Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Schande hoe VS/UK de grootste vluchtelingencrisis ter wereld ignoreren (https://forum.politics.be/showthread.php?t=79459)

C2C 9 februari 2007 00:30

Schande hoe VS/UK de grootste vluchtelingencrisis ter wereld ignoreren

Uit het extreem-rechtse, neo-conservatieve dagblad, The Financial Times:

Citaat:

Nobody in the world with access to a television can be in any doubt that the US-led invasion of Iraq four years ago has been a disaster.
Citaat:

What they, and we, are much less aware of is that it has already produced the worst refugee crisis in the Middle East since the mass exodus of Palestinians that was part of the violent birth of the state of Israel in 1948.
Citaat:

And what we should all be scandalised by is how little the two countries most responsible for the Iraq misadventure – the US and the UK – are doing to alleviate this crisis.
Meer hier:
http://www.ft.com/cms/s/aa8d01c8-b7c...0779e2340.html

Wordt het niet eens tijd dat onze Europese leiders de Angelsaksische oorlogsmisdadigers tot de orde roepen en berechten? De Angelsaksische As is in Irak werkelijk elke internationale rechtsregel met de voeten aan't treden.

Schandalig gewoon. Het wordt tijd dat we de Angelsaksen echt aanzien voor wat ze zijn: onze ultieme vijand.

ministe van agitatie 9 februari 2007 01:02

who cares?

Dycore 9 februari 2007 01:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 2417434)
Schandalig gewoon. Het wordt tijd dat we de Angelsaksen echt aanzien voor wat ze zijn: onze ultieme vijand.

Pas maar op dat jij straks de ultieme vijand van de staatsveiligheid niet wordt. Dat zou pas lache zijn. Chavez is zeker uw ultieme bondgenoot als ik me niet vergis?

ministe van agitatie 9 februari 2007 01:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dycore (Bericht 2417485)
Chavez is zeker uw ultieme bondgenoot als ik me niet vergis?

Die spreekt zich in ieder geval duidelijk uit over de miserie en de hel die de VS Irak gebracht hebben.

Dycore 9 februari 2007 01:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie (Bericht 2417486)
Die spreekt zich in ieder geval duidelijk uit over de miserie en de hel die de VS Irak gebracht hebben.

Ja, die zegt niet "who cares"

D'ARTOIS 9 februari 2007 01:45

Heren, heren toch! Het heeft geen enkele zin elkaar voor iets uit te maken. Niemand had enige invloed op de besluitvorming van G.W Smirk. Derhalve was zijn hemeltergende dwaasheid, c.q. criminal act eveneens niet te stuiten.

Heftruck 9 februari 2007 01:59

Citaat:

Meer hier:

Wordt het niet eens tijd dat onze Europese leiders de Angelsaksische oorlogsmisdadigers tot de orde roepen en berechten? De Angelsaksische As is in Irak werkelijk elke internationale rechtsregel met de voeten aan't treden.

Heel leuk dat je dat aanklaagd, maar o zo typisch om dat als weer een anti-Amerikaans argument te gebruiken..

Metternich 9 februari 2007 02:25

Ik leer elke dag een nieuw woord. "Ignoreren" voor vandaag. Iets fout met "negeren" ofzo (of is dat racistisch omdat het woord neger er in voorkomt)?

TomB 9 februari 2007 05:17

Er is op dit ogenblik een veel te grote symbiose tussen de Amerikaanse maatschappij en de Europese om tot een breuk te komen.

Djiezes 9 februari 2007 10:37

Syrië en Jordanië hebben sinds het begin van de oorlog in Irak tesamen zo'n 4 miljoen Iraakse vluchtelingen opgevangen aan hun grens met Irak. Deze 2 landen krijgen hiervoor geen enkele steun. Dit kan je toch niet normaal vinden? Het wordt tijd dat de Britten en vooral de Amerikanen hun verantwoordelijkheid opnemen.

La Chunga 9 februari 2007 10:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Djiezes (Bericht 2417961)
Syrië en Jordanië hebben sinds het begin van de oorlog in Irak tesamen zo'n 4 miljoen Iraakse vluchtelingen opgevangen aan hun grens met Irak. Deze 2 landen krijgen hiervoor geen enkele steun. Dit kan je toch niet normaal vinden? Het wordt tijd dat de Britten en vooral de Amerikanen hun verantwoordelijkheid opnemen.

