![]() |
Schande hoe VS/UK de grootste vluchtelingencrisis ter wereld ignoreren
Uit het extreem-rechtse, neo-conservatieve dagblad, The Financial Times:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
http://www.ft.com/cms/s/aa8d01c8-b7c...0779e2340.html Wordt het niet eens tijd dat onze Europese leiders de Angelsaksische oorlogsmisdadigers tot de orde roepen en berechten? De Angelsaksische As is in Irak werkelijk elke internationale rechtsregel met de voeten aan't treden. Schandalig gewoon. Het wordt tijd dat we de Angelsaksen echt aanzien voor wat ze zijn: onze ultieme vijand. |
who cares?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Heren, heren toch! Het heeft geen enkele zin elkaar voor iets uit te maken. Niemand had enige invloed op de besluitvorming van G.W Smirk. Derhalve was zijn hemeltergende dwaasheid, c.q. criminal act eveneens niet te stuiten.
|
Citaat:
|
Ik leer elke dag een nieuw woord. "Ignoreren" voor vandaag. Iets fout met "negeren" ofzo (of is dat racistisch omdat het woord neger er in voorkomt)?
|
Er is op dit ogenblik een veel te grote symbiose tussen de Amerikaanse maatschappij en de Europese om tot een breuk te komen.
|
Syrië en Jordanië hebben sinds het begin van de oorlog in Irak tesamen zo'n 4 miljoen Iraakse vluchtelingen opgevangen aan hun grens met Irak. Deze 2 landen krijgen hiervoor geen enkele steun. Dit kan je toch niet normaal vinden? Het wordt tijd dat de Britten en vooral de Amerikanen hun verantwoordelijkheid opnemen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik vind die mentaliteit van jou eerlijk gezegd nogal kinderachtig. Vertel mij dan eens hoe Syrië en Jordanië Europa kunnen helpen met de opvang van vluchtelingen... |
Citaat:
Vanuit Europa moeten we niet enkel uit humanitaire overwegingen die mensen hulp bieden, maar we moeten het ook om politieke overwegingen doen. Die hulp kan bijdragen tot een groeiend vertrouwen tussen de Arabische wereld en Europa en dat kan heel wat positieve gevolgen hebben. In de lijn van je reactie denk ik bijvoorbeeld aan het feit dat de stroom vluchtelingen die vandaar in Europa heil komt zoeken wordt geminimaliseerd. We moeten ervoor zorgen dat die mensen terug naar huis kunnen, daar helpen we niet alleen die mensen mee maar ook onszelf. |
Citaat:
|
Citaat:
Goed zo? |
Citaat:
R.Fisk had ook zo een standpunt. Volgens mij ligt het voor een groot deel aan de media. ( they also dont care. ) |
Is vluchten geen vorm van vrijheid!? Dus zijn de Amerikanen echte bevrijders?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:04. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be