![]() |
Paars veroorzaakt files en broodroof
Sinds februari zijn er een paar absurde verkeersregels bijgekomen.
Fluovestjes: Iedereen is verplicht om een fluovestje te dragen op een plek waar hij niet mag stoppen of parkeren. Deze wet is ruim interpreteerbaar. Op een pechtstrook zou je volgens de regering dit moeten dragen, anderzijds mag je op de pechtstrook wel stilstaan bij pech of ongeval. Waarvoor dienen pechstroken voor? Als decoratie? Het toppunt is echter wel dat je deze niet verplicht bent om bij te hebben. Wat moet een persoon doen wanneer hij geen fluovestje heeft (of in de koofer ligt) en geen gsm bij heeft? Wachten wanneer pasen valt op kerstdag? Wat als er een ongeval gebeurt en er een zware botsing is. Moeten de slachtoffers dan ook eerst naar een fluovestje zoeken of mogen ze eerst hun leven of dat van iemand anders in veiligheid brengen. Dit is een wet dat op geen ballen trekt. De bedoeling is goed maar van een regering en parlement verwacht ik wel een deftig uitgewerkte wet. vrachtwagens: Citaat:
Citaat:
Bovendien moeten mensen die nu een b-rijbewijs hebben, een c-rijbewijs halen om nog met 3.5 tonner te rijden. Pure broodroof van de staat dus. Mensen, verschiet niet als het leven weer duurder wordt. Ps: een aanhangwagen telt mee voor het gewicht. |
Hilde Claes(dochter van) deelde deze week gratis fluovestjes uit, toch mooi van die sossen.;-)
|
Betreffende fluo-vestjes zijn ondertussen waanzinnig populair geworden bij.......fietsers...
Ik ga dus ook ,aldus uitgedost,mijn stalen ros berijden 8-) en hopelijk niet vergeten er nog eentje achterin mijn auto te gooien voor die keer dat het ding nog buiten komt..... |
Die fluvestjes zijn een absolute noodzaak als je panne hebt, en niet alleen voor de bestuurder maar voor de passagiers. En de kostprijs zal het ook niet doen. Ik heb er zelf al vier in m'n (zelden gebruikte) auto liggen.
Dat er meer en meer beperkingen op vrachtwagens wordt opgelegd vinnek niet meer dan normaal, zoals in een andre thread die ik ooit geopend heb blijf ik zelf voorstander van een verbod op rijden in de spits voor vrachtwagens. Nu weet ik wel uit ervaring dat een mercedes sprinter het beste bolt als ie goed geladen is, maar dat laatste lukt aannmers enzo blijkbaar niet .. hoeveel ladders, zandzakken, schoppen en kruiwagens moeten er nog op dat linkse rijvak vallen... geen meer dus want ze mogen er niet meer op, dus een slechte maatregel kan dat niet zijn ;) En nu kan je mss denken dat voorgaande nog vroeger moeten stoppen met werken om tegen 90/u naar huis te rijden, dan kunnen ze best zorgen dat alles is vastgemaakt of er komen mss nog wel andere maatregelen.. zoals met een open bak niet meer op de snelweg bvb. Paars heeft heel wat meer fouts gedaan dan deze 2 gevallen |
Citaat:
Die 90 km/u is gewoon de uitvoering van een europese richtlijn. |
1 Bijlage(n)
Men is bezig de veiligheid van de automobilst te verbeteren?
Ok dan, zie hier de tevreden automobilist van de toekomst... |
Wat een hoop zever "paars veroorzaakt files"... ik dacht dat het onze luiheid en teveel aan auto's waren, last time I checked.
"Schrik niet als het leven weer duurder wordt".... waarom geef je Di Rupo niet ineens de schuld voor het slecht weer en lelijke vrouwen? |
Citaat:
Ik vind het zeer handig dat fietsers en wandelaars die vestjes dragen. Maakt echt een verschil als je met de auto rijdt, je ziet ze echt veel vroeger. |
Citaat:
Maar inderdaad,het ziet ernaar uit dat enkel prive-ondernemingen wat mensen uit hun autos zullen "porren" (namelijk de verzekeraars die aanzienlijk goedkopere autoverzekeringen bieden aan diegenen die minder dan 10000km per jaar karren) Ik zal het daar beslist eens met mijn verzekeraar over hebben binnen een 7tal maanden als hij weer geld van me wil.... Ook het autovignet vind ik op zich een goed idee maar eigenlijk een beetje te "lineair". Mogelijk kan ,uiteindelijk ,overgegaan worden naar een kilometer-wegentaks.(te checken bij verplicht jaarlijks bezoek in auto-keuringscentrum) Positief denken,misschien zijn er nog zulke zaken te bedenken? :| |
die fluovestjes worden onze ondergang!
echt waar! houzee! |
Citaat:
Ik smaak je humor !! Aan de draadstarter wou ik het volgende kwijt: De flikken moeten je niet in je straat tegenhouden om je een boete aan je broek te lappen omdat je geen fluovestje hebt. Neen, want je moet het alleen bijhebben en aandoen als je op een autostrade in panne staat. Pech voor schrijf-kickende flikken. Heb jij daar iets tegen? Eerst je fluo-jasje aan en dan hulp gaan bieden? Tuurlijk. Wordt in de eerste les als roodkruis hulpverlener geleerd. Eerst zorgen voor je eigen veiligheid. Je slachtoffer heeft niets aan een dode hulpverlener. Iets op tegen? Die zwaardere kamionetten vol met arbeiders die zo gevaarlijk over de wegen zwieren om toch maar op tijd thuis te zijn ... zijn veeel gevaarlijker dan zonder helm op je werf rond te lopen. Wil je iets doen aan die gevaarlijke toestanden, zorg dan eindelijk via je vakbond dat de uren van verplaatsing naar de werf en terug aangerekend worden als arbeidsuren. Zoals dit voor alle andere mensen is in Vlaanderen. Maar neen, die van den bouw moeten apart doen. En inderdaad, aan het rijbewijs C is de laatste tijd niets veranderd. Much ado about nothing. |
Citaat:
Zoiets?:lol: |
Citaat:
Wat is uw bron? :-D |
Citaat:
Anoniem, maar ik wil wel de persoon zijn/haar initialen kwijt: JMDD. |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:50. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be