Inderdaad, ik denk bijvoorbeeld dat de EU niet enkel om humanitaire redenen in actie moet schieten. Bovendien kan zo'n Europese actie - liefst in samenwerking met enkele belangrijke Arabische staten (bijv. Saoudi-Arabië, Egypte,...) - op politiek vlak een enorme betekenis hebben. Zoiets als het wekken van vertrouwen bijvoorbeeld en mogelijk het op gang brengen van een dialoog ipv het induceren van meer geweld.

Djiezes 9 februari 2007 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door La Chunga (Bericht 2418002)
Inderdaad, ik denk bijvoorbeeld dat de EU niet enkel om humanitaire redenen in actie moet schieten. Bovendien kan zo'n Europese actie - liefst in samenwerking met enkele belangrijke Arabische staten (bijv. Saoudi-Arabië, Egypte,...) - op politiek vlak een enorme betekenis hebben. Zoiets als het wekken van vertrouwen bijvoorbeeld en mogelijk het op gang brengen van een dialoog ipv het induceren van meer geweld.

Tijd dat onze Louis dan eens contact opneemt met de Arabische Liga...

circe 9 februari 2007 10:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Djiezes (Bericht 2417961)

Hoeveel miljoenen vluchtelingen (asielzoekers) heeft Europa de laatst decennia al opgevangen? En wie heeft Europa daarvoor gesteund?

ERLICH 9 februari 2007 11:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 2418018)
Hoeveel miljoenen vluchtelingen (asielzoekers) heeft Europa de laatst decennia al opgevangen? En wie heeft Europa daarvoor gesteund?

Gelieve geen moeilijke vragen te stellen a.u.b. Of met de wijze woorden van de vorige eerste minister ( ge weet wel die eens gans tv scherm kon vullen met zijn persoon) "geen commentaar" en alles liep rustig verder kwestie asielbeleid in het honderd.

Djiezes 9 februari 2007 11:27

Citaat:

Ja ge hebt gelijk, we moeten ons hier gene zak van aantrekken :roll:
Ik vind die mentaliteit van jou eerlijk gezegd nogal kinderachtig.
Vertel mij dan eens hoe Syrië en Jordanië Europa kunnen helpen met de opvang van vluchtelingen...

La Chunga 9 februari 2007 11:54

Citaat:

Ik begrijp dat je impulsief reageert, circe, maar, veronderstel even dat we niks doen. Naar waar gaan een pak van die mensen willen vluchten, denk je?
Vanuit Europa moeten we niet enkel uit humanitaire overwegingen die mensen hulp bieden, maar we moeten het ook om politieke overwegingen doen.

Die hulp kan bijdragen tot een groeiend vertrouwen tussen de Arabische wereld en Europa en dat kan heel wat positieve gevolgen hebben.
In de lijn van je reactie denk ik bijvoorbeeld aan het feit dat de stroom vluchtelingen die vandaar in Europa heil komt zoeken wordt geminimaliseerd. We moeten ervoor zorgen dat die mensen terug naar huis kunnen, daar helpen we niet alleen die mensen mee maar ook onszelf.

Geertje 9 februari 2007 11:57

Citaat:

Meer hier:

:lol: Er zijn toch simpele mensen aanwezig op dit forum.

circe 9 februari 2007 12:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door La Chunga (Bericht 2418206)
Ik begrijp dat je impulsief reageert, circe, maar, veronderstel even dat we niks doen. Naar waar gaan een pak van die mensen willen vluchten, denk je?
Vanuit Europa moeten we niet enkel uit humanitaire overwegingen die mensen hulp bieden, maar we moeten het ook om politieke overwegingen doen.

Die hulp kan bijdragen tot een groeiend vertrouwen tussen de Arabische wereld en Europa en dat kan heel wat positieve gevolgen hebben.
In de lijn van je reactie denk ik bijvoorbeeld aan het feit dat de stroom vluchtelingen die vandaar in Europa heil komt zoeken wordt geminimaliseerd. We moeten ervoor zorgen dat die mensen terug naar huis kunnen, daar helpen we niet alleen die mensen mee maar ook onszelf.

Ik ben er onmiddellijk voorstander van om alle miljarden die de arabische landen hier investeren in mega moskee projecten ONMIDDELLIJK ter beschikking te stellen van de vluchtelingen uit Irak.

Goed zo?

pinbag 9 februari 2007 12:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie (Bericht 2417478)
who cares?

Ind. they dont care.

R.Fisk had ook zo een standpunt. Volgens mij ligt het voor een groot deel aan de media. ( they also dont care. )

baseballpolitieker 9 februari 2007 13:07

Is vluchten geen vorm van vrijheid!? Dus zijn de Amerikanen echte bevrijders?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be