Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   VS 'verliest' in Irak 12 miljard dollar in briefjes van 100 (https://forum.politics.be/showthread.php?t=79385)

zeddie 8 februari 2007 16:27

VS 'verliest' in Irak 12 miljard dollar in briefjes van 100

Bron

Goe bezig...

GreetzZ

illwill 8 februari 2007 16:55

Dat er 12 miljard dollar weg is, dat neem ik aan. Kwijt gespeelt...LOL...dat geloof je toch zelf niet zekers.
Een paar amerikanen schatrijk geworden bedoelen ze. :lol:

KrisKras 8 februari 2007 17:03

ow wa grond-lucht raketten mee gekocht. ;)

http://forum.politics.be/showthread.php?t=79246

D'ARTOIS 8 februari 2007 17:16

Dit is gewoon niet te geloven - ik wil dit graag bevestigd zien, als dit daadwerkelijk waar is dan hebben we met een stel achterlijke idioten te maken die zijn weerga niet kent. Maar ik kan me dit niet voorstellen. Ik ken nog lieden die al jaren op hun geld wachten van de VS, het zijn slechte betalers;het spijt me ik kan dit niet voor waar aannemen.

Brandaan 8 februari 2007 17:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS (Bericht 2415922)
Ik ken nog lieden die al jaren op hun geld wachten van de VS, het zijn slechte betalers;het spijt me ik kan dit niet voor waar aannemen.

Bijna alle staten zijn slechte betalers en dat is heel simpel te verklaren: Ze kunnen er mee weg komen.

D'ARTOIS 8 februari 2007 17:51

Het is dus geen hoax - het is dus waar. Nou, als een land van mij het brevet van onvermogen verdient dan is het wel de VS.
Achterlijker dan achterlijk!!!!
Twaalf miljard in briefjes van 100 - hoe dom wil je zijn?

Bestaat er een overtreffende trap of zegt men: "de moeder der domheid"?

Ja, ik kan merken dat ze daar aan de drugs zijn.......

Apocalyps 8 februari 2007 18:35

Het gaat daarginds steeds beter.... wat een kolder. :rofl:

D'ARTOIS 8 februari 2007 19:53

Maar luuster! Die domme yanks hebben zeker nog nooit gehoord ven "DE DIEF VAN BAGDAD":lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lo l:

Chipie 8 februari 2007 20:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps (Bericht 2416275)
Het gaat daarginds steeds beter.... wat een kolder. :rofl:

Als men de strijd daar verliest, wat er meer en meer op begint te 'lijken', dan wordt het hier ook een kolder...

Of denkt U van niet? ;-)

Apocalyps 8 februari 2007 21:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE (Bericht 2416759)
Als men de strijd daar verliest, wat er meer en meer op begint te 'lijken', dan wordt het hier ook een kolder...

Of denkt U van niet? ;-)

Een oorlog starten op basis van leugens, daar komt alleen maar miserie van!

Chipie 8 februari 2007 21:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps (Bericht 2416849)
Een oorlog starten op basis van leugens, daar komt alleen maar miserie van!

Dat was mijn vraag niet... :-P

Apocalyps 8 februari 2007 21:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE (Bericht 2416882)
Dat was mijn vraag niet... :-P

Ik ben dan ook geen doemdenker.

Chipie 8 februari 2007 21:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps (Bericht 2416885)
Ik ben dan ook geen doemdenker.

Dat zou men, aan uw avatar te zien, niet zeggen... :-P

Apocalyps 8 februari 2007 21:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE (Bericht 2416910)

Dat zou men, aan uw avatar te zien, niet zeggen... :-P

Moet ik hier uit opmaken dat jij in levendelijve op een spitsmuis lijkt ?

is da waar 8 februari 2007 22:10

die soldaten dat het geld moesten uitladen, zullen ook hun zakken goed gevuld hebben :lol:

the_dude 8 februari 2007 22:48

wie ligt daar nu wakker van. Die mannen vernielen torens, landen, mensen. Preparen catastrophes voor dertig jaren ver en hun gaat de goegemeente lastig doen over wat biljetjes?? ik denk het niet

baseballpolitieker 8 februari 2007 23:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS (Bericht 2415922)
Dit is gewoon niet te geloven - ik wil dit graag bevestigd zien, als dit daadwerkelijk waar is dan hebben we met een stel achterlijke idioten te maken die zijn weerga niet kent. Maar ik kan me dit niet voorstellen. Ik ken nog lieden die al jaren op hun geld wachten van de VS, het zijn slechte betalers;het spijt me ik kan dit niet voor waar aannemen.

