Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   het zogenaamde Vlaanderen belazert weer eens Limburg (https://forum.politics.be/showthread.php?t=79484)

Steenbok66 9 februari 2007 10:56

het zogenaamde Vlaanderen belazert weer eens Limburg

Vandaag in HBvL:
Vlaanderen pakt weer eens Europees geld dat Limburg toekomt van ons af...
Het misbaksel Vlaanderen is al even erg voor Limburg als het destijds opgericht wangedrocht België...
Hoelang gaan de Limburgers dat blijven slikken????

Er is nu eens geen enkel domaein waarin Limburg iets, zelfs maar het minste van Vlaanderen te verwachten heeft...
Zielig... gewoon zielig...

Citaat:

Nieuws uit
Provincie Limburg

09/02 Vlaanderen wil Limburg 16 miljoen euro afnemen

Krijgt Limburg 16 miljoen euro Europese steun minder dan waar het recht op heeft? Die vraag wordt vandaag voor het eerst behandeld door de Vlaamse regering. Uit een interne nota die onze redactie kon inkijken, blijkt het plan te bestaan om toevallig hetzelfde bedrag toe te kennen aan het Maritiem programma’ in West-Vlaanderen.

In 2000-2006 gaf Europa 39,2 miljoen euro Interreg III-middelen aan Vlaanderen om samenwerking aan te moedigen in vier grensgebieden: de Euregio Scheldemonding, de Euregio Maas-Rijn, het Benelux Middengebied en Vlaanderen/Wallonië/Frankrijk. Europa wijst deze middelen toe op basis van de bevolkingsaantallen in de grensarrondissementen. Met zijn drie arrondissementen Hasselt, Tongeren en Maaseik maakt Limburg deel uit van het Benelux Middengebied en de Euregio Maas-Rijn.

Omdat de Vlaamse regering een andere verdeelsleutel gebruikt dan Europa, moesten die twee regio’s het de voorbije steunperiode stellen met 20,5 in plaats van 25,9 miljoen euro. Voor de periode 2007-2013, waarin Vlaanderen een kleine 100 miljoen euro krijgt, dreigt het nog erger te worden. De administratie stelt voor om de Euregio Maas-Rijn en het Benelux Middengebied samen 40,2 miljoen euro geven, of zelfs maar 37,8 miljoen euro na correcties. Op basis van de Europese verdeelsleutel zou dat respectievelijk 56,1 en 52,4 miljoen euro moeten zijn. Kortom, de twee regio’s krijgen samen 15 of 16 miljoen euro minder. Toeval of niet, maar eenzelfde bedrag wordt ingeschreven voor een nieuwe, vijfde Euregio in Vlaanderen: ‘Maritiem programma’ in West-Vlaanderen.

K. De Baerdemaeker 9 februari 2007 11:00

het is voorlopig natuurlijk nog maar een plan.

Tegendradigaard 9 februari 2007 11:07

Misschien dat het VB het kan tegenhouden....

the_dude 9 februari 2007 11:07

Laat Limburg maar samensmelten met het Nederlandse gedeelte. Iedereen blij, dan enkel nog Brabant wegwerken en we zijn er.

Tegendradigaard 9 februari 2007 11:09

Dat zijn geliefde Wallonie ieder jaar + 10 MILJARD euro van Vlaanderen (en dus ook van Limburg) afpakt daar heeft onze Steenbok dan weer geen probleem mee.....

splinter - balk - oog....

Steenbok66 9 februari 2007 11:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard (Bericht 2418070)
Dat zijn geliefde Wallonie ieder jaar + 10 MILJARD euro van Vlaanderen (en dus ook van Limburg) afpakt daar heeft onze Steenbok dan weer geen probleem mee.....

splinter - balk - oog....

dan heb je een heel, heel kort geheugen...
want ik heb hier meermaals geschreven dat ik een Haspengouwer ben, zowel Luiks- als Limburgs Haspengouw, met speciale voorliefde voor de Eurregio Maas-Rijn...
dat ik het wangedrocht België zeker niet wou vervangen door andere wangedrochten als Vlaanderen en Wallonië...
dat de Limburgse Haspengouwers hoofdzakelijk werkzaam zijn geweest in het Luikse... en dus verdienen zij hun pensioenen en sociale uitkeringen door werk dat daar geleverd is...
dat ik persoonlijk heel veel bijgedragen heb aan de Belgische sociale zekerheid en dus geenszins van transfers geniet...

en... die tien miljard zijn overtrokken zoniet foutief berekend... de bewijzen van de juistheid ervan zijn nooit geleverd...
het bedrag is eenzijdig opgesteld en zoals vaak bij statistieken, speciaal gemaakt voor wat men wil bewijzen...
en het zogenaamd Vlaanderen is niet objectief en zal het nooit zijn...

maar... het heeft geen zin... daarover te discussiëren...
Limburg is nooit rechtvaardig behandeld, noch door België, noch door de NL-talige regio van België... en zal dat nooit zijn...

