![]() |
Titanic - Had de ramp beperkt kunnen zijn of afgewend ??
denkt u dat men de Titanic nog hadden kunnen behouden als men op tijd draaide ??
*ik ben erg geintreseert in Geschiedenis* |
Citaat:
|
Citaat:
maar eh we gaan Off Topic |
Vraag aan Leonardo DiCaprio.
|
Zover dat ik weet is de schade die de Titanic fataal werd, juist door het draaien was. Tijdens het draaien om de ijsberg te ontwijken creëerde men een scheur die fataal was. Als men rechtdoor was gevaren en de tussenschotten had gesloten was de Titanic blijven drijven.
Ps: ik heb dit zelf ooit eens gelezen en weet dus niet of het waar is. Ik zal men geheugen is terug moeten opfrissen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar als je hier dieper op in wilt gaan zullen we nog wel enige honderden pagina's nodig hebben. |
Citaat:
|
Heb ooit een interessante these gelezen dat de gezonken boot helemaal de Titanic niet zou zijn. De scheepsramp zou de grootste verzekeringsoplichting in de geschiedenis zijn. De Titanic zou voor miljoenen verzekerd zijn geweest en men zou de verouderde Olympic de naam Titanic hebben gegeven en die laten zinken om zo het geld binnen te halen.
Of het waar is, dat is nog een andere zaak. |
Citaat:
|
Ik zou zo'n verhaal best wel leuk vinden, echter het is niet waar. Want de originele Titanic is niet te verbergen, laat staan dat er in die tijd zoiets had kunnen plaatsvinden.
Een dergelijk complot heeft wel plaats gevonden met een groot motorjacht van 53 meter, een 20tal jaren geleden. Maar dat is een andere story. |
Hier heb je een (sub)subforum gewijd aan geschiedenis. Niet toevallig onderdeel van een Wetenschapsforum, waar politiek óók een subforum is.
Misschien kan je ook ijveren voor een subforum natuurkunde, geneeskunde, wiskunde,... Ach ik snap het wel: als ze een subforum openen voor iets achterlijks als godsdiensten op Politics, waarom dan niet voor geschiedenis!? Toch zou ik dan liever het esotherische forum op Politics zien verdwijnen. |
Citaat:
|
Als we snel een oplossing zoeken, is het misschien nooit gebeurd?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:17. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be