Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   echtscheiden: makkelijker wel, maar beter? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=79155)

roderidder 7 februari 2007 05:19

echtscheiden: makkelijker wel, maar beter?

Kamercommissie keurt definitief hervorming echtscheiding goed

Moet de man nu automatisch alimentatie betalen of is dat nu net iets te kritisch gelezen?

RR

King of beggars and fleas 7 februari 2007 13:04

ik weet het niet - maar wie bewust een kind verwekt moet er maar voor opdraaien ook

of anders strafkamp in siberie tot de kosten om het door een ander te laten grootbrengen er terug uit zijn

er wordt veel te lichtzinnig omgesprongen met deze groep van misdadigers = kinderverwekkers die nadien geen verantwoordelijkheid opnemen

Tegendradigaard 7 februari 2007 13:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas (Bericht 2411423)
ik weet het niet - maar wie bewust een kind verwekt moet er maar voor opdraaien ook

of anders strafkamp in siberie tot de kosten om het door een ander te laten grootbrengen er terug uit zijn

er wordt veel te lichtzinnig omgesprongen met deze groep van misdadigers = kinderverwekkers die nadien geen verantwoordelijkheid opnemen

dus als ge kunt bewijzen dat ge ladderzat waart toen ge ejaculeerde (en dus niet echt bewust waart) kunt ge vrijuit gaan ... ?

Calle 7 februari 2007 13:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard (Bericht 2411487)
dus als ge kunt bewijzen dat ge ladderzat waart toen ge ejaculeerde (en dus niet echt bewust waart) kunt ge vrijuit gaan ... ?

Of wat als je vrouw zonder je medeweten stopt met anticonceptie ?

Tegendradigaard 7 februari 2007 13:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Calle (Bericht 2411519)

't is dat he. Ge kunt altijd zeggen : ik deed ne condoom om want ik wou geen kinderen... lekte hij toch wel zekers....

bewijs maar eens dat het niet het geval is he....

King of beggars and fleas 7 februari 2007 13:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard (Bericht 2411487)

die krijgt er een levenslang drankverbod bij :-D

King of beggars and fleas 7 februari 2007 13:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Calle (Bericht 2411519)

da s een minstens even bedrieglijke praktijk als er achteloos maar wat op los verwekken.

King of beggars and fleas 7 februari 2007 13:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard (Bericht 2411539)
't is dat he. Ge kunt altijd zeggen : ik deed ne condoom om want ik wou geen kinderen... lekte hij toch wel zekers....

ok geen sluitende wetgeving rond te maken dus. Enige mogelijkheid die openblijft is dan ook allimentatie afschaffen en een hoger onvoorwaardelijk kinderbasisinkomen invoeren zodat geen enkel kind af moet hangen van het al of niet hebben van een vader dan wel een verwekker.

Tegendradigaard 7 februari 2007 13:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas (Bericht 2411557)
ok geen sluitende wetgeving rond te maken dus. Enige mogelijkheid die openblijft is dan ook allimentatie afschaffen en een hoger onvoorwaardelijk kinderbasisinkomen invoeren zodat geen enkel kind af moet hangen van het al of niet hebben van een vader dan wel een verwekker.

Voorwaar een voorstel om over na te denken....

La Chunga 7 februari 2007 14:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard (Bericht 2411539)

Bewaren?

Tegendradigaard 7 februari 2007 14:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door La Chunga (Bericht 2411605)
Bewaren?

LOL.....

Anna List 7 februari 2007 14:26

Citaat:

als je t mij vraagt heb jij net t kindergeld uitgevonden ...

roderidder 7 februari 2007 14:31

Het gaat hier om partneralimentatie op basis van behoeftigheid van 1 partner, niet om onderhoudsgeld voor de kinderen
(als deze er al mochten zijn)

Maar nu jullie er toch over bezig zijn...
Vanavond op telefacts

Mijn kind eigen kind?

