Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Amper 30,7% van de niet-Europese vreemdelingen werkt (https://forum.politics.be/showthread.php?t=7934)

Cynicus 3 januari 2004 14:25

In de standaard van 3 en 4 januari 2004 zetten Franck Vandenbroucke en Johan Vande Lanotte op pagina 39 hun visie uiteen over de vergrijzing. Daarin zeggen ze o.m. ook wat volgt : "In België is 30,7 procent van de niet-Europese bevolking van 15 tot 64 jaar aan het werk; in Europa ligt de werkgelegenheidsgraad van niet-Europeanen gemiddeld op 52,6 procent. (...) in België bedroeg de werkloosheid onder niet-Europeanen in 2002 33,5 procent (...)".

Uit deze cijfers kunnen we duidelijk besluiten dat die vreemdelingen absoluut niet nodig zijn voor onze economie. En zeggen dat er ook lieden zijn die de pretententie hebben om te beweren dat we die vreemdelingen nodig hebben om onze sociale zekerheid overeind te houden. Die vreemdelingen kosten ons alleen maar veel geld : er zijn in ons land meer vreemdelingen werkloos dan dat er werken!!!!

Wanne 3 januari 2004 14:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus
In de standaard van 3 en 4 januari 2004 zetten Franck Vandenbroucke en Johan Vande Lanotte hun visie uiteen over de vergrijzing. Daarin zeggen ze o.m. ook wat volgt : "In België is 30,7 procent van de niet-Europese bevolking van 15 tot 64 jaar aan het werk; in Europa ligt de werkgelegenheidsgraad van niet-Europeanen gemiddeld op 52,6 procent. (...) in België bedroeg de werkloosheid onder niet-Europeanen in 2002 33,5 procent (...)".

Uit deze cijfers kunnen we duidelijk besluiten dat die vreemdelingen absoluut niet nodig zijn voor onze economie. En zeggen dat er ook lieden zijn die de pretententie hebben om te beweren dat we die vreemdelingen nodig hebben om onze sociale zekerheid overeind te houden.
Die vreemdelingen kosten ons alleen maar veel geld : er zijn in ons land meer vreemdelingen werkloos dan dat er werken!!!!

Hieruit kunnen we misschien besluiten dat vreemdelingen minder gemakkellijk aan werk geraken !? En hoeveel van die 'vreemdelingen' hebben een Europees paspoort ? Die kan je niet zomaar wegsturen.

thePiano 3 januari 2004 14:36

Citaat:

Uit deze cijfers kunnen we duidelijk besluiten dat die vreemdelingen absoluut niet nodig zijn voor onze economie. En zeggen dat er ook lieden zijn die de pretententie hebben om te beweren dat we die vreemdelingen nodig hebben om onze sociale zekerheid overeind te houden. Die vreemdelingen kosten ons alleen maar veel geld : er zijn in ons land meer vreemdelingen werkloos dan dat er werken!!!!

Ik zou maar niet te hard roepen Cynic. Kijk eens een beetje vooruit. Tegen dat jij een oude vrouw bent, zal je blij mogen zijn dat er in het Bejaardentehuis of de kliniek waar je dan zal verblijven, dat er nog een marokkaans of turks meisje bereid zal zijn om jouw reet af te kuisen en je incontinentiepamper te vervangen, want er zal geen vlaming meer over zijn om jou uit je dagelijkse sores te halen. :roll:

Het Skill Effect 3 januari 2004 14:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:

Ik zou maar niet te hard roepen Cynic. Kijk eens een beetje vooruit. Tegen dat jij een oude vrouw bent, zal je blij mogen zijn dat er in het Bejaardentehuis of de kliniek waar je dan zal verblijven, dat er nog een marokkaans of turks meisje bereid zal zijn om jouw reet af te kuisen en je incontinentiepamper te vervangen, want er zal geen vlaming meer over zijn om jou uit je dagelijkse sores te halen. :roll:

Jazeker! :lol: :lol:

Wanne 3 januari 2004 14:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Chill Effect
Jazeker! :lol: :lol:

Viezerik !

maddox 3 januari 2004 14:55

Tuurlijk geraakt maar 30.7% van de niet Europese vreemdelingen aan werk, wij vieze Europeanen pakken het allemaal af.
Kijk maar in de Orientaalse restaurants, allemaal Blanke Koks, het bediened personeel allemaal duidelijk Kaukasisch.
De paar Dönnerzaakjes, ook allemaal eigendom van een Belg, en met net een van 30.7% als uitgebuite pittabakker.
Nachtwinkels.. Moe Mie van op de hoek die haar kruidenierszaakje gewoon andere openinguren gegeven heeft.

Ik ben eerder van Mening dat de geviseerde bevolkingsgroep al hun kansen op een werkvloer bij grotere firma's hebben verknoeid.En de inventievere onder hen, die hebben de route gevonden om subsidies te trekken en starten dus eigen zaakjes.

