D.Nibelung |
7 februari 2007 07:00 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starkan
(Bericht 2410106)
In de loop van de jaren wordt er zeer veel gepubliceerd en de modale mens kent de geavanceerde zoekfuncties van Google niet.
Dus vraag ik me af: Waarom wilt het VB geen zoekfunctie op zijn site?
|
Waarom wil webdesigner X geen zoekfunctie/filehosting/mediahosting op zijn site?
- omdat de huidige websites een "don't invent the hot water" architectuur hebben. Dit idee noemt Web 2.0 http://en.wikipedia.org/wiki/Web_2 en definieert het gebruik van externe en bestaande middelen om de kosten en intensiteit van de eigen site te drukken door het gebruik van de reeds bekende, gebruiksvriendelijke middelen. "Geavanceerde google zoekfuncties?" Zelfs uw grootvader kent ze hoop ik.
Citaat:
(Bericht 2410106)
Dan vul ik het gewoon zelf in.
|
Lijkt me nogal typisch voor hetgeen dat moet volgen.
Citaat:
(Bericht 2410106)
En het eerste logische dat in me opkomt is: De (modale) VB sitebezoeker dient niet te graven/zoeken.De VB sitebezoeker dient te slikken wat men hen vandaag voorschotelt en liever niets meer.
Neen? Te ver gezocht? Er is voor een ietwat webdesigner niets aan om een zoekrobot aan een database te linken. Waarom wenst men bij het VB deze simpele service, die echt wel standaard in het web-beleven is (u weet er alles van..) niet aan zijn kiezers/bezoekers aan te bieden?
|
U spreekt zo grotesk over "de webdesigner" en het "linken aan databases" maar helaas, alle bekende sites zijn gelinked aan hun eigen databases. Behalve die over uw hond met het aambeeld op zijn gat uiteraard.
Dat noemt men namelijk een statische site. De database linked sites zijn niet meer weg te denken, die gaan tegenwoordig allemaal de richting uit van Web 2.0, in tegenstelling tot het gat van uw hond.
Bezint voor ge begint.
|