Steenbok66 9 februari 2007 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door the_dude (Bericht 2418064)
Laat Limburg maar samensmelten met het Nederlandse gedeelte. Iedereen blij, dan enkel nog Brabant wegwerken en we zijn er.

helemaal akkoord want Limburgers, noch Brabanders (inclusief Antwerpen) zijn Vlamingen...
de Eurregio Maas-Rijn... in een eengemaakt Europa dat zich verder ontwikkelt... dat is het voor ons...
noch van Broekzele, noch van Antwerpen en zeker noch van de beide Vlaanderen hebben de Limburgers ook maar het minste te verwachten...

Tegendradigaard 9 februari 2007 11:48

amai zeg ik krijg tranen in mijn ogen....

doet dat pijn zo'n minderwaardigheidscomplex ?

Jan Meuleman 9 februari 2007 12:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66 (Bericht 2418152)
en... die tien miljard zijn overtrokken zoniet foutief berekend... de bewijzen van de juistheid ervan zijn nooit geleverd...

Klopt. Het bedrag is verkeerd. Het is twaalf miljard.

Jan Meuleman 9 februari 2007 12:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66 (Bericht 2418179)
noch van Broekzele, noch van Antwerpen en zeker noch van de beide Vlaanderen hebben de Limburgers ook maar het minste te verwachten...

Gelukkig wel van Crisnée, Wallonie, Terre de l'Avenir.

Chipie 9 februari 2007 13:04

Steenbok.. dat is tenminste nog een echte donkerblauwe.. :-P

Steenbok66 9 februari 2007 13:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman (Bericht 2418371)
Gelukkig wel van Crisnée, Wallonie, Terre de l'Avenir.

die zit :lol:
dat is mijn avatar is wel het oeroude wallonie van voor die communautaire poespas...;-)
maar je hebt me gevangen... da's just...:lol:

Steenbok66 9 februari 2007 13:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman (Bericht 2418364)
Klopt. Het bedrag is verkeerd. Het is twaalf miljard.

nee nee het zijn 3 miljard...:twisted:

Steenbok66 9 februari 2007 13:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard (Bericht 2418187)
amai zeg ik krijg tranen in mijn ogen....

doet dat pijn zo'n minderwaardigheidscomplex ?

wie heeft er een minderwaardigheidscomplex??
de waarheid mag toch gezegd worden...;-)

lomeanor 9 februari 2007 13:48

UW waarheid. Die "waarheid" is echter gesteund op een minderwaardigheidscomplex ;)

Breda 9 februari 2007 18:29

Voeg Belgisch Limburg bij Nederland 8-)

Raven 9 februari 2007 18:58

16 miljoen euro...

België heeft Limburg al het duizendvoud bestolen op al die jaren

kelt 9 februari 2007 19:06

Immense "reconversiebedragen" van na de sluiting van de steenkoolmijnen zijn "ergens in de grond of op rekeningen van Supermanagers" verdwenen.Het leek verdorie Charleroi wel ....8-)

Geld dat in West-Vlaanderen geinvesteerd wordt brengt vrijwel zeker meervoudig op(tenzij in projecten ivm vertaalcomputers en zo,daar zijn we niet goed in :oops: )

Bazilfunk 9 februari 2007 19:24

Hun geld??!! hoort hem kwelen. Wij hebben al genoeg geld gestoken in de limburg. Tijd om terug te betalen! :twisted: Maar ge hebt gelijk, dat het naar vlaanderen gaat is echt een schande. Het geld behoort toe aan waar het vandaan komt : Antwerpen!

born2bewild 9 februari 2007 19:25

Waarom moet limburg of eender welke regio zonodig geld krijgen.

Europa is Belgie in het groot. Weg ermee

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be