Ik begrijp dit anders wel en kan hen eigenlijk goed begrijpen, ze hebben op hun manier geprobeerd de economie uit het slop te halen en zullen dat ook niet gedaan hebben zonder de raad van enkele experts!
Het is misschien een beetje een onorthodoxe manier maar waarom zou dit niet kunnen werken, je kan altijd dingen proberen maar het bedrag is natuurlijk groot maar vergeet niet dat ze daar een deel van terugkrijgen omdat ze de economie toch bijna helemaal beheersen!

D'ARTOIS 9 februari 2007 00:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker (Bericht 2417324)
Ik begrijp dit anders wel en kan hen eigenlijk goed begrijpen, ze hebben op hun manier geprobeerd de economie uit het slop te halen en zullen dat ook niet gedaan hebben zonder de raad van enkele experts!
Het is misschien een beetje een onorthodoxe manier maar waarom zou dit niet kunnen werken, je kan altijd dingen proberen maar het bedrag is natuurlijk groot maar vergeet niet dat ze daar een deel van terugkrijgen omdat ze de economie toch bijna helemaal beheersen!

Je benaderd het probleem op een relativerende manier, helemaal ok. Maar helemaal niemand in deze wereld gaat zomaar 12 miljard dollar in kleine denominaties naar een oorlogsgebied brengen. dat is volstrekt uitgesloten.
Ok, het bancaire verkeer aldaar en de financiele structuur zullen niet werken, maar dit was aan het begin van de oorlog ze konden het geld ook op een Arabische bank storten, maar in contanten laten overbrengen is toch wel van de gekke te gek.
12 miljard - het is belachelijk. Buitendien waar komt dat geld vandaan? Er is geen een bank in de VS die dit geld kan ophoesten zonder ernstig in de problemen te raken. De Federal Reserve? Zeg het maar.

Brandaan 9 februari 2007 00:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS (Bericht 2417407)
Je benaderd het probleem op een relativerende manier, helemaal ok. Maar helemaal niemand in deze wereld gaat zomaar 12 miljard dollar in kleine denominaties naar een oorlogsgebied brengen. dat is volstrekt uitgesloten.
Ok, het bancaire verkeer aldaar en de financiele structuur zullen niet werken, maar dit was aan het begin van de oorlog ze konden het geld ook op een Arabische bank storten, maar in contanten laten overbrengen is toch wel van de gekke te gek.
12 miljard - het is belachelijk. Buitendien waar komt dat geld vandaan? Er is geen een bank in de VS die dit geld kan ophoesten zonder ernstig in de problemen te raken. De Federal Reserve? Zeg het maar.

Het idee zelf is niet eens zo vreemd. Veel waardevast geld in omloop brengen is goed voor de economie en dus ook voor opbouw. Het geld moest vervolgens wel echt aanwezig zijn, aangezien het internetbankieren en pinnen niet helemaal is ingeburgerd in de Iraakse maatschappij en je dus "echt" geld nodig hebt. Dit neemt natuurlijk niet alle vragen ver het wat en hoe weg, maar geloof me de Amerikaanse overheid heeft echt wel enkel tientallen miljarden aan cash geld liggen.

D'ARTOIS 9 februari 2007 00:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan (Bericht 2417420)
Het idee zelf is niet eens zo vreemd. Veel waardevast geld in omloop brengen is goed voor de economie en dus ook voor opbouw. Het geld moest vervolgens wel echt aanwezig zijn, aangezien het internetbankieren en pinnen niet helemaal is ingeburgerd in de Iraakse maatschappij en je dus "echt" geld nodig hebt. Dit neemt natuurlijk niet alle vragen ver het wat en hoe weg, maar geloof me de Amerikaanse overheid heeft echt wel enkel tientallen miljarden aan cash geld liggen.

Daar ben ik het volstrekt mee eens, natuurlijk werken "pinnen" en telebankieren niet in dat gebied. dat is zeker. Maar in alle oprechtheid, ik heb zelf een tijd voor een VS ministerie gewerkt waar elke balpen verantwoord moest worden, 12 miljard naar een "War-area" brengen? had dat niet in faes gekund? Amerikanen zijn behoorlijk inventief als het om geld gaat, waren er nu echt geen mogelijkheden om dit anders te doen?
En nu - oorlog (bijna) verloren en geld weg?

Help mij even uit de droom. Want ik griezel hier van.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be