liberalist_NL |
6 februari 2007 16:34 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Truder
(Bericht 2408393)
Dat is emotionele onzin. Hoe kan één familie nu boven de rest van bevolking staan?
|
Dat staat de familie niet, althans niet in Nederland.
Citaat:
En dan nog niet omdat ze geniaal zijn of in iets uitblinken (buiten geld te verslinden)... Gewoon hun geboorte bepaald dat zij meer rechten hebben dan iemand anders.
|
Ze hebben niet meer (reëel gezien) rechten.
Citaat:
Dat strook op geen enkele maar niet de democratische grondbeginselen die ervan uit gaan dat elke mens gelijk is voor de wet, gelijke rechten heeft en gelijke mogelijkheden moet krijgen. En door de eeuwenlang inteelt in dat monarchische milieu hebben wij nu twee "foempen" van prinsen die totaal niet in staat om een zo'n functie in te vullen.
|
Dat is niet mijn probleem.;-)
Citaat:
Geef mij maar een president(e). Zelfs als ze evenveel kosten heb je nog steeds de mogelijkheid om iedere zes jaar een andere te kiezen.
|
Dat is zo, maar als het koningshuis geen belemmering voor de democratie vormt (zoals in Nederland), dan zie ik het probleem niet. De paleizen moeten toch onderhouden worden, en blijkbaar zijn het belangrijke personen, want ze hebben beveiliging nodig. Hier vervult het koningshuis een verzoenende rol, steekt Beatrix in moeilijke tijden de mensen een hart onder de riem, ze haalt dealtjes binnen voor Nederland, en is het blijkbaar nog steeds heel gewild hier. Prins Willem Alexander zet zich bijvoorbeeld in voor schoon water. Bovendien, hoe kun je hier nou nee tegen zeggen, het zijn maar hele gewone mensen, hoor:

|