[Na zes jaar huwelijk werd Guy François de trotse vader van een dochter. Niets kon zijn geluk in de weg staan. Na anderhalf jaar begon hij echter te twijfelen aan de echtheid van zijn vaderschap. Achter de rug van zijn vrouw liet Guy een vaderschapstest uitvoeren om definitief uit te maken of het kind nu wel of niet zijn dochter was.

De resultaten drukten hem met de neus op de feiten: Guy was niet de biologische vader van Sofie. "Het moment dat je die resultaten binnenkrijgt, is dat een enorme slag in je gezicht. Ik viel in een ongelooflijke zwarte en diepe put."

Guy wordt echter wél beschouwd als wettelijke vader, aangezien Sofie op het ogenblik van de DNA-test meer dan één jaar oud was. "Als je iets moet verwerken, heelt tijd de wonden. Maar bij mij wordt elke maand die wonde weer opengereten door de alimentatie die ik moet betalen. Moest ik een fout hebben begaan, dan had ik mijn straf uitgezeten. Maar ik heb hier zwart op wit dat ik niets heb misdaan. Die wonde kan niet genezen, ze blijft levenslang, tot aan mijn dood."

RR

Anna List 8 februari 2007 11:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roderidder (Bericht 2411685)
Het gaat hier om partneralimentatie op basis van behoeftigheid van 1 partner, niet om onderhoudsgeld voor de kinderen
(als deze er al mochten zijn)

Maar nu jullie er toch over bezig zijn...
Vanavond op telefacts

Mijn kind eigen kind?

[Na zes jaar huwelijk werd Guy François de trotse vader van een dochter. Niets kon zijn geluk in de weg staan. Na anderhalf jaar begon hij echter te twijfelen aan de echtheid van zijn vaderschap. Achter de rug van zijn vrouw liet Guy een vaderschapstest uitvoeren om definitief uit te maken of het kind nu wel of niet zijn dochter was.

De resultaten drukten hem met de neus op de feiten: Guy was niet de biologische vader van Sofie. "Het moment dat je die resultaten binnenkrijgt, is dat een enorme slag in je gezicht. Ik viel in een ongelooflijke zwarte en diepe put."

Guy wordt echter wél beschouwd als wettelijke vader, aangezien Sofie op het ogenblik van de DNA-test meer dan één jaar oud was. "Als je iets moet verwerken, heelt tijd de wonden. Maar bij mij wordt elke maand die wonde weer opengereten door de alimentatie die ik moet betalen. Moest ik een fout hebben begaan, dan had ik mijn straf uitgezeten. Maar ik heb hier zwart op wit dat ik niets heb misdaan. Die wonde kan niet genezen, ze blijft levenslang, tot aan mijn dood."

RR

wat ne stommekloot, wie wil dat nu weten ?!

Diplomatius 8 februari 2007 18:48

Citaat:

Kan jij ooit eens met iets anders aankomen dan gratis inkomens ? :roll:

Het is doodsimpel: een kind heeft steeds of een vader en/of een moeder en dan staan beiden of één van beiden, zo er maar één ouder is in voor de kosten van levensonderhoud, opvoeding,....

Is er geen moeder of vader, dan is het een volle wees en valt het ten laste van de Vlaamse Gemeenschap.

Als het vaderschap niet vaststaat, dan wordt dat door de Rechtbank vastgesteld (art. 322 B.W. e.v.).

Wie een kind verwekt, zal er voor moeten opdraaien, in verhouding met diens vermogen, zo simpel is dat.

the_dude 8 februari 2007 20:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 2414493)
wat ne stommekloot, wie wil dat nu weten ?!

een Eerlijke mens

eno2 9 februari 2007 13:17

Citaat:

echtscheiden: makkelijker wel, maar beter?
Makkelijker is altijd beter.

Diplomatius 9 februari 2007 15:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 2418473)
Makkelijker is altijd beter.

misschien, ik moet het in de praktijk nog zien...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be