De absoluut achterlijke opmerking over een Turkse of Marrokaanse jongedame die mijn kont komt afvegen als ik uiteindelijk totaal debiel (geluld door de politici)in een rusthuis ben gedumpt.
Ze hebben een prachtexcuus om dat dus lekker niet te doen.Ze mogen niet naar vreemde mannen kijken.
En dit weet ik nu eenmaal van personen die hier direct last van hebben.

Darwin 3 januari 2004 15:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wanne
Citaat:

In de standaard van 3 en 4 januari 2004 zetten Franck Vandenbroucke en Johan Vande Lanotte hun visie uiteen over de vergrijzing. Daarin zeggen ze o.m. ook wat volgt : "In België is 30,7 procent van de niet-Europese bevolking van 15 tot 64 jaar aan het werk; in Europa ligt de werkgelegenheidsgraad van niet-Europeanen gemiddeld op 52,6 procent. (...) in België bedroeg de werkloosheid onder niet-Europeanen in 2002 33,5 procent (...)".

Uit deze cijfers kunnen we duidelijk besluiten dat die vreemdelingen absoluut niet nodig zijn voor onze economie. En zeggen dat er ook lieden zijn die de pretententie hebben om te beweren dat we die vreemdelingen nodig hebben om onze sociale zekerheid overeind te houden.
Die vreemdelingen kosten ons alleen maar veel geld : er zijn in ons land meer vreemdelingen werkloos dan dat er werken!!!!

Hieruit kunnen we misschien besluiten dat vreemdelingen minder gemakkellijk aan werk geraken !? En hoeveel van die 'vreemdelingen' hebben een Europees paspoort ? Die kan je niet zomaar wegsturen.

Moeilijk gaat ook :

Citaat:

By 1582 expulsion was proposed by Philip II's Council of State as the only solution to the conflict between the communities, despite some concern about the harmful economic repercussions -- the loss of Moorish craftsmanship and the shortage of agricultural manpower and expertise. But as there was opposition from some noblemen and the King was preoccupied by international events, no action was taken until 1609-10 when Philip III (r.1598-1621) issued edicts of expulsion.

Royal legislation concerning the Moriscos was dictated at every stage by the Church. Juan de Ribera (1542-1611), the aging Archbishop of Valencia, who had initially been a firm believer in the efficacy of missionary work, became in his declining years the chief partisan of expulsion. In a sermon preached on September 27th, 1609, he said that the land would not become fertile again until these heretics had been expelled. The Duke of Lerma (Philip III's first minister, 1598-1618) also underwent a change of heart when it was agreed that the lords of Valencia would be given the lands of the expelled Moriscos in compensation for the loss of their vassals.

The decision to proceed with the expulsion was approved unanimously by the Council of State on January 30th, 1608, although the actual decree was not signed by the King until April 4th, 1609. Galleons of the Spanish fleet were secretly prepared, and they were later joined by many foreign merchant ships, including several from England. On September 11th, the expulsion order was announced by town criers in the Kingdom of Valencia, and the first convoy departed from Denia at nightfall on October 2nd, and arrived in Oran less than three days later. The Moriscos of Aragon, Castile, Andalusia and Extremadura received expulsion orders during the course of the following year. The majority of the forced emigrants settled in the Maghrib or Barbary Coast, especially in Oran, Tunis, Tlemcen, Tetuan, Rabat and Sale. Many travelled overland to France, but after the assassination of Henry of Navarre by Ravaillac in May 1610, they were forced to emigrate to Italy, Sicily or Constantinople.

There is much disagreement about the size of the Morisco population. The French demographer Henri Lapeyre estimated from census reports and embarkation lists that approximately 275,000 Spanish Moriscos emigrated in the years 1609-14, out of a total of 300,000. This conservative estimate is not consistent with many of the contemporary accounts that give a figure of 600,000. Bearing in mind that the total population of Spain at that time was only about seven and a half million, this must have constituted a serious deficit in terms of productive manpower and tax revenue. In the Kingdom of Valencia, which lost a third of its population, nearly half the villages were deserted in 1638.

http://www.findarticles.com/cf_dls/m...le.jhtml?term=

Rosse van Rostock 3 januari 2004 15:04

Citaat:

In de standaard van 3 en 4 januari 2004 zetten Franck Vandenbroucke en Johan Vande Lanotte op pagina 39 hun visie uiteen over de vergrijzing. Daarin zeggen ze o.m. ook wat volgt : "In België is 30,7 procent van de niet-Europese bevolking van 15 tot 64 jaar aan het werk; in Europa ligt de werkgelegenheidsgraad van niet-Europeanen gemiddeld op 52,6 procent. (...) in België bedroeg de werkloosheid onder niet-Europeanen in 2002 33,5 procent (...)".

