![]() |
Onafhankelijk Vlaanderen : wat met Brussel?
Beste meneer Verstrepen,
ik denk dat het een feit is dat u voor een onafhankelijk Vlaanderen gaat. 1. Maar hoe ziet u precies de toekomst van Brussel in? - Europees district - gedeelde stad tussen Vlaanderen en Wallonië - hoofdstad van Vlaanderen - volledig onafhankelijk van Vlaanderen -..... 2. Hoe gaat u dat concreet realiseren? (stemming parlement, referendum in Brussel,....) 3. Is Brussel eigenlijk wel wenselijk voor u in een onafhankelijk Vlaanderen? Ik bedoel : gaan we dan eigenlijk niet naar een klein-België met weeral een Franstalige minderheid die we niet aankunnen, en waarmee we voortdurend in conflict zullen zijn? Met zeer veel dank, evilbu |
Citaat:
- Brussel een onafhankelijk EU district (cfr. Washington) - Vlaamse randgemeentes blijven in Vlaanderen - Vlaamse hoofdstad (Antwerpen bij voorkeur) Realiseren via overleg, stemmingen mét steun van de EU. Geen revolutie dus;-) |
Citaat:
Iets waar de EU ook niet op voorbereid is. |
Brussel als onafhankelijk EU discrict zal er niet direct komen hé. Ik denk dat ten eerste de Brusselaars dit niet willen, de mensen die in Brussel werken mss ook niet en zeker al de EU niet.
en zou de Vlaamse rand niet nog meer onder druk gezet worden door de toestroom van EU-ambtenaren? |
Citaat:
Wat belet de Franstalige Brusselaars om zich tegen de Nederlandstalige Brusselaars te gaan gedragen zoals de Polen deden tov de Duitse inwoners van Danzig? Hier wil ik trouwens aan toevoegen dat de oude Pruissische Hanzestad Danzig vandaag een Poolse stad is met de naam Gdansk. Duitsers zijn er nog amper. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Van het VB kan men verder niet verwachten de EU hiervan te overtuigen, vermits tot nu toe amper een visie heeft getoond om dit doel te bereiken. Integendeel : mensen mét een visie werden gewoon gedwarsboomd door de partijtop. |
Citaat:
En de faciliteiten : wilt u die uitbreiden, afschaffen... Wilt u hen op de een of andere manier onmogelijk maken voor zij die nadien nog inwijken in die gemeenten? U wil dit realiseren met overleg en...referenda? Eerst een referendum in Vlaanderen en dan in Brussel ook? Hoe bent u zo zeker dat de Brusselaars dan niet gewoon voor een Wallobrux of gewoon alles bij Frankrijk of zo kiezen? Ik hoop dat u mij antwoorden zult wilt geven, met dank, evilbu |
Citaat:
zoals ik het begrijp waren de Duitsers veruit in de meerderheid in Dantzig/Gdansk tijdens dat interbellum. De nazi's deden ook voortdurend claims op Dantzig (dat het een Duitse stad was en moest zijn) Die haven Gdynia is volgens mij juist uitgebouwd omdat de Polen vreesden dat Gdansk in Duitse handen zou komen. Citaat:
Citaat:
De houding van meneer Verstrepen hierover zou natuurlijk interessant zijn. Citaat:
Het officiële standpunt van Vlaams Belang (en N-VA ook trouwens) is dat Brussel tweetalige hoofdstad en niks anders moet zijn, van een onafhankelijke republiek Vlaanderen? |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De stadstaat Brussel is onleefbaar. De Brusselse stedelijke agglomeratie is veel groter dan dat. Net daarom is het onzinnig om een kunstmatige administratieve scheiding te maken. Uw Brussels DC oplossing is een sluipend gif, het zal de verfransingsdruk in de rand zelfs alleen maar bespoedigen. Een Brussels DC is overigens complete nonsens want de EU zal die peperdure en virtueel failliete stad nooit willen onderhouden. De Oost europese staten zullen eerder aandringen om de EU zetel meer naar het oosten te verhuizen. Waar ik groot voorstander van ben, ik pleit voor Vladivostok. Twee: Antwerpen als hoofdstad: daar stel ik mijn antwerps veto tegen. De bureaucraten blijven met hun fikken van 't Stad af. |
Citaat:
|
Citaat:
Zouden Vlaamse vliegtuigen bijvoorbeeld nog zo gemakkelijk kunnen opstijgen vanuit Zaventem ? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
1. Eigen volk eerst 2. België barst 3. Aanpassen of opkrassen 4. Brussel buiten wat is dan logisch gezien de volgende nog onuitgesproken eis...... 5. Vlaamse Belgicisten op de bus ? En dan zijn die VB'ers verwonderd dat men ze achter een cordon plaatst met hun onmogelijke eisen. Nergens wordt bij hen ook maar enigzins rekening gehouden met de wensen en de elementaire rechten van de anderen. |
Citaat:
Waarom houdt u niet van Brussel en een sterk verenigd Europa ? |
Brussel als EU district? Ik weet het niet hoor. De laatste jaren gaan meer en meer stemmen op om in de toekomst naar Wenen te verhuizen.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:57. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be