Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Titanic - Had de ramp beperkt kunnen zijn of afgewend ?? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=78969)

Breda 5 februari 2007 19:02

Titanic - Had de ramp beperkt kunnen zijn of afgewend ??

denkt u dat men de Titanic nog hadden kunnen behouden als men op tijd draaide ??

*ik ben erg geintreseert in Geschiedenis*

baseballpolitieker 5 februari 2007 19:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Breda (Bericht 2405674)

Daarom ook dat er zo snel mogelijk een geschiedenis forum moet komen moet ik tenminste hier niet meer op kijken!:lol:

Breda 5 februari 2007 19:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker (Bericht 2405684)
Daarom ook dat er zo snel mogelijk een geschiedenis forum moet komen moet ik tenminste hier niet meer op kijken!:lol:

tja en dan ook een aparte Forum voor Nederlandse zaken en Waalse zaken

maar eh we gaan Off Topic

Bhairav 5 februari 2007 19:14

Vraag aan Leonardo DiCaprio.

Vorenus 5 februari 2007 19:34

Zover dat ik weet is de schade die de Titanic fataal werd, juist door het draaien was. Tijdens het draaien om de ijsberg te ontwijken creëerde men een scheur die fataal was. Als men rechtdoor was gevaren en de tussenschotten had gesloten was de Titanic blijven drijven.

Ps: ik heb dit zelf ooit eens gelezen en weet dus niet of het waar is. Ik zal men geheugen is terug moeten opfrissen.

Breda 5 februari 2007 19:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 2405708)
Vraag aan Leonardo DiCaprio.

die weet dat niet ;-) die leest zijn tekst en doet wat men van hem vraagt zonder eerst info te krijgen

Herr Oberst 5 februari 2007 19:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger (Bericht 2405789)
Zover dat ik weet is de schade die de Titanic fataal werd, juist door het draaien was. Tijdens het draaien om de ijsberg te ontwijken creëerde men een scheur die fataal was. Als men rechtdoor was gevaren en de tussenschotten had gesloten was de Titanic blijven drijven.

Ps: ik heb dit zelf ooit eens gelezen en weet dus niet of het waar is. Ik zal men geheugen is terug moeten opfrissen.

Dit verhaal klopt inderdaad, maar geen enkele stuurman haalt het in zijn hoofd om recht op een ijsberg in te varen indien er nog een kans is om ze te ontwijken. De echte schuld is volgens mij tweeledig: één, de beslissing om met volle kracht het ijsveld in te stomen, twee, het té laat zien van de ijsberg (500 meter als ik me niet vergis). Men vermoedt dat de twee matrozen op uitkijk niet echt aandachtig naar ijs tuurden omdat ze, owv de kou, slechts af en toe hun hoofd boven het kraaienest uitstaken.

evilbu 5 februari 2007 19:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Breda (Bericht 2405705)
tja en dan ook een aparte Forum voor Nederlandse zaken en Waalse zaken

maar eh we gaan Off Topic

Zijn er op Nederlandse politieke fora, net zoals hier, ook aparte rubrieken om de afscheiding van Noord-Brabant te bespreken?;-) Want als ik jou hoor, dan is daar dringend nood aan.

evilbu 5 februari 2007 19:47

Citaat:

denkt u dat men de Titanic nog hadden kunnen behouden als men op tijd draaide ??

Het is "geïnteresseerd".:-(

ministe van agitatie 5 februari 2007 20:19

Citaat:

denkt u dat men de Titanic nog hadden kunnen behouden

Als men die Jood die de Titanic heeft laten zinken op tijd had gearresteerd wel misschien. Hoe was zijn naam? Eisberg als ik me niet vergis.

D'ARTOIS 5 februari 2007 22:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger (Bericht 2405789)

Grosso Modo klopt dit verhaal. Er zijn echter nog een aantal andere oorzaken aan te wijzen. Een ramp ontstaat door een samenloop van omstandiheden en foute beslissingen. Men was destijds niet zo geinteresseerd in de veilighweid van de passagiers.
Maar als je hier dieper op in wilt gaan zullen we nog wel enige honderden pagina's nodig hebben.

Heftruck 5 februari 2007 22:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie (Bericht 2405912)
Als men die Jood die de Titanic heeft laten zinken op tijd had gearresteerd wel misschien. Hoe was zijn naam? Eisberg als ik me niet vergis.

:rofl:

Metternich 5 februari 2007 22:23

Heb ooit een interessante these gelezen dat de gezonken boot helemaal de Titanic niet zou zijn. De scheepsramp zou de grootste verzekeringsoplichting in de geschiedenis zijn. De Titanic zou voor miljoenen verzekerd zijn geweest en men zou de verouderde Olympic de naam Titanic hebben gegeven en die laten zinken om zo het geld binnen te halen.

Of het waar is, dat is nog een andere zaak.

baseballpolitieker 5 februari 2007 22:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 2406436)
Heb ooit een interessante these gelezen dat de gezonken boot helemaal de Titanic niet zou zijn. De scheepsramp zou de grootste verzekeringsoplichting in de geschiedenis zijn. De Titanic zou voor miljoenen verzekerd zijn geweest en men zou de verouderde Olympic de naam Titanic hebben gegeven en die laten zinken om zo het geld binnen te halen.

Of het waar is, dat is nog een andere zaak.

Waar is dan de titanic?

D'ARTOIS 5 februari 2007 22:27

Ik zou zo'n verhaal best wel leuk vinden, echter het is niet waar. Want de originele Titanic is niet te verbergen, laat staan dat er in die tijd zoiets had kunnen plaatsvinden.
Een dergelijk complot heeft wel plaats gevonden met een groot motorjacht van 53 meter, een 20tal jaren geleden. Maar dat is een andere story.

Starkan 5 februari 2007 22:29

Hier heb je een (sub)subforum gewijd aan geschiedenis. Niet toevallig onderdeel van een Wetenschapsforum, waar politiek óók een subforum is.
Misschien kan je ook ijveren voor een subforum natuurkunde, geneeskunde, wiskunde,...
Ach ik snap het wel: als ze een subforum openen voor iets achterlijks als godsdiensten op Politics, waarom dan niet voor geschiedenis!? Toch zou ik dan liever het esotherische forum op Politics zien verdwijnen.

Metternich 5 februari 2007 22:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker (Bericht 2406438)
Waar is dan de titanic?

De "Olympic" van de periode na april 1912 zou de Titanic zijn geweest. Maar dan met de naam Olympic.

La Chunga 5 februari 2007 22:33

Als we snel een oplossing zoeken, is het misschien nooit gebeurd?

Metternich 5 februari 2007 22:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door La Chunga (Bericht 2406482)
Als we snel een oplossing zoeken, is het misschien nooit gebeurd?

Drie letters en het hele mysterie is opgelost ;-)

La Chunga 5 februari 2007 22:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 2406492)
Drie letters en het hele mysterie is opgelost ;-)

Slecht karakter! Ik zou het niet eens durven denken...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be