Dat lijkt me zelfs nog veel

Trajanus 3 januari 2004 15:05

Citaat:

Citaat:

waw! lang leve de interculturele maatschappij, nu ben ik echt verkocht! :roll:

giserke 3 januari 2004 15:05

en de overige 70% op de zenuwen :lol:

Weisse Wolf 3 januari 2004 15:10

Citaat:

Citaat:

Onzin!

thePiano 3 januari 2004 15:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Citaat:

Onzin!

Prima Wolf! Ik heb je naam genoteerd op de lijst van het V.I.L. (Vlaamse Incontinentie Legioen). Het loon is wel redelijk laag, zowat 1.000 € bruto, maar je moet zoiets willen doen uit idealisme en niet voor de poen (mijn gedacht!) ;)

Weisse Wolf 3 januari 2004 15:29

Citaat:

Citaat:

Onzin!

Prima Wolf! Ik heb je naam genoteerd op de lijst van het V.I.L. (Vlaamse Incontinentie Legioen). Het loon is wel redelijk laag, zowat 1.000 € bruto, maar je moet zoiets willen doen uit idealisme en niet voor de poen (mijn gedacht!) ;)

Ikzelf ken twee jonge meisjes die onlangs in de bejaardezorg tewerkgesteld zijn de ene is 19 de ander 20. Blijkbaar hebben zij geen probleem met het loon, ik zal het hun eens vragen. :wink:

thePiano 3 januari 2004 15:33

Citaat:

Citaat:

Ikzelf ken twee jonge meisjes die onlangs in de bejaardezorg tewerkgesteld zijn de ene is 19 de ander 20. Blijkbaar hebben zij geen probleem met het loon, ik zal het hun eens vragen. :wink:

Ik denk dat het nu ongeveer 1.150 € bruto is. Vergelijkbaar met wat de mensen verdienen in de textiel- en de voedingsindustrie. Ze werken niet allemaal bij Ford of General Motors, Bayer of Basf hé ;)

Weisse Wolf 3 januari 2004 15:40

Als vreemdelingen willen werken vinden ze ook werk. Ik zeg wel willen want zeventig procent zijn volgens mij profiteurs van het sociaal vangnet waar ze maar al te graag gebruik van maken. Zoals één van mijn Marokkaanse buren die me heeft gezegd dat hij het dom vindt dat ik werk omdat ik belastingen moet betalen en hij niet, hij ontvangt. Van al men allochtone buren moet 30% zowat het aantal zijn dat werkt dus het percentage klopt. Maar mijn ervaring leert me dat de rest gewoon de moeite niet doet om werk te vinden.

Groot Bakkes 3 januari 2004 15:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wanne
Citaat:

Een systeem van 'green cards' zoals PvDA-leider Bos voorstelde vind ik niet slecht.

Weisse Wolf 3 januari 2004 15:45

Citaat:

Citaat:

Ik denk dat het nu ongeveer 1.150 € bruto is. Vergelijkbaar met wat de mensen verdienen in de textiel- en de voedingsindustrie. Ze werken niet allemaal bij Ford of General Motors, Bayer of Basf hé ;)

Ik ook niet jongen, ikzelf werk in de textiel. Door de slechte economische situatie van vorig jaar ben ik zeven maand economisch werkloos geweest. Reken maar eens uit hoeveel belastingen ik volgend jaar daarvan zal mogen betalen. Maar ik klaag niet, werken is de boodschap.

12 sec. of numarx 3 januari 2004 15:46

Citaat:

Als vreemdelingen willen werken vinden ze ook werk. Ik zeg wel willen want zeventig procent zijn volgens mij profiteurs van het sociaal vangnet waar ze maar al te graag gebruik van maken. Zoals één van mijn Marokkaanse buren die me heeft gezegd dat hij het dom vindt dat ik werk omdat ik belastingen moet betalen en hij niet, hij ontvangt. Van al men allochtone buren moet 30% zowat het aantal zijn dat werkt dus het percentage klopt. Maar mijn ervaring leert me dat de rest gewoon de moeite niet doet om werk te vinden.

Kom kom, eigen ervaringen verzinnen kan ik ook hoor. Alle mensen van allochtone origine die ik ken (alle, is dat niet zo'n 100%?) studeert of werkt. Kijk eens aan.

Weisse Wolf 3 januari 2004 15:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door numarx
Kom kom, eigen ervaringen verzinnen kan ik ook hoor. Alle mensen van allochtone origine die ik ken (alle, is dat niet zo'n 100%?) studeert of werkt. Kijk eens aan.

Een student? Ja dan is het normaal dat alle mensen van allochtone origine die je kent studeren. Je zegt 100%, een beetje naief maar ja dat is de meeste studenten eigen. Teveel pitarkes gerookt? :lol: :lol: :lol: :lol:

Kotsmos 3 januari 2004 15:51

Amai ja, studenten, krapuul zeg. Studeren enzo, hoe komen ze erbij.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be