryanair" van de Vlaams pers wordt. Net als de Ierse luchtvaartmaatschappij wil hij alles anders doen.

Zo denkt hij eraan om de krant op verschillende locaties te drukken, zodat de distributiekosten kunnen worden gedrukt. Er zal niet in heel Vlaanderen gestart worden, maar slechts op één plaats, bijvoorbeeld Groot-Antwerpen. Naarmate het succes en de kwaliteit groeien, kan geleidelijk uitgebreid worden. Ook van de klassieke redactiekantoren, wil Freddy Van Gaever af.

Hij hoopt tegen het einde van het jaar te kunnen starten. Eerst komt er een gids waarin iedereen die streeft naar een onafhankelijk Vlaanderen, een selectie vindt van gelijkgestemde horeca-, taxi- en andere bedrijven kan terugvinden. Van Gaever hoopt dat die nog voor de zomervakantie het licht kan zien.(bron: gva)

- - - -
Zouden jullie eventueel een rechtse krant kopen? waarom wel? waarom niet?

Raven 5 februari 2007 18:37

Voor objectief nieuws, kan men moeilijk anders.

In een linkse krant wordt er bv nooit iemand doodgeslagen. Neen, daar sterft men aan de opwinding :D , en dan nog zelf uitgelokt ook.

Rr00ttt 5 februari 2007 19:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door deryz (Bericht 2405558)
Zouden jullie eventueel een rechtse krant kopen? waarom wel? waarom niet?

Kopen: misschien occasioneel maar als er een goede internetvorm van bestaat zou ik me misschien wel abonneren. (afhankelijk van de prijs en het niveau van de krant).

Kranten leveren veel te veel stapels oud papier op naar mijn goesting :)

jurgen79 5 februari 2007 19:59

...het zou een leuke aanvulling zijn op de kranten die er nu bestaan.
Nog een krant erbij zou zeker een leuke aanvulling zijn op mijn dagelijkse leesvoer.

Metternich 5 februari 2007 20:17

Rechtse krant, linkse krant, het doet er niet toe in mijn ogen. In de Leeuw van Vlaanderen ligt bv naast 't Pallieterke ook De Morgen.

baseballpolitieker 5 februari 2007 20:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 2405901)
Rechtse krant, linkse krant, het doet er niet toe in mijn ogen. In de Leeuw van Vlaanderen ligt bv naast 't Pallieterke ook De Morgen.

Ik denk dat men het over een serieuze krant heeft!:-D

dwaalspoor 5 februari 2007 20:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker (Bericht 2406031)
Ik denk dat men het over een serieuze krant heeft!:-D

Ja inderdaad De Morgen trekt op niks;-)

schaduwrijk 5 februari 2007 20:59

niet van van gaever.

Praetorian 5 februari 2007 21:04

Neen, Van Gaever heeft nog nooit een intelligent woord gezegd, waarom zou hij er dan schrijven?

Den Ardennees 5 februari 2007 21:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian (Bericht 2406108)
Neen, Van Gaever heeft nog nooit een intelligent woord gezegd, waarom zou hij er dan schrijven?

...zei de man die voorstander is van perscensuur door arbeidersraden.

Neen, dit initiatief moet een kans krijgen, maar Ryanair is dan wel een lage kostenmaatschappij, de kwaliteit is er ook naar, dus op dat vlak moet de vergelijking alleszins niet opgaan.

Alleszins zou dit nieuwe blad een leemte kunnen opvullen, de gehele pers is hier zo links-liberaal als maar kan.

Praetorian 5 februari 2007 21:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 2406135)

Ik ben niet voor perscensuur, alleen moet er zoals in elke democratie rekening worden gehouden met een grondwet. Ageren tegen die grondwettelijke beginselen is ook onder de bourgeoisdictatuur strafbaar.

Soit, ipv permissieve liberale zever krijgen we neoconservatieve liberale zever. Wat een verschil.:roll:

Pietje 5 februari 2007 21:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 2406135)

Neen, dit initiatief moet een kans krijgen, maar Ryanair is dan wel een lage kostenmaatschappij, de kwaliteit is er ook naar, dus op dat vlak moet de vergelijking alleszins niet opgaan.

Alleszins zou dit nieuwe blad een leemte kunnen opvullen, de gehele pers is hier zo links-liberaal als maar kan.

Als jullie dat vinden, zou ik graag weten wat jullie zich voorstellen bij een "rechtse vlaamse krant". Iets als het pallieterke, maar dan dagelijks ??

Savatage 5 februari 2007 21:19

Citaat:

Hij hoopt tegen het einde van het jaar te kunnen starten. Eerst komt er een gids waarin iedereen die streeft naar een onafhankelijk Vlaanderen, een selectie vindt van gelijkgestemde horeca-, taxi- en andere bedrijven kan terugvinden. Van Gaever hoopt dat die nog voor de zomervakantie het licht kan zien.(bron: gva)

Zo'n gids zie ik wel zitten.

Den Ardennees 5 februari 2007 21:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 2406148)
Als jullie dat vinden, zou ik graag weten wat jullie zich voorstellen bij een "rechtse vlaamse krant". Iets als het pallieterke, maar dan dagelijks ??

je moet maar naar de krantencommentaren van ALLE Vlaamse (& uiteraard Waalse) kranten kijken om te zien dat de pers niet neutraal is. Nooit een goed woord voor het Belang, altijd in de strijd tegen het Belang. De geschreven en visuele media zijn allang in hetzelfde bedje ziek.:evil:

Praetorian 5 februari 2007 21:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 2406293)
je moet maar naar de krantencommentaren van ALLE Vlaamse (& uiteraard Waalse) kranten kijken om te zien dat de pers niet neutraal is. Nooit een goed woord voor het Belang, altijd in de strijd tegen het Belang. De geschreven en visuele media zijn allang in hetzelfde bedje ziek.:evil:

Die partij krijgt miljoenen dotatie om hun rioolpublicaties in elke brievenbus te dumpen, en dan nog janken.

Pietje 5 februari 2007 21:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 2406293)

En een krant gemaakt en uitgegeven door een VB-er gaat wel neutraal zijn ???
Btw, geen enkele krant is ooit neutraal geweest, en dat hoeft ook niet.

Den Ardennees 5 februari 2007 22:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian (Bericht 2406317)
Die partij krijgt miljoenen dotatie om hun rioolpublicaties in elke brievenbus te dumpen, en dan nog janken.

Dat geldt voor elke partij, maar geen nood: nu gaan onze democratische partijen de dotatie afpakken. Partijen mogen geen giften meer aanvaarden en ook de staat zal dus niet meer geven. Hoe maak ik mijn politieke tegenstanders het werken onmogelijk door wetgeving op maat?

Jaani_Dushman 5 februari 2007 22:50

Citaat:

Zouden jullie eventueel een rechtse krant kopen?

Ja, want...
...er bestaan in Vlaanderen nu eenmaal enkel rechtse kranten.

deryz 5 februari 2007 22:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 2406608)
Ja, want...

:rofl: dit kan u niet menen?

AyneRand 5 februari 2007 22:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 2406608)
Ja, want...

Bruno Valkeniers van het Vlaams Belang, ex ondernemer, vindt het idee zodanig realistisch dat hij er zich niet eens meer wil mee bezig houden ...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be